Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedrisko attiecību menedžmenta modeļi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_252
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kurss veidots, lai iepazīstinātu studentus ar teorētisko bāzi, kas skar sabiedrisko attiecību vadību, izprotot to kā procesu un apzinātu tā iespējamās problēmas, kā arī, lai sniegtu praktiskas iemaņas šī procesa vadībā.

Priekšzināšanas

Vispārīgas zināšanas par komunikāciju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas par sabiedrisko attiecību būtību, vietu un lomu organizācijas menedžmenta sistēmā. Pēc kursa apguves pārzinās menedžmenta stratēģijas, spēs plānot sabiedriskās attiecības un veidot veiksmīgu komunikācijas mijiedarbību.

Prasmes

1.Veidot proaktīvu pieeju sabiedrisko attiecību stratēģiskajā organizēšanā, reaģējošu komunikāciju reputācijas veidošanā, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un nozarei raksturīgus pētījumus.

Kompetences

1.Par sabiedrisko attiecību kā vienu no vadības instrumentiem, to dažādām darbības jomām, tendencēm un instrumentārijiem, atbilstoši nozares specifikai un ētikas vadlīnijām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
1. Izvēlēties vienu no studiju kursā aplūkotajām tēmām. 2. No zinātnisko rakstu datubāzēm (piemēram, SCOPUS, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct u.c., pilns saraksts: http://www.rsu.lv/biblioteka/resursi/abonetie-e-resursi/abonetas-tiessaistes-datubazes) atlasīt 3 jaunākos pētījumus (ne vecākus par trim gadiem) par izvēlēto tēmu. 3. Sagatavot pētījumu izklāstu (vērtīgas atziņas) prezentācijas formā, ar ko iepazīstina pasniedzēju un kursa biedrus. Prezentācija izdrukātā veidā jāiesniedz pasniedzējai pirms prezentēšanas. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Atbilstoši "RSU Studiju Reglaments I": https://www.rsu.lv/sites/default/files/imce/Dokumenti/studijas/Studiju%20reglaments%20I.pdf

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. Semestris
  1. Jēdzieni, definīcijas. Ievads. Sabiedrisko attiecību (SA) un mārketinga mijiedarbība. Dažādās publikas un attiecības ar tām. J. Gruniga SA stratēģiskie modeļi.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Sabiedrisko attiecību plānošana – I. Sabiedrisko attiecību plānošana – II. Iekšējās SA un komunikācija ar iekšējo publiku.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – III.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Pasākumu vadība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Grupas darbu – nozares pētījumu prezentācija.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Eksāmens.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing

2.

International public relations and public diplomacy : communication and engagement (2015) / Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey, editors. - New York : Peter Lang

3.

Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). – Pearson

4.

Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education

5.

Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge

Papildu literatūra

1.

Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relations. 9th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2006

2.

Shafritz J.M., Russell E.W., Introducing public administration. 4th ed.- New York: Pearson Education, 2005

3.

Barry A., PR power : inside secrets from the world of spin.- London : Virgin Books, 2002

4.

Argenti P.A., Forman J., The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002

5.

Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. - Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates, 2001

6.

Hart N., The public relations audit : evaluation checklists to measure the impact of every message you send to customers, shareholders and the public. - London : Pearson Education, 2002

Citi informācijas avoti

1.

Big Boys Gone Bananas!*

2.

Redakcijas aizkulises (THE NEWS ROOM: OFF THE RECORD)

;