Līderība starpprofesionāļu komandas darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti zina un izprot studiju kursa tēmas skaidrojošos pamatjēdzienus, to kopējās un atšķirīgās iezīmes. Zina normatīvajos aktos noteikto sadarbības regulējumu. Zina sadarbības partneru kompetences robežas. Zina līderim nepieciešamās zināšanas, prasmes un izpausmes. Izprot/zina sadarbības un līderības nozīmi sociālā darba nozarē un praksē kopumā.
Prasmes
1.Studenti prot plānot, organizēt sadarbības tikšanos. Prot novadīt starpprofesionāļu tikšanos, sagatavot tikšanās dokumentāciju, fiksēt rezultātu.
Kompetences
1.Studenti ir kompetenti iesaistīt/piesaistīt komandas darbā nepieciešamos speciālistus. Studenti ir kompetenti piedalīties starpprofesionāļu komandas darbā. (Kopā ar citiem komandas biedriem vai profesionāļiem risināt konkrētas sociālās problēmas, savas kompetences ietvaros.)
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Līderības aspekti sociālajā darbā.
-
Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesā
-
Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā.
-
Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas.
-
Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sociālā dienesta sadarbības institūciju un pašvaldību domju vadītāju izpratnes par sociālā dienesta vietu un lomu sabiedrībā mērījumi un iegūto rezultātu analīze (73.-83. lpp.)
Izglītības iestādes, sociālā dienesta, bāriņtiesas un citu iestāžu kompetence starpinstitucionālajā sadarbībā, veicot preventīvo darbu un risinot vardarbības gadījumus pret bērnu.
Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem. Mācību materiāls (4.nodaļa 22.-32. lpp.)