Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Hokeja pamati un metodika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_223
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību hokeja mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes hokeja spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Fizisko aktivitāšu psiholoģija, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Hokeja spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Hokeja tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums hokeja vingrinājumu apguvē.

Prasmes

1.4. Praktiski plānot, vadīt hokeja vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 5. Pielietot hokeja spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 6. Demonstrēt apgūtās iemaņas hokejā modificētās mācību spēļu sacensībās.

Kompetences

1.7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās hokeja vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un hokeja līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās hokeja vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar hokeja vingrinājumiem un hokeja pasākuma drošumu skolā. 10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus hokeja apguvē. 11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus hokeja apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā hokeja mācību aktivitātēs. 13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus hokeja apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās hokejā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Patstāvīgais darbs
-
-
1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Hokeja spēles noteikumu un tiesnešu žestu apguve, ieteikumu izstrāde skolas hokeja pasākumu nodrošināšanai. 4. Mācību stundas modelēšana, praktiska prezentācija hokeja vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidotas skolēnu snieguma līmeņu un caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas pašnovērtēšana. Stundas plānu un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.
Pārbaudījums
-
-
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%

Studiju kursa tēmu plāns

NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Hokeja loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
  1. Hokeja vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi hokeja metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Hokeja mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
3.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
4.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
5.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
6.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
7.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
8.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar hokeja apguves un pielietošanas uzdevumiem.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Lekcija
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
  1. Skolas hokeja sacensību organizēšana un vadīšana.

Notikuma veids
Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
1.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
2.
Nodarbība/Seminārs
Klātiene
Auditorija
2
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

1. Chambers, D. (2016). The hockey drill book. Champaign, IL, Human Kinetics, 423 p.

2.

2. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKA, 526lpp.

3.

3. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp.

4.

4. Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone.

5.

5. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 747.

6.

6. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem (2019). Ministru kabineta noteikumi Nr. 416.

7.

7. Sports un veselība 1.–9. klasei Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 2019, 179lpp

Papildu literatūra

1.

8. Kupčs, J. (1988). Hokejs. Zvaigzne, 216lpp.

2.

9. Dauer, V. P. (1989). Dynamic Physical education for elementary school children. New York, Macmillan, 694p.

3.

10. Márton, L., Takács, A., S., Benczenleitner, O. (2016). The Role of Ice Skating and Ice Hockey Education in Every Day Physical Education. Studia Universitatis Babeş-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae. 81-89.

Citi informācijas avoti

1.

LHF

2.

IIHF oficiālie hokeja noteikumi 2018-2022

3.

IIHF

4.

science direct