Akrobātikas pamati un didaktika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Akrobatikas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Akrobātikas (mācības vingrinājumi, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē.
Prasmes
1.4. Sastādīt un demonstrēt kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem. Sniegt palīdzību un aizsardzību. 5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā. 6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus, piramīdas). 7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs.
Kompetences
1.8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus akrobātikas elementu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums, akrobātikas elementu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums, atbilstoši kompetenču pieejai.
2. Akrobātikas elementu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritiska izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai.
3. Akrobātikas mācību stundas modelēšana, akrobātikas vingrinājumu modificēšanai, atbilstoši visu izglītības līmeņu mācību saturam, akrobātikas elementu praktiska prezentācija, vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas konspekta un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas konspekta un skolēnu snieguma līemeņu vērtēšanas pašnovērtēšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- Attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva dalība nodarbībās (20%);
- Studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%);
- Praktiskie normatīvi (30%)
- Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums (20%).
Kopvērtējums ir summatīvs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Treniņstunda (praktiskās iepriekšiemaņas akrobātikā - pārbaudījums)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Praktiska ieskaite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Līdzsvari (pēc dažiem akrobātiskiem elementiem dažādos stāvokļos). Uzdevums – kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem sastādīšana un pieraksts
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārvēlieni. Didaktika. (Dažādi veidi un rotaļas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Treniņstunda kombinācijas sastādīšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi uz priekšu. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi atpakaļ. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stājas. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārmetiens sānis. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kombinācijas demonstrējums - Ieskaite
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stundas galvenās daļas tēmas sadalījums, konspekta pieraksta piemērs. Gatavošanās mācību praksei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pāru un grupu vingrojumi un vingrinājumi. Roku tērieni. Gatavošanās Ģimnastrādei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Piramīdu veidošanas noteikumi. Gatavošanās Ģimnastrādei.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Piramīdas, kurās piedalījas visi grupas studenti. Gatavošanās Ģimnastrādei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultātīva nodarbība, iepazīstināšana ar pārbaudījuma jautājumiem. Parādu kārtošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguve
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Praktiska ieskaite
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kombinācijas demonstrējums - Ieskaite
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Vingrošana skolā: mācību grāmata Latvijas Valsts fiziskās kultūras institūta studentiem. Mācību grāmata U.Švinksa red. (LVFKI Vingrošanas katedras autoru kolektīvs). Rīga: Zvaigzne, 1988. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
Vingrošana pamatskolā : 5.-9. klasēm : [mācību līdzeklis LSPA studentiem] - 1.daļa. Vingrošanas katedras pasniedzēju sagatavotais mācību līdzeklis. Rīga: LSPA, 1997. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
G. Kobzevs. Akrobātikas ABC. Rīga, 2011. (akcpetējams izdevms)
O.Tanne, N.Jaružnijs. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga: LSPA, 2000. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
Vispārattīstošo vingrojumu krājums : mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga: LSPA, 1998. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, 2008. (akcpetējams izdevms)
Trenera rokasgrāmata - 2. Rīga, 2006. (akcpetējams izdevms)
Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem
Ārzemju studentiem/For international students
Regulations Regarding the State General Secondary Education Standard and Model General Secondary Education Programmes