Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Attīstības psiholoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_002
Zinātnes nozare
Attīstības psiholoģija; Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par personības attīstības būtību, ietekmējošiem faktoriem, likumsakarībām dažādos personības attīstības posmos, kā arī attīstīt studentu prasmes veikt personības attīstības analīzi, noteikt attīstības kritērijus, atklāt reālās un potenciālās attīstības problēmas un izvērtēt to risināšanas iespējas.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie pārzina attīstības psiholoģijas vispārējos jēdzienus un to saistību ar citām nozarēm, zina attīstības psiholoģijā analizētās pamatproblēmas un faktus, zina terminoloģiju, orientējas, izprot un pārzina pamata teorijas un procesus attīstības psiholoģijā.

Prasmes

1.Prot lietot attīstības psiholoģijas kursā iegūtās kognitīvās un praktiskās prasmes, lai veiktu profesionālos uzdevumus un risinātu problēmas, spēj izmantot nepieciešamās zināšanas, analizējot pamata teorijas.

Kompetences

1.Prot izvēlēties un piemērot pamata metodes, līdzekļus, materiālus un informāciju sociālo procesu un sociālās politikas analīzē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kontaktstundas: interaktīvas lekcijas, praktiskie darbi, grupu diskusijas, darbs mazajās grupās, teorētiski apgūto zināšanu konkretizācija semināru nodarbībās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
piedalīšanās semināros, patstāvīga literatūras apguve, rakstisks teoriju salīdzinājums dažādos vecumposmos, bērna novērošana, attīstības novērtēšana, iegūto rezultātu un novērojuma interpretācija bērna novērošanas dienasgrāmatā. Mutisks eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Borns E.L, Ruso N.F. Psiholoģija 3.d., Raka, 2001

2.

Craig G., Baucum D. HumanDevelopment, Piter, 2008

3.

Ding Sh. Children's Personal and Social Development. - Malden: Blackwell Publishing, 2005.

4.

Kail R.V. Human Development: A Life-Span View. (3rd Edition).- Toronto: Wadsworth/ Thompson Learning, 2004

5.

Puškarevs I. Attīstības psiholoģija, Raka, 2001

Papildu literatūra

1.

Boulbijs Dž. Drošais pamats. – R.: Rasa ABC, 1998

2.

Emoto M. Ūdens kristālu noslēpumi. - [Rīga], Jāņa Rozes apgāds, 2010

3.

Eriksons E.H. Identitāte: jaunība un krīze. – R.: Jumava, 1998.

4.

Goldbergs E. Gudrības paradokss: gudrība ar vecumu nāk roku rokā. - Rīga, 2009

5.

Hendry L.B., Kloep M. Lifespan Development. Resources, Challenges and Risks. – London: Thomson Learning, 2002

6.

Holcgrēfe B. Mazuli gaidot: 300 jautājumi un atbildes par grūtniecību. - Rīga, 2009

7.

Karpova A. Personība. Teorijas un to radītāji. –Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.

8.

Liepiņa S. Gerontoloģijas psiholoģiskie aspekti. –Rīga: Raka, 1998

9.

Lorenta S. Jūsu bērns mēnesi pēc mēneša: no dzimšanas līdz 2 gadiem. - Rīga, 2010

10.

Piažē Ž.Berna intelektuālā attīstība.- Rīga, Pētergailis, 2002.

11.

Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģiskās teorijas. – Rīga: ZvaigzneABC, 1999.

12.

Smita H. Vai tavs bērns ir laimīgs? - Rīga, Kontinents, 2001.

13.

Vigotskis L. Domāšana un runa. – Rīga: Eve, 2002.

14.

Vinikots Donalds V. Bērns un viņa māte Rīga: RaKa, 2004