Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskā psiholoģija sporta speciālistiem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_541
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Psiholoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošiem pilnveidot zināšanas par pedagoģiskās psiholoģijas būtību, problemātiku un tās izpausmēm mūsdienu sporta jomas speciālistu darbībā, sekmējot izpratnes veidošanos par pedagoģiskās psiholoģijas atziņu pielietošanas iespējām praktiskā sporta speciālista darbībā ar dažāda vecuma, dzimuma, motivācijas, sporta veida un sporta sagatavotības līmeņa sportistiem un kustību aktivitāšu nodarbību audzēkņiem. 

Priekšzināšanas

Sekmigi noslēgts pirmais studiju gads īsā cikla augstākās izglītības līmenis sporta zinātnē, vai arī apgūti studiju kursi vispārīgā un attīstības psiholoģijā, vispārīgā pedagoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Definē pedagoģiskās psiholoģijas jēdzienu, apzinās mācīšanas un mācīšanās metodoloģiskos principus un problemātiku mūsdienu vides kontekstā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju salīdzinošais izvērtējums

Prasmes

1.Analizē sportistu motivāciju, individualizāciju, diferenciāciju un personalizāciju sporta pedagoģijā un sporta speciālista darbībā, kā arī prot izvērtēt iespējas tās realizēšanai pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vidē.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā Personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji

Kompetences

1.Kompetences analizēt un diskutēt par mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pieejām un mācīšanās iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēles iespējas profesionālajās situācijās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā STEAM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju salīdzinošais izvērtējums

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Atlasīt, analizēt un salīdzinoši izvērtēt sporta darbības kontekstā 2 pedagoģisko paradigmu, metodoloģisko principu vai pedagoģisko pieeju realizēšanu.

2.

Personības mācīšanās motivācija un tās efektivitātes analīze 2 dažāda līmeņa sportistiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Analizēt sportista vai sporta aktivitāšu dalībnieka personības mācīšanās motivāciju un izvērtēt tās noturīgumu un efektivitāti rezultātu sasniegšanas kontekstā 2 dažāda līmeņa sportistiem vai sporta aktivitāšu dalībniekiem atšķirīgu sporta veidu kontekstā.

3.

Personalizētā uztvere mācīšanās procesā – kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt analīzi par informācijas avotiem par personalizētu uztveri mācīšanās procesā, aprakstot katru no kritērijiem - kognitīvais, afektīvais un psihomotorais kritēriji.

4.

STEAM un TECH pieejas iespējas dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Veikt divu - trīs situāciju analīzi, parādot izpratni par STEAM un TECH pieeju iespējām dažāda vecuma un sagatavotības līmeņa audzēkņiem sporta nodarbībās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Izstrādāt patstāvīgo darbu ar prezentāciju, balstoties uz vismaz 3 informācijas avotiem un aprakstot to pielietošanu konkrētā izvēlētā sporta veidā noteiktas sagatavotības sportistiem vai kustību aktivitāšu dalībniekiem. Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
4. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskās psiholoģijas paradigmas, metodoloģiskie principi un pedagoģiskās pieejas.
Apraksts

Teorijas izklāsts par dažādām pedagoģiskās psiholoģijas paradigmām, metodoloģiskiem principiem un pedagoģiskām pieejām.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Mācīšanas un mācīšanās problemātikas īpatnības sporta jomā.
Apraksts

Teorētiskie pamati un praktisko situāciju analīze par mācīšanas un mācīšanās problemātiku un tās īpatnībām sporta jomā.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija sporta speciālistiem pedagoģiskajā procesā.
Apraksts

Būtības un galveno teoriju izklāsts par jēdzieniem - motivācija, individualizācija, diferenciācija un personalizācija.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personalizētā uztvere, STEAM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par personalizētās uztveres būtību, kā arī STEM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personalizētā uztvere, STEAM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par personalizētās uztveres būtību, kā arī STEM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Personalizētā uztvere, STEAM un TECH pieejas sporta vidē.
Apraksts

Izklāsts par personalizētās uztveres būtību, kā arī STEM un TECH pieejām un to pielietošanas iespējām sporta vidē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vide un tās veidošanas iespējas sporta nodarbībās.
Apraksts

Emocionālā inteliģence un COMPASS modelis pozitīvas komunikācijas un savstarpējās sadarbības vides veidošanas iespējās sporta nodarbībās.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.
Apraksts

Studentu prezentācijas par tēmu - Mūsdienu sporta speciālista pedagoģiskās darbības pozitīvās komunikācijas un sadarbības vides veidošana, modelējot problēmu risināšanas taktiku izvēli dažādās profesionālajās situācijās sportā.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Špona, A. Pedagoģija: pārdomas, atziņas. Rīga: RaKa, 2022.

2.

Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Izd.: Jumava, 2021.

3.

Ābele A. Sporta psiholoģija. R: RaKa, 2018.

4.

Svence, G. Psiholoģija jaunajam skolotājam. LU Akadēmiskais apgāds, 2020.

Papildu literatūra

1.

Rutka, L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. (pēdējais jaunākais izdevums)

2.

Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. RaKa, 2013. (vai pēdējais jaunākais izdevums)

3.

Leiendekers A. Konfliktu vadība. SIA J.L.V., 2016.