Nūjošana iesācējiem
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot studējošajiem pamatzināšanas un praktiskās iemaņas par nūjošanu, kā fiziskās aktivitātes veidu; par nūjošanas treniņu procesa izveidi. uzdevumi: ● Apgūt nūjošanas pamata tehnikas veidus, pielāgojot nūjas un to garumu katram pacientam individuāli. ● Apgūt nūjošanas iesildīšanās un atsildīšanas pieejas nūjošanā. ● Analizēt savu tehnisko izpildījumu, rast iespēju to uzlabot ar dažādu vingrinājumu palīdzību. ● Prast demonstrēt nūjošanas tehnikas, kā arī dažādus nūjošanas vingrinājumus.
Priekšzināšanas
LSPA apgūtās zināšanas ārstniecības procesa pamatprincipos.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.● Studenti iegūst zināšanas par nūjošanas nodarbību saturu; nūjošanas tehnikām; ekipējuma pielāgošanu individuāli katram pacientam.
Prasmes
1.● Studenti individuāli un komandā pratīs novadīt nūjošanas nodarbību, pielietot dažādas nūjošanas tehnikas un pratīs pielāgot ekipējumu pacientam.
Kompetences
1.● Students spēs gan teorētiski pamatot, gan praktiski pareizi nodemonstrēt nūjošanas tehnikas. ● Spēs patstāvīgi atlasīt un analizēt informāciju, to izmantojot nūjošanas nodarbības izveidei.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekciju apmeklējums. Jautājumi un diskusijas par tekošo tēmu. Gatavošanās praktiskajām nodarbībām un ieskaitēm
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pārbaudes darbos ar punktu sistēmu. Studiju kursa gala vērtējumam tiek izmantota 10 ballu skalas sistēma, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs:
1. Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 60%, ja apmeklējums neatbilst prasībām studentam gala vērtējumu samazina par 1 balli.
2. jāiegūst noteikts punktu skaits, atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudes darbu skaitam
3. studiju kursā visiem paredzētajiem pārbaudes darbiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā.
3.1. ja pārbaudes darbā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudes darbu neierodas, tiek dota iespēja to kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā, iepriekš vienojoties ar pasniedzēju.
3.2. ja divu nedēļu laikā netiek sekmīgi nokārtots pārbaudes darbs, tad students kārto pārbaudījumu par apgūstamo studiju kursu sekojošās sesijas laikā.
3.3. ja pārbaudījumā tiek saņemts nesekmīgs vērtējums, students šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošana, tās ekipējums (nūjas, apavi, apģērbs, nūjošanas aksesuāri). Sirds asinsrites un elpošanas sistēmas novērtēšanas pamatprincipi nūjošanas laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas nodarbībās iespējamās slodžu intensitātes un to pielāgošana pacientam
|
|
Nūjošanas nodarbība pēc tradicionālās struktūras. Nūjošanas tehniku apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas nodarbība pēc tradicionālās struktūras.
Nūjošanas nodarbībā realizējamo fizisko vingrojumu apguve (individuāli, pāros, grupās)
Nūjošanas tehnikas apguve un pilnveide.
|
|
Nūjošanas nodarbība pēc tradicionālās struktūras.
Nūjošanas nodarbībā realizējamo fizisko vingrojumu apguve (individuāli, pāros, grupās)
Nūjošanas treniņš dažādas distancēs un intensitātēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas tehniku, fizisko vingrojumu demonstrēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas tehniku, fizisko vingrojumu demonstrēšana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
A Six‐Month Nordic Walking Program for Adults With Intellectual and Developmental Disabilities: Feasibility and Effect. Dunsky, Ayelet; Barak, Sharon. Journal of applied research in intellectual disabilities, 2025-05, Vol.38 (3Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
K. Meternihas. "Nūjošana". Zvaigzne ABC, 2010
Lai nūjas ir labākas ceļabiedres : [par nūjošanu un tai nepieciešamo inventāru] / Gunta Tabore ; pēc Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas asociētās profesores, nūjošanas instruktores Baibas Smilas informacijas. 36,6°C Veselīgāk. Saskanīgāk. Gudrāk Nr.6 (2013, jūnijs), 62.-64.lpp
Nūjošanas nodarbību ietekme uz sieviešu ķermeņa kompozīciju: sistemātiskais pārskats = Effect of nordic walking activities on women body composition: a critical review / Irena Upeniece, Una Veseta, Indra Vinberga, Voldemars Arnis. Sabiedrība, integrācija, izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli = Society, integration, education : proceedings of the international scientific conference (Rēzekne, 2020.g. 22.-23.maijs) vol. VI un 421.-429. lpp.