Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zīmolvedība: teorija un prakse

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_193
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība; Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par zīmolu kā instrumentu mūsdienu sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos, sniegt zināšanas par zīmolu izstrādes un vadības principiem, kā arī attīstīt profesionālās kompetences zīmolu veidošanā, vadīšanā un komunikācijā starptautiskajā biznesa vidē.

Priekšzināšanas

Globālās komunikācijas sociālie, politiskie un kultūras procesi. Sabiedriskās attiecības integrētās mārketinga komunikācijas sistēmā: kampaņu menedžments, politiskās kampaņas un mārketings.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par: • zīmolu kā instrumentu mūsdienu uzņēmējdarbībā, kā arī sociālajos un politiskajos procesos; • galvenajām zīmolvedības stratēģijām un taktiskajiem risinājumiem, to izvēles pamatprincipiem; • zīmolu komunikācijas kanāliem un instrumentiem; • zīmolvedības atšķirībām un īpatnībām lokālajā un starptautiskajā biznesa vidē.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: • noteikt zīmolvedības iespējas organizācijas vai tās produktu konkurētspējas veicināšanā; • atpazīt, analizēt un arī izmantot zīmolvedības stratēģijas un taktikas; • veidot zīmolvedības komunikāciju atbilstoši izvēlētajām stratēģijām un taktikām; • izvērtēt uzņēmuma zīmolvedības aktivitāšu efektivitāti.

Kompetences

1.Pēc studiju kursa apguves studējošie patstāvīgi spēs orientēties gan teorētiskos, kā arī praktiskos zīmolu analīzes, izstrādes, vadīšanas un komunikācijas jautājumos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lai apgūtu studiju kursa saturu, studējošajiem saskaņā ar docētāja norādēm: • jāizstudē docētāja sagatavotās prezentācijas, e-studijās ievietotie materiāli un obligātā literatūra; • jāsagatavo divi referāta tipa rakstu darbi par studiju kursa 2. un 3. tēmu, papildinot tos ar konkrētu zīmolu un to veidošanas un vadīšanas īpatnību analīzi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Analitiska eseja par zīmolu attīstību
2.

