Prakse IV (kvalifikācijas prakse)
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Salīdzina un izvērtē dažādas supervīzijas koncepcijas, veidus, formas un modeļus; raksturo pieaugušo izglītības teorijas, modeļus un metodes supervīzijas kontekstā; definē un apraksta supervīzijas procesu, sasniedzamo rezultātu un tā novērtējumu individuāli/grupā/organizācijā; raksturo un pamato supervīzijas metodes un tehnikas darbam individuāli/grupā/organizācijā; skaidro nepieciešamību pilnveidot supervizējamā profesionālās grūtības, vajadzības un resursus individuāli/grupā/organizācijā un plāno supervīzijas procesu un sasniedzamos rezultātus.
Gadījuma analīzes prezentācija
Prasmes
1.Pielieto personai, grupai vai organizācijai piemērotas metodes supervīzijas procesā, veidojot radošu, strukturētu vidi un pamatojoties uz pieaugušo izglītības modeļiem; attīsta supervizējamo pašnovērtējuma, analītiskās, pašrefleksijas un pašregulācijas iemaņas, kas palīdz patstāvīgi risināt profesionālās problēmas; analizē un novērtē supervīzijas procesa attīstību un efektivitāti, noformē supervīzijas dokumentāciju.
Prakses protokola prezentācija
Kompetences
1.Patstāvīgi organizē, administrē un vada supervīzijas procesu individuālā/grupu/komandu/organizāciju līmenī, izprotot profesionālās vides specifiku un pielietojot atbilstošas metodes; patstāvīgi noformē ar supervīziju saistīto dokumentāciju, ievērojot darba tiesiskās attiecības, fizisko personu datu aizsardzības un darba aizsardzības noteikumus; praksē īsteno ētisko atbildību, izprotot savas darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu, komandu vai organizāciju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Supervīzijas prakses organizēšana un vadīšana |
-
|
-
|
|
Studenti organizē supervīzijas praksi- individuālā supervīzija, grupas supervīzija, komandas supervīzija. Supervīzijas pasūtītāja vajadzību noskaidrošana. Vienošanās par mērķiem. Kontrakta noslēgšana ar klientu (rakstiski vai mutiski).. Supervīzijas sesiju plānošana. Atbilstošu metožu izvēle. Reflektē par praksi profesionālās darbības dienasgrāmatā. Grupas supervīzijas tiek realizētas RSU bakalauru studiju programmu studējošiem, kas uzsākuši praksi (Māszinību Bac programma, sporta pedagogi u.c.), tādejādi nodrošinot Bac programmu studējošiem emocionālu atbalstu uzsākot praksi kā arī veicinot refleksijas prasmi analizējot savu darbību praksē. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Prakses protokola prezentācija |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
Studējošie prezentē vienas supervīzijas sesijas norisi atspoguļojot to prakses protokolā (atbilstoši dotai formai). Protokols noformēts atbilstoši, ir aprakstošs un ļauj izsekot supervīzijas sesijas gaitai. tajā analizēti galvenie pagrieziena punkti, pamatotas izvēlētās metodes, ir atsauces literatūrā (noformētas atbilstoši prasībām), ir noformulēti jautājumi supervīzijai par supervīziju. |
||
|
2.
Gadījuma analīzes prezentācija |
80,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Iesniegti visi novadīti supervīziju protokoli. Studējošie sagatavo un prezentē divas gadījumu analīzes, ietverot atbilstošu teorētisko pamatojumu. Gadījuma analīzē norādīts supervīzijas sākotnējais mērķis/jautājums; īss supervīzijas apraksts (galvenie pagrieziena punkti); supervizora kontrtransference; paralēlie procesi; analizēts, vai tika sasniegts supervīzijas mērķis (pamatot, arī tad, ja netika sasniegts); kāds ir supervīzijas rezultāts. Gadījumu analīze uzrakstīta viegli saprotamā un profesionālā valodā. Apkopota nozīmīgākā informācija, kas ir loģiski sakārtota, argumentēta un pamatota ar daudzveidīgu literatūru. Tekstā korekti noformētas atsauces APA stilā. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgas pārraudzītas supervīziju prakses uzsākšana. Kontrakta slēgšana. Supervīzijas process un atgriezeniskā saite. Protokols.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā studējošie tiek informēti par prasībām veiksmīgai kursa apguvei. Tiek pārrunāti veiksmīgas sadarbības principi- kontrakta slēgšana (mērķu noskaidrošana, supervīzijas formāta izvēle, galveno sadarbības principu pārrunāšana u.c.). Supervīzijas procesa vadīšana. Jautājumu formulēšana supervīzijai par supervīziju. Atgiezeniskās saites sniegšanas pamatprincipi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgas pārraudzītas supervīziju prakses uzsākšana. Kontrakta slēgšana. Supervīzijas process un atgriezeniskā saite. Protokols.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā studējošie tiek informēti par prasībām veiksmīgai kursa apguvei. Tiek pārrunāti veiksmīgas sadarbības principi- kontrakta slēgšana (mērķu noskaidrošana, supervīzijas formāta izvēle, galveno sadarbības principu pārrunāšana u.c.). Supervīzijas procesa vadīšana. Jautājumu formulēšana supervīzijai par supervīziju. Atgiezeniskās saites sniegšanas pamatprincipi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzīta prakse – profesionālo prasmju attīstīšana supervīzijas vadīšanai dažādās vidēs, individuāli un grupā. Prakses supervīzija. Savas darbības analīze, savu prasmju un kompetences novērtējums. Gadījumu prezentācija.
Diskusija par izvēlēto teoriju un metodēm.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībās studējošie saņem supervīziju par prakses supervīzijām. grupā tiek analizēti gadījumi un rastas atbildes uz studējošo jautājumiem par prakses supervīziju. Nodarbībās tiek pielietotas dažādas formas supervīzijas, izmantotas dažādas interaktīvas metodes, dabas elementi |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Fleming, I., & Steen, L. (2012). Supervision and clinical psychology : Theory, practice and perspectives / edited by Ian Fleming and Linda Steen. (2nd ed.). Hove, East Sussex: Routledge. (akceptējams izdevums)
Aasheim, L.L. (2012). Practical clinical supervision for counselors: an experiential guide. New York, NY: Springer. (akceptējams izdevums)
Proctor, B. (2008). Group Supervision: A Guide to Creative Practice. (2nd ed.). London: SAGE Publications Ltd. (Jaunāks izdevums nav izdots)
Thomas, F.N. (2013). Solution-focused Supervision. New York: Springer-Verlag.
Sabella, S. A., Schultz, J. C., & Landon, T. J. (2020). Validation of a brief form of the supervisory working alliance Inventory. Rehabilitation Counseling Bulletin, 63(2)
Rothwell, C., Kehoe, A., Farook, S. F., & Illing, J. (2021). Enablers and barriers to effective clinical supervision in the workplace: a rapid evidence review. BMJ open,11(9)
Papildu literatūra
Carroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Mārtinsone, K. (Sast.) (2010). Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. (2007). Rīga: Latvijas Universitāte
Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
Priekule, L. (2021). Organizācijas “Iespējamā misija” supervīziju pieredze skolotāju profesionālās kompetences attīstīšanā. [Maģistra darbs, Rīgas Stradiņa universitāte].
Citi informācijas avoti
Journal of Supervision
Journal of Clinical Supervision
Journal of Supervision and Training