Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Filosofiskā antropoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
HZK_040
Zinātnes nozare
Filozofija, ētika un reliģija; Filozofiskā antropoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Zobārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par filozofiskajām pieejām jautājumā par cilvēku un tā dabu, kā arī dažādām nozīmīgām cilvēka dzīves dimensijām, ietverot kultūras, eksistenciālos un ētiskos aspektus.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students zina un saprot filozofisko pieeju antropoloģijā, galvenās teorētiskās pieejas un jēdzienus cilvēka izpratnē filozofiskajā antropoloģijā, kā arī dažādas nozīmīgas cilvēka dzīvi raksturojošas dimensijas, ietverot kultūras, eksistenciālos un ētiskos aspektus.

Prasmes

1.Studenti spēj atpazīt un adekvāti lietot apgūtos filozofiskās antropoloģijas jēdzienus, cilvēku raksturojošās dimensijās, atpazīst filozofiskās antropoloģijas galvenās problēmas, formulē jautājumus, diskusijas ietvaros, analizē un kritiski izvērtē filozofiskās pieejas, jēdzienus un argumentus, formulē un argumentēti pamato savu pozīciju diskusijās, piedāvā risinājumus problēmām.

Kompetences

1.Spēj izprast, interpretēt un kritiski izvērtēt filozofiskās antropoloģijas pieeju un tās galvenās teorētiskās pieejas, kā arī nozīmīgākās cilvēka dzīvi raksturojošās dimensijas, kā tās aprakstītas filozofijā. Studenti ir paaugstinājuši savu komunikatīvo (darbs grupās, diskusijas) un kognitīvo (patstāvīgais darbs, eksāmens) kompetenci.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Obligātās literatūras un semināru lasāmvielas apguve. Pirms katra semināra studentiem ir jāizlasa semināra lasāmviela, jāgatavojas atbildēt uz jautājumiem par tajā paustajiem jēdzieniem, idejām un argumentiem. 2. Prezentācijas sagatavošana par semināra lasāmvielu. Kursa gaitā katram studentam vai studentu grupai (ja studentu semināra grupā ir vairāk par tekstiem, kas jālasa uz katru semināru) uz semināru patstāvīgi ir jāsagatavo viena prezentācija par semināra lasāmvielu, prezentēšanai semināra laikā. 3. Patstāvīgi sagatavoties eksāmenam par kursā apgūtajām tēmām lekcijās un semināros. 4. Kursa noslēgumā studenti e-studijās aizpilda kursa novērtēšanas anketas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Dalība semināros individuāli un grupā (40% no gala vērtējuma). Students aktīvi piedalās visos semināros, saprot un spēj formulēt semināra lasāmvielā paustās idejas, produktīvi iesaistās diskusijās par semināra tēmas jautājumiem, argumentē savu pozīciju, diskusijās izmanto atbilstošu terminoloģiju, diskusijās atsaucas uz semināra lasāmvielu. 2. Semināra lasāmvielas prezentācija (20% no gala vērtējuma). Students individuāli (vai, atbilstoši situācijai, grupā) veic prezentāciju par kādu no semināra tekstiem, kurā students spēj identificēt un uzrāda sapratni par teksta mērķi un tajā paustajiem jēdzieniem, idejām un argumentāciju. 3. Eksāmens (40% no gala vērtējuma). Students raksta eksāmenu, kurā tiek vērtētas viņa zināšanas par kursā apgūtajām tēmām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Brīvība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gara un ķermeņa problēma
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūra
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Asistētā nāve
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Filozofija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Brīvība un atbildība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personas identitāte
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēks un dzīvnieks
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bezapziņa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ķermenis
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzimums un dzimta
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Labais un ļaunais
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nāve
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Laba nāve
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ferrando, F. 2020. Leveling the Posthuman Playing Field. Theology and Science. 18(1), 1–6. [viewed 19.03.2022.]

2.

Fuchs, T. 2022. In Defence of the Human Being: Foundational Questions of an Embodied Anthropology. New York: Oxford University Press.

3.

Stenmark, M. 2012. Theories of Human Nature: Key Issues. Philosophy Compass. 7(8), 543–58. [viewed 26.03.2022.] (akceptējams izdevums)

4.

Stevenson, L. F., ed. 2017. Thirteen Theories of Human Nature. 7th ed. New York: Oxford University Press.

5.

Wentzer, T. S. and Mattingly, C. 2018. Toward a New Humanism: An Approach from Philosophical Anthropology. HAU: Journal of Ethnographic Theory. 8(1–2), 144–57. [viewed 20.03.2022.]

Papildu literatūra

1.

Doyle, D. J. 2018. What Does It Mean to Be Human? Life, Death, Personhood and the Transhumanist Movement. 1st ed. Cham: Springer International Publishing

2.

Dutton, E. Anthropology, The Philosophy Of. In: Internet Encyclopedia of Philosophy. [viewed 20.03.2022.]

3.

Roughley, N. 2021. Human Nature. In: Zalta, E. N., ed. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Metaphysics Research Lab, Stanford University. [viewed 26.03.2022.]

Citi informācijas avoti

1.

Calarco, M. 29.09.2015. On the Separation of Human and Animal. From Aristotle to Agamben: How Philosophy Is Changing Its Tune on Animal Life. Stanford University Press Blog. [viewed 26.03.2022.]