Hokeja pamati un metodika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Hokeja spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Hokeja tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums hokeja vingrinājumu apguvē.
Prasmes
1.4. Praktiski plānot, vadīt hokeja vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 5. Pielietot hokeja spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 6. Demonstrēt apgūtās iemaņas hokejā modificētās mācību spēļu sacensībās.
Kompetences
1.7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās hokeja vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un hokeja līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās hokeja vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 9. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar hokeja vingrinājumiem un hokeja pasākuma drošumu skolā. 10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus hokeja apguvē. 11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus hokeja apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā hokeja mācību aktivitātēs. 13. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus hokeja apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās hokejā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Hokeja loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai.
-
Hokeja vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi hokeja metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi.
-
Hokeja mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi.
-
Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija.
-
Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar hokeja apguves un pielietošanas uzdevumiem.
-
Skolas hokeja sacensību organizēšana un vadīšana.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Chambers, D. (2016). The hockey drill book. Champaign, IL, Human Kinetics, 423 p.
2. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKA, 526lpp.
3. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp.
4. Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone.
5. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 747.
6. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem (2019). Ministru kabineta noteikumi Nr. 416.
7. Sports un veselība 1.–9. klasei Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 2019, 179lpp
Papildu literatūra
8. Kupčs, J. (1988). Hokejs. Zvaigzne, 216lpp.
9. Dauer, V. P. (1989). Dynamic Physical education for elementary school children. New York, Macmillan, 694p.
10. Márton, L., Takács, A., S., Benczenleitner, O. (2016). The Role of Ice Skating and Ice Hockey Education in Every Day Physical Education. Studia Universitatis Babeş-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae. 81-89.