Ievads studijās un specialitātē
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Spēs identificēt situācijas, kurās ir jālieto atsauces. • Spēs identificēt būtiskāko informāciju tekstā, lai sniegtu atbildi uz esejas jautājumu. • Spēs izvērtēt ētiskus un neētiskus principus akadēmiskajā darbībā. • Spēs definēt politikas zinātnes pamatterminus.
Prasmes
1.• Spēs patstāvīgi izveidot kopsavilkuma/esejas tekstu. • Spēs izvēlēties atbilstošāko literatūru informācijas datu bāzēs. • Spēs izskaidrot politikas zinātnes pamatdefinīcijas. • Spēs prezentēt referāta rezultātus.
Kompetences
1.• Spēs formulēt savu viedokli semināros. • Spēs izstrādāt patstāvīgu rakstu darbu, kas atbilst zinātniskas esejas prasībām. • Spēs argumentēti aizstāvēt savu viedokli zinātniskajā esejā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Jāapmeklē lekcijas – obligāti jāapmeklē 50% nodarbību. Ja apmeklējums ir mazāks par 50% (sešas nodarbības), modulis ir jāklausās atkārtoti nākamajā studiju gadā par papildu samaksu.
2. Sekmīgi jānokārto tests un aktīvi jāpiedalās semināra diskusijā, kurā Jums ir jāspēj paust argumentēts viedoklis, kas ir balstīts uz izlasīto literatūru.
3. Jāuzraksta kopsavilkumi, kuros jāatspoguļo būtiskākais par izlasīto literatūru (ja kopsavilkuma jautājums ir par obligāto literatūru) vai arī jāsniedz kvalitatīvas atbildes uz kopsavilkuma jautājumu(-iem), atbildes meklējot drošticamos informācijas avotos.
Kopsavilkumi norādītajos termiņos ir jāiesniedz e-studijās pie katras nodarbības norādītā uzdevuma.
Par katru kavēto dienu atzīme tiek samazināta par vienu balli. Ja līdz norādītajam termiņam students ir iesniedzis mazāk nekā 50% no visiem rakstu darbiem, vai, ja nesekmības vai neattaisnotu kavējumu dēļ 50% rakstu darbu ir novērtēti ar „0”, tad studentam studiju kurss ir jāapgūst atkārtoti nākamajā akadēmiskajā gadā par papildsamaksu.
NB! Kursa „Ievads studijās un specialitātē” ietvaros, visi elektroniski iesniegtie rakstu darbi tiek laboti un pārbaudīti ar godīguma un plaģiātisma konstatācijas rīku TurnitIn. Līdz ar to studentiem jāsaprot, ka visi iesniegtie rakstu darbi tiks pakļauti tekstuālam salīdzinājumam ar citiem darbiem un internetu, lai pārliecinātos, vai tajos nav konstatējamas plaģiātisma pazīmes.
4. Jāiesniedz referāts, kas uzrakstīts, atbilstoši KA prasībām – min. 3 000 vārdi (!!), max. 4 500 vārdi (neskaitot: titullapu, satura rādītāju, izmantotās literatūras sarakstu!), burtu lielums – 12 (Times New Roman), atstarpe starp rindām – 1,5. Papildu informācijai par referāta saturu, lūdzu, skat. sadaļu „Referāti”.
5. Sekmīgi jānokārto eksāmens, kas sastāv no divām daļām – 1. daļā ir tests ar 25 slēgtajiem jautājumiem; 2. daļā ir viens esejas jautājums, kurā jāsniedz plašāka atbilde par kādu no kursa ietvaros aplūkotajām tēmām.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa laikā ir jāizlasa Džordža Orvela romāns „1984” – šobrīd moderno intelektuāļu aprindās atkārtotu popularitāti iemantojušais, eksistenciālais šausmu stāsts, par kuru grāmatas izdevējs Fredriks Vārburgs (Frederic Warburg) teica: „Es lūdzu Dievu, kaut es tiktu pasargāts, un man nekad nebūtu jālasa kaut kas tāds atkal”. Bet ne tāpēc, ka neinteresants, bet gan tāpēc, ka tik biedējoši reāls.
