Filosofiskā antropoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students zina un saprot filozofisko pieeju antropoloģijā, galvenās teorētiskās pieejas un jēdzienus cilvēka izpratnē filozofiskajā antropoloģijā, kā arī dažādas nozīmīgas cilvēka dzīvi raksturojošas dimensijas, ietverot kultūras, eksistenciālos un ētiskos aspektus.
Prasmes
1.Studenti spēj atpazīt un adekvāti lietot apgūtos filozofiskās antropoloģijas jēdzienus, cilvēku raksturojošās dimensijās, atpazīst filozofiskās antropoloģijas galvenās problēmas, formulē jautājumus, diskusijas ietvaros, analizē un kritiski izvērtē filozofiskās pieejas, jēdzienus un argumentus, formulē un argumentēti pamato savu pozīciju diskusijās, piedāvā risinājumus problēmām.
Kompetences
1.Spēj izprast, interpretēt un kritiski izvērtēt filozofiskās antropoloģijas pieeju un tās galvenās teorētiskās pieejas, kā arī nozīmīgākās cilvēka dzīvi raksturojošās dimensijas, kā tās aprakstītas filozofijā. Studenti ir paaugstinājuši savu komunikatīvo (darbs grupās, diskusijas) un kognitīvo (patstāvīgais darbs, eksāmens) kompetenci.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Obligātās literatūras un semināru lasāmvielas apguve. Pirms katra semināra studentiem ir jāizlasa semināra lasāmviela, jāgatavojas atbildēt uz jautājumiem par tajā paustajiem jēdzieniem, idejām un argumentiem.
2. Prezentācijas sagatavošana par semināra lasāmvielu. Kursa gaitā katram studentam vai studentu grupai (ja studentu semināra grupā ir vairāk par tekstiem, kas jālasa uz katru semināru) uz semināru patstāvīgi ir jāsagatavo viena prezentācija par semināra lasāmvielu, prezentēšanai semināra laikā.
3. Patstāvīgi sagatavoties eksāmenam par kursā apgūtajām tēmām lekcijās un semināros.
4. Kursa noslēgumā studenti e-studijās aizpilda kursa novērtēšanas anketas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Dalība semināros individuāli un grupā (40% no gala vērtējuma). Students aktīvi piedalās visos semināros, saprot un spēj formulēt semināra lasāmvielā paustās idejas, produktīvi iesaistās diskusijās par semināra tēmas jautājumiem, argumentē savu pozīciju, diskusijās izmanto atbilstošu terminoloģiju, diskusijās atsaucas uz semināra lasāmvielu.
2. Semināra lasāmvielas prezentācija (20% no gala vērtējuma). Students individuāli (vai, atbilstoši situācijai, grupā) veic prezentāciju par kādu no semināra tekstiem, kurā students spēj identificēt un uzrāda sapratni par teksta mērķi un tajā paustajiem jēdzieniem, idejām un argumentāciju.
3. Eksāmens (40% no gala vērtējuma). Students raksta eksāmenu, kurā tiek vērtētas viņa zināšanas par kursā apgūtajām tēmām.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gara un ķermeņa problēma
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūra
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Asistētā nāve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Filozofija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Brīvība un atbildība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personas identitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēks un dzīvnieks
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bezapziņa
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ķermenis
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzimums un dzimta
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Labais un ļaunais
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nāve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laba nāve
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Ferrando, F. 2020. Leveling the Posthuman Playing Field. Theology and Science. 18(1), 1–6. [viewed 19.03.2022.]
Fuchs, T. 2022. In Defence of the Human Being: Foundational Questions of an Embodied Anthropology. New York: Oxford University Press.
Stenmark, M. 2012. Theories of Human Nature: Key Issues. Philosophy Compass. 7(8), 543–58. [viewed 26.03.2022.] (akceptējams izdevums)
Stevenson, L. F., ed. 2017. Thirteen Theories of Human Nature. 7th ed. New York: Oxford University Press.
Wentzer, T. S. and Mattingly, C. 2018. Toward a New Humanism: An Approach from Philosophical Anthropology. HAU: Journal of Ethnographic Theory. 8(1–2), 144–57. [viewed 20.03.2022.]
Papildu literatūra
Doyle, D. J. 2018. What Does It Mean to Be Human? Life, Death, Personhood and the Transhumanist Movement. 1st ed. Cham: Springer International Publishing
Dutton, E. Anthropology, The Philosophy Of. In: Internet Encyclopedia of Philosophy. [viewed 20.03.2022.]
Roughley, N. 2021. Human Nature. In: Zalta, E. N., ed. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Metaphysics Research Lab, Stanford University. [viewed 26.03.2022.]