Attīstības psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie pārzina attīstības psiholoģijas vispārējos jēdzienus un to saistību ar citām nozarēm, zina attīstības psiholoģijā analizētās pamatproblēmas un faktus, zina terminoloģiju, orientējas, izprot un pārzina pamata teorijas un procesus attīstības psiholoģijā.
Prasmes
1.Prot lietot attīstības psiholoģijas kursā iegūtās kognitīvās un praktiskās prasmes, lai veiktu profesionālos uzdevumus un risinātu problēmas, spēj izmantot nepieciešamās zināšanas, analizējot pamata teorijas.
Kompetences
1.Prot izvēlēties un piemērot pamata metodes, līdzekļus, materiālus un informāciju sociālo procesu un sociālās politikas analīzē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kontaktstundas: interaktīvas lekcijas, praktiskie darbi, grupu diskusijas, darbs mazajās grupās, teorētiski apgūto zināšanu konkretizācija semināru nodarbībās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
piedalīšanās semināros, patstāvīga literatūras apguve, rakstisks teoriju salīdzinājums dažādos vecumposmos, bērna novērošana, attīstības novērtēšana, iegūto rezultātu un novērojuma interpretācija bērna novērošanas dienasgrāmatā. Mutisks eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Borns E.L, Ruso N.F. Psiholoģija 3.d., Raka, 2001
Craig G., Baucum D. HumanDevelopment, Piter, 2008
Ding Sh. Children's Personal and Social Development. - Malden: Blackwell Publishing, 2005.
Kail R.V. Human Development: A Life-Span View. (3rd Edition).- Toronto: Wadsworth/ Thompson Learning, 2004
Puškarevs I. Attīstības psiholoģija, Raka, 2001
Papildu literatūra
Boulbijs Dž. Drošais pamats. – R.: Rasa ABC, 1998
Emoto M. Ūdens kristālu noslēpumi. - [Rīga], Jāņa Rozes apgāds, 2010
Eriksons E.H. Identitāte: jaunība un krīze. – R.: Jumava, 1998.
Goldbergs E. Gudrības paradokss: gudrība ar vecumu nāk roku rokā. - Rīga, 2009
Hendry L.B., Kloep M. Lifespan Development. Resources, Challenges and Risks. – London: Thomson Learning, 2002
Holcgrēfe B. Mazuli gaidot: 300 jautājumi un atbildes par grūtniecību. - Rīga, 2009
Karpova A. Personība. Teorijas un to radītāji. –Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.
Liepiņa S. Gerontoloģijas psiholoģiskie aspekti. –Rīga: Raka, 1998
Lorenta S. Jūsu bērns mēnesi pēc mēneša: no dzimšanas līdz 2 gadiem. - Rīga, 2010
Piažē Ž.Berna intelektuālā attīstība.- Rīga, Pētergailis, 2002.
Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģiskās teorijas. – Rīga: ZvaigzneABC, 1999.
Smita H. Vai tavs bērns ir laimīgs? - Rīga, Kontinents, 2001.
Vigotskis L. Domāšana un runa. – Rīga: Eve, 2002.
Vinikots Donalds V. Bērns un viņa māte Rīga: RaKa, 2004