Tā kā ikvienā referāta tēmā ir ietverts romāna salīdzinājums ar reālo dzīvi, lai kvalitatīvi uzrakstītu referātu, Jums ir jāizlasa viens vai vairāki ziniatniskie raksti, kas atspoguļo referāta tēmai atbilstošos realitātes notikumus. Pēc tam, atbilstoši izvēlētajai tēmai, Jums ir jāsalīdzina romānā rakstītais ar reāli, Latvijas vai citu valstu politiskajā vēsturē vai šodienā notikušo/notiekošo. Piemēram, rakstot par romānā atspoguļoto valdības kontroli pār cilvēku privāto dzīvi, lai salīdzinātu to ar mūsdienām, varat izmantot zinātniskos rakstus par sociālo mediju (Facebook, Twitter u.c.) lomu privātās dzīves novērošanā, kā arī ICC kameru izmantojumu un citām brīvību ierobežojošām/pārkāpjošām (?) valdības izmantotām metodēm. Obligāti jāizmanto vismaz 1 zinātnisks raksts, kas atspoguļo referātā pētāmā jautājuma izpausmes reālajā pasaulē, piem., SAGE Publications, Cambridge Journals Online, EBSCO A-to-Z - Academic Search Premiere (jaunākai un papildu informācijai skat. RSU mājas lapas sadaļu „Bibliotēka” – Datubāzes). Bezmaksas zinātniskie raksti ir pieejami vietnē www.findarticles.com. Kategoriski AIZLIEGTS kā resursu referātam izmantot interneta „enciklopēdiju” Wikipedia!
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā.
Gala atzīmi sastāda:
• līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros – 15%;
• kopsavilkumu jautājumu rakstiska analīze – 40%;
• referāts – 25%;
• eksāmena atzīme – 20%.
Eksāmens sastāv no divām daļām: 1. daļā ir tests ar 25 slēgtajiem jautājumiem un 5 atvērtajiem jautājumiem; 2. daļā ir viens esejas jautājums, kurā jāsniedz plašāka atbilde par kādu no kursa ietvaros aplūkotajām tēmām.
Studentiem, kas nebūs nokārtojuši visas augstākminētās prasības un neattaisnotu iemeslu dēļ eksāmenu kārtos pavasara vai rudens sesijā, eksāmena atzīme tiks samazināta par vienu balli.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Ko nozīmē studēt – studiju organizēšanas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tekstu analīzes un konspektēšanas iemaņas, kopsavilkumu un eseju tekstu veidošana. Akadēmiskā rakstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atsauces un to lietošana. Izziņas resursu akadēmiski korekta izmantošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Plaģiātisms – kas tas ir?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas principu ievērošana studiju procesā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas prasmju apgūšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiska referāta rakstīšanas iemaņas, referāta tēzes, referāta prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Politika kā zinātne un, ko nozīmē studēt politiku? Valsts un politika kā sabiedrības pārvaldīšanas māksla.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pārstāvniecība, vēlēšanas un politiskās partijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas valsts pārvaldes sistēmas uzbūve – likumdevējvara, izpildvara – politisko procesu norise.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību izbraukums
|
2
|
Tēmas
|
LR augstāko likumdevējvaras un izpildvaras iestāžu – Saeimas un Ministru kabineta – apmeklējums: mācību ekskursija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Referāta tēžu prezentācija, diskusija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Beck, E.S. 2009. The Good, The Bad & The Ugly: or, Why It's a Good Idea to Evaluate Web Sources. Evaluation Criteria. Mexico: New Mexico State University Library.
Bradley, S.G. 2005. Managing Competing Interests. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press.
Heywood, A. 2007. Politics. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan.
Keller, W.R. 2008. Introduction to Critical Thinking. In: Chemistry Connects to Critical Thinking. Gravitas Publications: Access Research Network.
Macrina, F.L. 2005. Authorship and Peer Review. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press.
Mays, D.T. 2005. Ownership of Data and Intellectual Property. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press.
Orientation Lecture Series. Learning to Learn: Developing Critical Thinking Skills. Learning Centre: University of Sydney.
Redman, P. 2006. Good Essay Writing: A Social Science Guide. 3rd edition. London: Sage Publications Ltd.
Rowntree, D. 1998. The Myths and Realities of Being a Student. In: Learn How to Study: A Realistic Approach. 4th edition. London: Warner Books.
RSU Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi.
Trzeicak, J. and Mackay, S.E. 1998. Study Skills for Academic Writing. Student’s Book. NY: Prentice Hall.
Papildu literatūra
Rowntree, D. 1998. Developing a Strategy for Reading. In: Learn How to Study: A Realistic Approach. 4th edition. London: Warner Books.