Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Satura mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_212
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem izpratni par satura mārketinga jēdziena būtību, analizējot to kā daļu uzņēmuma komunikācijas programmas konkurējošā biznesa vidē. Izpētīt satura mārketinga metodes, analizējot praktiskus piemērus no uzņēmumu prakses. Kursa ietvaros akadēmiski un praktiski tiek aptvertas prasmes, kas nepieciešamas profesionāļiem, lai izveidotu satura mārketinga programmas un kampaņas.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas par komunikāciju, tās teorijām, mārketinga pamatiem un metodēm.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Spēj raksturot satura mārketinga jēdzienu, tā būtību un nozīmi uzņēmuma komunikācijas programmā. 2. Spēj identificēt un novērtēt satura mārketinga kampaņu veidojošos lielumus un prakses.

Prasmes

1.1. Spēj analizēt satura mārketinga kampaņas, ņemot vērā jaunākās mārketinga nozares tendences. 2. Prot analizēt satura mārketinga kampaņu atšķirības un īpatnības starp citām mārketinga praksēm.

Kompetences

1.1. Spēj organizēt satura mārketinga kampaņu izstrādi, veidojot kampaņu plānu. 2. Spēj izveidot darba uzdevumu satura mārketinga programmas vai kampaņas izstrādātājiem: aģentūrām, partneriem, komunikācijas departamentam, u.c. 3. Prot noteikt satura mārketinga aktivitāšu atdevi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, praktiskajiem semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studentiem jāiesniedz lekciju kopsavilkumu (20% no gala vērtējuma), praktisko nodarbību laikā tiks izstrādāti semināru darbi (20% no gala vērtējuma), jāizstrādā ar satura mārketinga aktualitāti saistīts grupu darbs (20% no gala vērtējuma). Eksāmens: 40%. Akumulētā atzīme un eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga jēdziens, pamatelementi. Satura mārketinga vēsturiskā attīstība. Satura mārketinga diferenciācija no citām mārketinga metodēm.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga nozīme uzņēmuma komunikācijas programmā. Mārketinga cikls (marketing funnel) kā pamats satura mārketingam. Atšķirības starp satura mārketingu kā patstāvīgu daļu uzņēmuma komunikācijas programmas un kampaņām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolvedība – satura mārketinga stūrakmens. Teorija un piemēri kā satura mārketings izmanto un stiprina zīmola vadlīnijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga kampaņu analīze – veiksmīgi starptautisko uzņēmumu piemēri. Diskusija ar studentiem, identificējot zīmola vadlīniju lietojumu un mārketinga ciklu kampaņās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga kampaņu veidošana. Komunikācijas mērķu, atziņas (insight) un mēķrauditorijas identificēšana. Darba uzdevuma sagatavošana aģentūrai, partneriem vai komunikācijas departamentam.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga kampaņu uzbūve – radošais saturs kā kampaņas pamats. Kādas satura vienības veido satura mārketinga kampaņas? Kā pieņemt lēmumu par satura vienību lietojumu dažādos komunikācijas kanālos?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu mājasdarbu prezentācija – apbalvotu satura mārketinga kampaņu analīzes prezentācija. Adwards konkursa integrēto kampaņu uzvarētāju piemēri.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura mārketinga rezultātu izvērtēšana – teorija un prakses piemēri, kā noteikt satura mārketinga atdevi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība – satura mārketinga kampaņas izstrāde. Uzņēmuma izvēle kampaņas izstrādei, komunikācijas mērķa, risināmās problēmas un kampaņas atziņas (insight) definēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu patstāvīgo darbu prezentācija – satura mārketinga kampaņas plāna prezentācija. Diskusija par kampaņu atbilstību teorijai un prakses piemēriem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content the Key to Your Business Success. Sharon Tanton and Sonja Jefferson. 2013.

2.

Brand Identity Breakthrough: How to Craft Your Company’s Unique Story to Make Your Products Irresistible. Gregory V. Diehl. 2016.

3.

Marketing Rebellion: The Most Human Company Wins. Mark Schaefer. 2019.

4.

Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. Joe Pulizzi. 2013.

5.

Content Inc., 2nd Edition: Start a Content-First Business, Build a Massive Audience and Become Radically Successful (With Little to No Money). Joe Pulizzi. 2021.