Korporatīvās reputācijas vadība un sociālā atbildība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par: • reputāciju kā būtisku faktoru mūsdienu sabiedrībā un tās ietekmi uz organizācijas ilgtspēju un saimniecisko darbību; • galvenajām reputācijas vadības stratēģijām un to izvēles pamatprincipiem; • reputācijas vadības komunikācijas kanāliem un instrumentiem; • korporatīvo sociālo atbildību kā vienu no galvenajiem reputācijas vadības virzieniem organizācijā.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: • atpazīt, analizēt un arī izmantot korporatīvās reputācijas vadības stratēģijas un taktikas; • veidot reputācijas vadības un sociālās atbildības komunikāciju, atbilstoši izvēlētajām stratēģijām un taktikām.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apguves studējošie patstāvīgi spēs orientēties: • korporatīvās reputācijas un sociālās atbildības kritērijos un pamatprincipos, to dažādajās izpausmēs sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos; • korporatīvās reputācijas un sociālās atbildības vadības un komunikācijas jautājumos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Reputācijas jēdziens, definīcijas. Reputācijas augošā nozīme mūsdienās. Reputācija kā nemateriāls aktīvs organizācijā. Reputācijas saistība ar uzņēmuma finansiālajiem rādītājiem biznesa vidē. Reputācijas veidošana kā stratēģija organizācijā.
-
Reputācijas vadība organizācijā: reputācijas veidošanas, vadīšanas, aizsardzības un novērtēšanas tehnikas. Komunikācijas nozīme un iespējas reputācijas vadībā. Reputācijas vadības komunikācijas kanāli un instrumenti.
-
Sociālā atbildība kā korporatīvās atbildības kategorija līdztekus ekonomiskajai, likumiskajai un vides atbildībai organizācijā. Sociālās atbildības virzieni un taktikas. Sabiedrisko attiecību lietojums organizācijas sociālās atbildības komunikācijā sabiedrībai un sadarbības partneriem.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Langham, T. (2018). Reputation Management: The Future of Corporate Communications and Public Relations. Emerald Publishing Limited, PRCA Practice Guides, 312 p.
Doorley, J., Garcia, H.F. (2020). Reputation management: the key to successful public relations and corporate communication. New York; London: Rutledge, 432 p.
The Oxford handbook of corporate reputation. Edited by Barnett, M. L. & Pollock, T. G. (2012).
Weber, J., Wasieleski, D. M. (2018). Corporate Social Responsibility. Emerald Publishing, 343 p.
Kapferer, J.-N. (2008). The New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London; Philadelphia: Kogan Page, 560 p.
Wang, Q., Dou, J., Jia, Sh. (2016). A Meta-Analytic Review of Corporate Social Responsibility and Corporate Financial Performance: The Moderating Effect of Contextual Factors. Business & society, 2016-11, Vol.55 (8), pp.1083-1121.
Papildu literatūra
Grifins, E. (2008). Reputācijas vadības stratēģijas: situāciju, krīžu un korporatīvās sociālās atbildības vadīšana. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 220 lpp.
Haywood, R. (2005). Corporate reputation, the brand and the bottom line: powerful proven communication strategies for maximizing value. London and Sterling: Kogan Page, 320 p.
Fombrun, Ch. J. (2012). The Building Blocks of Corporate Reputation: Definitions, Antecedents, Consequences. The Oxford Handbook of Corporate Reputation. Oxford University Press.
Ball Dwayne, C., Machas, A. (2004). The Role of Communication and Trust in Explaining Customer Loyalty: An Extension to the ECSI Model. Eurpean Journal of Marketing, Vol. 38, Nos. 9/10, pp. 1272-1293.
Alsop, R. (2013). The 18 immutable laws of corporate reputation: creating, protecting, and repairing your most valuable asset. New York: Free Press, 320 p.
Baudot, L., Johnson, J. A., Roberts, A., Roberts, R. W. (2019). Is Corporate Tax Aggressiveness a Reputation Threat? Corporate Accountability, Corporate Social Responsibility, and Corporate Tax Behavior. Journal of business ethics, 2019-06-08, Vol.163 (2), pp.197-215.