Pētniecības ietekme un komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir attīstīt studentu spēju skaidri un saprotami komunicēt sarežģītu zinātnisku informāciju, demonstrējot pētniecības rezultātu ietekmi. Kursa gaitā studenti iemācīsies pielāgot ziņojumus dažādām auditorijām un veicināt sabiedrības izpratni par zinātni un sava(-u) pētījuma(-u) rezultātiem.
Priekšzināšanas
Lai veiksmīgi apgūtu kursu, nepieciešams apgūt studiju kursus "Kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes sociālajās zinātnēs", "Maģistra darba izstrādes metodoloģiskais seminārs un tēmas pieteikuma aizstāvēšana".
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti zinās galvenās zinātnes komunikācijas teorijas un modeļus. Studenti apzināsies zinātnes komunikācijas lomu sabiedrības izpratnes un politisko lēmumu veidošanā. Studenti apzināsies, kā dažādas auditorijas uztver un interpretē zinātnisko informāciju.
Prasmes
1.Studenti komunicēs sarežģītas zinātniskas koncepcijas skaidrā un saistošā valodā dažādām auditorijām. Studenti izstrādās pārliecinošus zinātniskos stāstījumus, izmantojot stāstījumu, metaforas un analoģijas. Studenti izmantos digitālo mediju rīkus, piemēram, sociālos medijus, aplādes un video, lai efektīvi sazinātos ar zinātni. Studenti rakstīs pārliecinošus un pieejamus zinātnes saziņas materiālus, tostarp izdevumus, politikas īsus ziņojumus un informatīvu saturu.
Kompetences
1.Studenti ētiski paziņos zinātnisko informāciju, nodrošinot precizitāti un izvairoties no sensacionalisma. Studenti pielāgos komunikācijas stratēģijas dažādiem kultūras, sabiedrības un profesionālajiem kontekstiem. Studenti izmantos kritisko domāšanu, lai novērtētu un novērstu dezinformāciju zinātnes komunikācijā. Studenti spēs izstrādāt uz auditoriju orientētus zinātnes komunikācijas projektus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Literatūras studijas |
-
|
-
|
|
2.
Populārzinātniska raksta veidošana |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
3.
Pārskata veidošana par aktuālu zinātnes jautājumu |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Kursa projekts |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievads zinātnes komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ietekmes ceļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes stāstu stāstīšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes stāstu stāstīšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā un multimediju komunikācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā un multimediju komunikācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija un dezinformācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes komunikācija un dezinformācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes komunikācija politikas veidotājiem un lēmumu pieņēmējiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes komunikācija politikas veidotājiem un lēmumu pieņēmējiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kursa projekts un tā prezentācija
|
-
Konsultācija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
0
|
Tēmas
|
Kursa projekts un tā prezentācija
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Illingworth, S., Allen, G. Effective Science Communication. 2nd Edition. A practical guide to surviving as a scientist, 2020.Piemērots angļu valodas plūsmai
Kearns, F. Getting to the Heart of Science Communication. A Guide to Effective Engagement. 2021.Piemērots angļu valodas plūsmai