Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Digitālās komunikācijas metodes un kanāli

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_070
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Digitālo tehnoloģiju izplatība nodrošinājusi vēl nebijušas iespējas uzņēmumiem sasniegt, informēt un iesaistīt mērķauditorijas. Kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas, kas jāņem vērā, plānojot iekšējo un ārējo digitālo komunikāciju, kā definēt digitālās komunikācijas mērķauditorijas un izvēlēties atbilstošākos kanālus, mērķauditoriju uzrunāšanai. Kursa uzdevumi ir veicināt studentu visaptverošu izpratni par digitālās komunikācijas mērķauditorijām, digitālās komunikācijas metodēm un kanāliem. Studentiem, kursu beidzot, jāprot analizēt dažādus digitālās komunikācijas izaicinājumus, rodot tiem atbilstošākos risinājumus.

Priekšzināšanas

Vispārīgas zināšanas par digitālo komunikāciju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursu apguves students pārzinās galvenos digitālās komunikācijas kanālus un tehnoloģijas, to lomu efektīvas komunikācijas nodrošināšanā. Studenti zinās un spēs praksē pielietot mediju darbības principus un saskarsmes veidus atšķirīgās mediju platformās.

Prasmes

1.Pēc kursa apguves students pratīs pielietot apgūtās komunikācijas prasmes digitālā vidē, tāpat tiks stiprinātas sadarbības prasmes, spēja piemēroties pārmaiņām un patstāvīgi pieņemt lēmumus, kā arī analītiskās prasmes.

Kompetences

1.Pēc kursa apguves students spēs izvērtēt informāciju, sagatavot un virzīt komunikācijas vēstījumus digitālās komunikācijas vidē; analizēt informāciju un pielietot, atbilstoši konkrētās situācijas specifikai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavošanās semināru darbiem un eksāmens. Literatūras studēšana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Semināru uzdevumu izpilde ir priekšnoteikums, veiksmīgai kursa nokārtošanai
2.

Pārbaudījums

-
-
Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par: 1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5% 2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5% 3. semināra uzdevumi: 60% 4. eksāmens (tests): 30%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir komunikācija? Kas ir digitālā komunikācija? Digitālās komunikācijas mērķi un uzdevumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas mērķauditorijas: mērķauditorijas segmentēšana: demogrāfija, psihogrāfija, ģeogrāfija, uzvedība. Sociālo mediju auditorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā komunikācija sabiedrisko attiecību speciālista darbā: profesiju standarts, nepieciešamās prasmes, kompetences un zināšanas. Infografiku prezentācijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas iekšējā un ārējā komunikācija. Iekšējās digitālās komunikācijas instrumenti: e-pasti, iekšējā tīmekļa vietne (intranets), iekšējie sociālie mediji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas iekšējās auditorijas. Iekšējās tīmekļa vietnes vai bloga satura izveide, iekšējo auditoriju uzrunāšanai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārējās digitālās komunikācijas instrumenti: ārējā tīmekļa vietne, blogi, sociālie mediji, videokonferences, preses relīzes; atbildes uz mediju jautājumiem; čatboti; videočati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas ārējās auditorijas. Auditorijas uzrunāšana sociālajos medijos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālās komunikācijas plāns, efektivitātes mērījumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Satura radīšana sociālajiem medijiem. Sociālo mediju efektivitātes mērījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa projekts: digitālās komunikācijas kampaņas izstrāde.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir komunikācija? Kas ir digitālā komunikācija? Digitālās komunikācijas mērķi un uzdevumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas mērķauditorijas: mērķauditorijas segmentēšana: demogrāfija, psihogrāfija, ģeogrāfija, uzvedība. Sociālo mediju auditorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā komunikācija sabiedrisko attiecību speciālista darbā: profesiju standarts, nepieciešamās prasmes, kompetences un zināšanas. Infografiku prezentācijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas iekšējā un ārējā komunikācija. Iekšējās digitālās komunikācijas instrumenti: e-pasti, iekšējā tīmekļa vietne (intranets), iekšējie sociālie mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārējās digitālās komunikācijas instrumenti: ārējā tīmekļa vietne, blogi, sociālie mediji, videokonferences, preses relīzes; atbildes uz mediju jautājumiem; čatboti; videočati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālās komunikācijas plāns, efektivitātes mērījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa projekts: digitālās komunikācijas kampaņas izstrāde.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. Digital marketing. Pearson UK, 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Hemann, C., & Burbary, K. Digital marketing analytics: Making sense of consumer data in a digital world (2nd edition). Pearson Education, 2018.Piemērots angļu valodas plūsmai