Maģistra darba izstrāde
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes un īstenošanas prasības un vērtēšanas kritērijus.
Prasmes
1.Studējošie formulē pētniecības problēmjautājumus, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, apraksta plānotās datu analīzes metodes. Studējošie izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus. Pamatojoties uz pētījuma projektu veic šādas darbības: datu vākšana un analīze, empīrisko datu interpretācija atbilstoši pētījuma jautājumam(iem)/hipotēzei(ēm), pētījuma ierobežojumu novērtēšana; secinājumu izdarīšana; ētikas normu pielietošana pētījuma veikšanā; pētījumu noformēšana, prezentēšana.
Kompetences
1.Patstāvīgi plāno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu un prezentē pētījuma projektu. Patstāvīgi un korekti izstrādā, īsteno pētījumu un prezentē tā rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Ievadlekcija. Akadēmiskā godīguma ievērošana. Maģistra darba tiesiskie un ētiskie aspekti.
-
Maģistra darba izstrādes principi
-
Metode: dalībnieki, instrumentārijs, procedūra
-
Maģistra darba empīriskās daļas izstrāde
-
Maģistra darba priekšaizstāvēšanas un aizstāvēšanas prezentācijas saturs un struktūra
-
Maģistra darba diskusijas daļas struktūra
-
Literatūras apskata izveides nosacījumi
-
Maģistra darba noformēšana atbilstoši RSU normatīviem dokumentiem un VPUPK metodiskajiem norādījumiem maģistra darbu izstrādei
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Akadēmiskā godīguma terminu vārdnīca. Akadēmiskā godīguma vispārējās vadlīnijas. (2020). Uzziņu izdevums. Rīga: RTU Izdevniecība. 161 lpp.
Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija. Izdevniecība: RSU
Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 301 lpp.
Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. RSU izdevniecība: Rīga.
Papildu literatūra
Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE.
DeVellis, R.F. (2017). Scale development: theory and applications. Los Angeles.
Howitt D., Cramer D., (2011). Introduction to Research Methods in Psychology. 3rd edition. London: Pearson
Kaplan, D. (2009). Structural equation modeling: foundations and extensions. Los Angeles
Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. 3rd edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates.
Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. Pieejams no: https://www.rsu.lv/petniecibas-terminu-vardnica
Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA.
Rust, J. (2009). Modern psychometrics : the science of psychological assessment. Hove, East
Sussex Wilson, M. (2005). Constructing measures : an item response modeling approach. New York.
RSU ‘Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu’ (2020). Pieejams no: https://www.rsu.lv/studentiem/dokumenti sadaļā 'Pētnieciskais darbs'.
Citi informācijas avoti
Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu