Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Radošums un inovācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_113
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt daudzpusīgu ieskatu inovāciju un radošuma teorijās, kā arī attīstīt studentu radošās problēmu risināšanas spējas. Kurss liek uzsvaru uz praktiskajām nodarbībām un spēlēm, kas attīsta oriģinālo pieeju meklēšanu un radina vienmēr saskatīt vairākas alternatīvas.

Priekšzināšanas

Mikroekonomika, makroekonomika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par inovāciju teorijām un to vēsturisko attīstību, kā arī par inovāciju pētniecības instrumentiem un iespējām. Tiek iegūtas zināšanas par inovācijas veicinošiem faktoriem, svarīgākajām radošuma attīstības metodēm un instrumentiem.

Prasmes

1.Kursa ietvaros studenti spēj orientēties atšķirīgajos inovāciju rādītājos, izprot jauno produktu ieviešanas procesus uzņēmumos, kā arī spēj radīt un kritiski izvērtēt vairākas oriģinālas alternatīvas ar uzņēmējdarbību saistītajām problēmām.

Kompetences

1.Mācību kurss palīdz attīstīt radošās domāšanas un problēmu risināšanas kompetences, kā arī attīsta patstāvīgas domāšanas ieradumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras analīze, situācijas analīze, mājas uzdevumu izpilde un grupu darbi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklētība – 10%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte, kontroldarbu izpilde, grupu darbs) – 20%. Situācijas analīzes darbu vērtējumi – 30%. Eksāmena atzīme – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmējdarbība, radošums un inovācijas. Inovāciju teoriju attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atvērto inovāciju koncepcija. Inovāciju klasifikācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Svarīgākie inovāciju rādītāji, to plusi un mīnusi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Svarīgākie inovāciju rādītāji, to plusi un mīnusi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju statistika pasaulē un ES. Inovāciju difūzija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju statistika pasaulē un ES. Inovāciju difūzija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaules inovatīvākie uzņēmumi. Faktori, kas ietekmē inovācijas uzņēmumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaules inovatīvākie uzņēmumi. Faktori, kas ietekmē inovācijas uzņēmumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma teorijas. Laterālā domāšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma teorijas. Laterālā domāšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma nozīme uzņēmējdarbībā. Praktiskie piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma nozīme uzņēmējdarbībā. Praktiskie piemēri.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Andersen, E.,S., Joseph A. Schumpeter: A Theory of Social and Economic Evolution. New York: Palgrave Macmillan, 2011

2.

Chesbrough, H., Open innovation: researching a new paradigm. Oxford, 2006.

3.

Bessant, J., High-involvement Innovation. Chichester: Wiley, 2003.

4.

Starko, A.,J. Creativity in the Classroom, 5th ed., Routledge, 2014.

5.

De Bono, E. Think! Before its too late. Vermilion London, 2009.

Papildu literatūra

1.

Kijkuit Van Den Ende, The Organizational Life of an Idea: Integrating Social Network, Creativity and Decision-Making Perspectives, Journal of Management Studies, 2007.

2.

Herrmann, N., The creative Brain, The Journal of Creative Behavior, Vol. 25, Issue 4, p. 275–295, 1991.

3.

Ward, T.,B., Finke, R.A., The Creative Cognition approach , Massachusetts Institute of Technology, 1997.

4.

Weiner, R.,P. Creativity and Beyond: Cultures, Values and Change, State University of New York Press, 2000.