Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PIC_004
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Nozaru pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Docētāju tālākizglītības nodaļa
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt pedagoģijas pamatkategoriju un likumību apguvi, saskatot to izmantošanas iespējas profesionālajā veselības sporta praksē.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Iegūst zināšanas un izpratni par pedagoģijas pamatkonceptu, problēmu būtību un risināšanas iespējām, likumībām, cēloņu un seku sakarībām, nozīmi un saturu, mērķiem un ideāliem, tajā aplūkoto problēmu konsekvencēm cilvēka dzīvē.

Prasmes

1.Saskata pedagoģijas problēmu būtību, tos analizē un izvērtē, fleksibli un radoši izmanto pedagoģijas pieejas un piedāvāto instrumentāriju pētnieciskajā un profesionālajā veselības aprūpes darbā.

Kompetences

1.Izprot pedagoģijas zinātnē ietverto kategoriju būtību un nozīmību, kompetenti spriež par pedagoģijas problemātiku, atbilstoši integrējot gūtās zināšanas ikdienas profesionālajā praksē. Demonstrē prasmi kompetenti un radoši organizēt savu darbu, kā arī veidot sadarbību ar kolēģiem, klientiem, pacientiem, studentiem. Prot identificēt pedagoģijas kategorijas ikdienas darbā (aprūpi, izglītošanu un audzināšanu), kritiski un argumentēti meklē un īsteno starpdisciplināras (veselības aprūpe, pedagoģija, psiholoģija u.c.) pieejas. Tiecas patstāvīgi pilnveidot profesionālo kompetenci.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
- patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi, pedagoģijas, psiholoģijas un veselības aprūpes nozarēs - izstrādāt katras nodarbības tematikai atbilstošu patstāvīgo darbu. Katra studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana, par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. Aicinu sniegt konstruktīvu viedokli par to, kas, jūsuprāt, izdevies veiksmīgi, kā arī formulēt priekšlikumus pilnveidei. Ņemiet vērā, ka anketas ir anonīmas un dati docētājam pārskatāmi tikai apkopotā veidā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido: • obligāts nodarbību apmeklējums; • visu katrā nodarbībā uzdoto praktisko darbu izpilde.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas teorētiskās nostādnes: būtība, jēdzieni, sistēma, procesa vispārīgās sakarības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas jautājumu aktualizēšana mūsdienu kultūras vēstījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas tematikas identificēšana sociokultūrā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Paradigmu transformācija pedagoģijas zinātnē un prakses aktualitātes mūsdienās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas fenomena nozīmīgums profesionālajā darbībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģisko "rīku" klasifikācija (metodes, paņēmieni, pieejas).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās identitātes izpratnes nozīme kompetences veidošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Audzināšanas problemātikas nostādnes 21. gadsimtā (individualizācija, socializācija, kulturalizācija).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Autoru kolektīvs. (1996). Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā. Rīga: SIA RANTI.

2.

Geidžs, N. L., Berliners, D.,C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.

3.

Anspaks, J. (2003). Pedagoģijas idejas Latvijā. Rīga: RaKa.

4.

Špona, A. (2004). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka.

5.

Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa.

Papildu literatūra

1.

Diekelmann, N. L. (2003). Teaching the Practitioners of Care: New Pedagogies for the Health Professions. University of Wisconsin Press.

2.

Stēnsgorda, P. (2004). Māte, bērni un tēvs. Rīga: Atēna.

3.

Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC.

4.

Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa.

5.

Rubene, Z. (2008). Kritiskās domāšanas izmantošana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.

6.

Rubene, Z. (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā.

7.

Bēme, G. (2003). Refleksijas par izglītības un kultūras kopsakarībām.Skolotājs, Nr. 4.