Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Līderība starpprofesionāļu komandas darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_284
Zinātnes nozare
Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt izpratni par līderības nozīmi starpprofesionāļu sadarbības procesos, radīt izpratni par dažādām sadarbības formām/veidiem, juridiskajiem aspektiem sociālā darba jomā, iegūt izpratni par sadarbības partneru kompetenču robežām, iegūt zināšanas un prasmes par veiksmīgas sadarbības nosacījumiem, analizēt/iepazīt piemērotākās sadarbības formas, strādājot ar konkrētām mērķgrupām vai institūcijās.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti zina un izprot studiju kursa tēmas skaidrojošos pamatjēdzienus, to kopējās un atšķirīgās iezīmes. Zina normatīvajos aktos noteikto sadarbības regulējumu. Zina sadarbības partneru kompetences robežas. Zina līderim nepieciešamās zināšanas, prasmes un izpausmes. Izprot/zina sadarbības un līderības nozīmi sociālā darba nozarē un praksē kopumā.

Prasmes

1.Studenti prot plānot, organizēt sadarbības tikšanos. Prot novadīt starpprofesionāļu tikšanos, sagatavot tikšanās dokumentāciju, fiksēt rezultātu.

Kompetences

1.Studenti ir kompetenti iesaistīt/piesaistīt komandas darbā nepieciešamos speciālistus. Studenti ir kompetenti piedalīties starpprofesionāļu komandas darbā. (Kopā ar citiem komandas biedriem vai profesionāļiem risināt konkrētas sociālās problēmas, savas kompetences ietvaros.)

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās, pārbaudes darbs.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Apmeklējums – 25%; grupu darbi – 25%; individuālie uzdevumi – 25%; pārbaudes darbs – 25%.

Studiju kursa tēmu plāns

NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Līderības aspekti sociālajā darbā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesā

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Starpinstitūciju sadarbība bērnu tiesību aizsardzībai pašvaldībās METODISKĀS VADLĪNIJAS

2.

Sociālā dienesta sadarbības institūciju un pašvaldību domju vadītāju izpratnes par sociālā dienesta vietu un lomu sabiedrībā mērījumi un iegūto rezultātu analīze (73.-83. lpp.)

3.

Izglītības iestādes, sociālā dienesta, bāriņtiesas un citu iestāžu kompetence starpinstitucionālajā sadarbībā, veicot preventīvo darbu un risinot vardarbības gadījumus pret bērnu.

4.

Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem. Mācību materiāls (4.nodaļa 22.-32. lpp.)

5.

VBTAI Rokasgrāmata bāriņtiesām 2. sējums. Rīga, 2020. (1.nodaļa 6.-34. lpp.).

Papildu literatūra

1.

MK 12.07.2017. noteikumi Nr.545 Noteikumi par institūciju sadarbību bērnu tiesību aizsardzībā

2.

Likums Par policiju.

;