Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SL_048
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Statistikas mācību laboratorija
Kontaktinformācija

Baložu iela 14, A korpuss, Rīga, +371 67060897, statistika@rsu.lv, www.rsu.lv/statlab

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvantitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā.

Priekšzināšanas

Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā un Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā; 2. Kvantitatīvā pētījuma pieeja un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā. Pētījuma metožu pielietošanas, datu ieguves un analīzes procedūras.

Prasmes

1.3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma dizainu un formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēt pētījuma izlases veidošanu un datu ieguves metožu izvēli. 5. Iegūt datus pētījumam.

Kompetences

1.6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā pētījuma gaitā iegūtos datus, veikt par tiem secinājumus, novērtējot statistisko ticamību. Kopumā spēj parādīt zinātnisku pieeju pētniecisko un praktisko problēmu risināšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus: 1. Veikt pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā. 2. Izstrādāt kvantitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā. 3. Diskutēt grupā par izvēlētā pētījuma izlases veidošanas un datu ieguves metožu izvēli. 4. Veikt datu ieguvi, apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus. 5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un diskutēt par veiktā pētījuma rezultātiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva darbība semināros 30% 2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 30% 3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma izlases veidošanas metodes. Pētniecības ētiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pārbaudījums
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētniecība izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma veidošanas principi, koncepcija un plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma izlases veidošanas metodes. Pētniecības ētiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma metodes, to praktiskā pielietošana datu ieguvē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma datu apstrādes un interpretācijas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu statistiskā ticamība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Pārbaudījums
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jones, I. (2022). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p. 4th ed.

2.

Thomas, J. R. (2022). Research methods in physical activity. Champaign, IL, Human Kinetics, 457p. 8th ed.

Papildu literatūra

1.

Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 190lpp.

2.

Mārtinsone, K., & Pipere A. (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumā rezultātu izplatīšana. Rīga, RSU.

Citi informācijas avoti

1.

Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine