Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Riska un krīzes komunikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_045
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studējošos ar teorētisko bāzi, kas skar krīzes vadību un krīzes komunikāciju, iespējamo krīzes situāciju apzināšanu un izvērtēšanu, gatavošanos tām, rīcību un komunikāciju krīzes situācijā, sabiedrības viedokli un sadarbību ar masu medijiem.

Priekšzināšanas

Vispārīgas zināšanas par komunikācijas procesu un vadības principiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par riska un krīzes vadību un riska un krīzes komunikāciju, riska un krīzes komunikācijas vēstījumiem, sadarbību ar medijiem problēmjautājumu (issue) un krīzes situācijā.

Prasmes

1.Atpazīt un novērtēt riskus un krīzes, sagatavot krīzes vadības un krīzes komunikācijas plānus, izstrādāt krīzes komunikācijas vēstījumu un izvēlēties piemērotāko stratēģiju krīzes komunikācijas veidošanai.

Kompetences

1.Konsultēt klientus un vadītājus par risku un krīzes vadību un risku un krīzes komunikāciju un spēt praktiski nodrošināt riska un krīzes komunikāciju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
Patstāvīgais izpētes darbs.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Izpētes darbs un gala eksāmens – analīze, piedāvātais risinājums, tā saistība ar teoriju, risinājuma argumentācija.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. Semestris
  1. Ievads krīžu komunikācijā. Jēdziens, definīcijas. Dž. E. Gruniga un F. J. Repera SA stratēģiskais modelis.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Krīzes anatomija jeb ko darīt katrā krīzes fāzē.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Krīžu veidi: O. Lerbinger, S. Albrecht, T. Coombs krīžu tipoloģijas. Ievainojamības noteikšana.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Gatavošanās krīzes situācijām. Krīžu komunikācijas un krīžu vadības plāns.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Praktiskā nodarbība.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Krīzes situācijas menedžments jeb ko darīt un runāt krīzes situācijā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Sabiedriskā doma. Masu mediju rīcība un loma krīzes situācijā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Ētiskie aspekti un līdera loma krīzes situācijā.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Grupas darba prezentācija un eksāmens.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Coombs W. T. Ongoing crisis communication : Planning, Managing, and Responding / 5th ed. -SAGE Publications, Inc; 2019

2.

Hornmoen H., Backholm K., Social Media Use in Crisis and Risk Communication: Emergencies, Concerns and Awareness.- Emerald Publishing Limited, 2018

3.

Heath RL., O’Hair H.D., Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed, 2015

4.

Fink S., Crisis Management: The Definitive Guide to Managing the Message. -New York et al.: Mc Grw Hill Education, 2013

5.

Fearn-Banks K. Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 4th ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group., 2010

6.

Lehtonens J, Siliņa R., Ābelniece B. Riska un krīze komunikācija. - Rīga: SIA Biznesa Augstskola Turība, 2011.

Papildu literatūra

1.

Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relation, 9th ed., - Uppers Saddle River, New Jersey: Pearson Education Inc., 2006

2.

Grifins E. Reputācijas vadības stratēģija : situāciju, krīžu un korporatīvās sociālās atbildības vadīšana. - Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008.

3.

Mitroff I., Pearson Chr., Crisis Management, - Jossey: Bass Publisher, 1993

4.

Fink S., Crisis Management: Planning for the Inevitable, -New York: iUniverse, 2002

5.

Griffin A. New strategies for reputation management : gaining control of issues, crises & corporate social responsibility / Andrew Griffin. - London ; Philadelphia : Kogan Page, 2008

6.

Lerbinger O., The Crisis Manager: Facing Risk and Responsibility, - Mawah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 1997

7.

Ulmer R.R. Effective crisis communication : moving from crisis to opportunity / Robert R. Ulmer, Timothy L. Sellnow, Matthew W. Seeger. - Thousand Oaks : SAGE Publications, 2007

Citi informācijas avoti

1.

Jaunākie zinātniskie raksti, kas pieejami RSU Bibliotēkas abonētajās zinātnisko rakstu datubāzēs (piemēram, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct, Scopus u.c.).

;