Pārbaudījums

-
-
• iesniegti un sekmīgi nokārtoti abi studiju kursa patstāvīgie rakstu darbi – referāti (40% no kopvērtējuma); • sekmīgi nokārtots rakstveida eksāmens par studiju kursa tēmām (60% no kopvērtējuma).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola jēdziens, definīcijas. Zīmols kā instruments mūsdienu sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos. Zīmolu internacionalizācija un globalizācija kā procesi mūsdienu biznesa vidē. Zīmolu klasifikācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmola jēdziens, definīcijas. Zīmols kā instruments mūsdienu sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos. Zīmolu internacionalizācija un globalizācija kā procesi mūsdienu biznesa vidē. Zīmolu klasifikācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolvedība – jēdziens, definīcijas. Korporatīvie un produktu zīmoli, to funkcijas, vadīšanas principi un stratēģiju veidi uzņēmumos. Citas zīmolvedības stratēģijas (zīmolu paplašināšana, izvēršana, atveseļošana, pārpozicionēšana, likvidēšana). Specifiskie zīmolvedības virzieni (personu zīmolu vadīšana, valstu un reģionu zīmolu vadīšana u.c.). Spēcīga zīmola izveides nosacījumi. Zīmola audits kā zīmolvedības instruments.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolvedība – jēdziens, definīcijas. Korporatīvie un produktu zīmoli, to funkcijas, vadīšanas principi un stratēģiju veidi uzņēmumos. Citas zīmolvedības stratēģijas (zīmolu paplašināšana, izvēršana, atveseļošana, pārpozicionēšana, likvidēšana). Specifiskie zīmolvedības virzieni (personu zīmolu vadīšana, valstu un reģionu zīmolu vadīšana u.c.). Spēcīga zīmola izveides nosacījumi. Zīmola audits kā zīmolvedības instruments.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolvedība – jēdziens, definīcijas. Korporatīvie un produktu zīmoli, to funkcijas, vadīšanas principi un stratēģiju veidi uzņēmumos. Citas zīmolvedības stratēģijas (zīmolu paplašināšana, izvēršana, atveseļošana, pārpozicionēšana, likvidēšana). Specifiskie zīmolvedības virzieni (personu zīmolu vadīšana, valstu un reģionu zīmolu vadīšana u.c.). Spēcīga zīmola izveides nosacījumi. Zīmola audits kā zīmolvedības instruments.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zīmolvedība – jēdziens, definīcijas. Korporatīvie un produktu zīmoli, to funkcijas, vadīšanas principi un stratēģiju veidi uzņēmumos. Citas zīmolvedības stratēģijas (zīmolu paplašināšana, izvēršana, atveseļošana, pārpozicionēšana, likvidēšana). Specifiskie zīmolvedības virzieni (personu zīmolu vadīšana, valstu un reģionu zīmolu vadīšana u.c.). Spēcīga zīmola izveides nosacījumi. Zīmola audits kā zīmolvedības instruments.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozicionēšana kā zīmola un zīmolvedības bāze. Zīmola identitāte, tās uzbūve un pamatelementi. Zīmola stāsta veidošana. Zīmola komunikācija – jēdziens, pamatprincipi. Zīmola komunikācijas kanāli un instrumenti. Zīmola komunikācijas kanālu un instrumentu īpatnības un atšķirības lokālā, starptautiskā vai globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozicionēšana kā zīmola un zīmolvedības bāze. Zīmola identitāte, tās uzbūve un pamatelementi. Zīmola stāsta veidošana. Zīmola komunikācija – jēdziens, pamatprincipi. Zīmola komunikācijas kanāli un instrumenti. Zīmola komunikācijas kanālu un instrumentu īpatnības un atšķirības lokālā, starptautiskā vai globālā vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozicionēšana kā zīmola un zīmolvedības bāze. Zīmola identitāte, tās uzbūve un pamatelementi. Zīmola stāsta veidošana. Zīmola komunikācija – jēdziens, pamatprincipi. Zīmola komunikācijas kanāli un instrumenti. Zīmola komunikācijas kanālu un instrumentu īpatnības un atšķirības lokālā, starptautiskā vai globālā vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozicionēšana kā zīmola un zīmolvedības bāze. Zīmola identitāte, tās uzbūve un pamatelementi. Zīmola stāsta veidošana. Zīmola komunikācija – jēdziens, pamatprincipi. Zīmola komunikācijas kanāli un instrumenti. Zīmola komunikācijas kanālu un instrumentu īpatnības un atšķirības lokālā, starptautiskā vai globālā vidē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lalaounis, S.T. (2021). Strategic brand management and development: creating and marketing successful brands. London; New York, NY: Routledge, Taylor & Francis Group, 344 p.

2.

Hammond, J. (2011). Branding Your Business. London Kogan Page.

3.

Heding, T., Knudtzen, Ch. F., Bjerre, M. (2008). Brand management: research, theory and practice. London; New York: Routledge, 288 p.

4.

Anholt, S. (2007). Competitive identity: the new brand management for nations, cities and regions. Basingstoke, New York: Palgrave Macmillan, 134 p.

5.

Kapferer, J.-N. (2008). The New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London; Philadelphia: Kogan Page, 560 p.

6.

Miller, D. (2017). Building a Storybrand. New York: HarperCollins Leadership, an imprint of HarperCollins, 228 p.

Papildu literatūra

1.

Rahman, M., Rodríguez-Serrano, M.Á., Lambkin, M. (2018). Brand management efficiency and firm value: An integrated resource based and signalling theory perspective. Industrial marketing management, 2018-07, Vol.72, pp.112-126.

2.

Haywood, R. (2005). Corporate reputation, the brand and the bottom line: powerful proven communication strategies for maximizing value. London and Sterling: Kogan Page, 320 p.

3.

Aronczyk, M. (2013). Branding the nation: the global business of national identity. Oxford, New York: Oxford University Press, 226 p.

4.

Wheeler, A. (2013). Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 326 p.

5.

Ries, A., Ries, L. (2009). The 22 immutable laws of branding: how to build a product or service into a world-class brand. HarperCollins e-books, 255 p.

6.

Lerbinger, O. (2019). Corporate Communication. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 336 p.

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Marketing

2.

Journal of Brand Management

3.

Journal of Product & Brand Management

4.

Journal of Brand Strategy