Mākslīgā intelekta un datu zinātnes rīki
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti spēs atšķirt, definēt, aprakstīt un skaidrot MI un datu zinātnes tehnoloģiju un ar to saistīto rīku nozīmi un pielietošanas veidu MI un datu zinātnes risinājumu radīšanas procesā.
Prasmes
1.Studenti spēs konfigurēt un uzsākt izmantot ar MI un datu zinātnes tehnoloģiju saistītos rīkus, lai tos izmantotu jaunu MI un datu zinātnes risinājumu izstrādē. Studenti spēs izvēlēties piemērotus rīkus balstoties uz informāciju par sasniedzamo darba mērķi, datu veidu un riskiem.
Kompetences
1.Studenti spēs analizēt, izvērtēt un prezentēt MI un datu zinātnes risinājumu radīšanai vajadzīgo rīku alternatīvas, opcijas un pielietojumu organizācijas kontekstā. Studenti spēs analizēt un izskaidrot dažādu rīku pielietojumu viena MI vai datu zinātnes projekta izstrādes ietvaros atkarībā no projekta darbaplūsmas vai fāzes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Tiek plānoti sekojoši praktiskie darbi un pārbaudījumi.
1) Teorētiskais jautājumu tests. 25% no kopvērtējuma.
2) MI un datu zinātnes rīku un darba vides organizēšanas uzņēmumā plānošana (grupas prezentācija)
Gadījuma analīzes (case study) tipa uzdevums, kurā pēc iepazīšanās ar uzdevuma nosacījumiem un sasniedzamajiem organizācijas mērķiem, studējošajiem (grupās) ir jāizvērtē un jāizvēlas piemērotu rīku alternatīvas un jāizskaidro MI DevOps darba organizēšanas pieeja balstoties uz apgūto materiālu. Vērtēšanā vadīsimies pēc izvēlētā risinājuma atbilstības gadījuma aprakstā norādītajiem organizācijas mērķiem un ierobežojumiem. 25% no kopvērtējuma.
3) Kognitīvā pakalpojuma izmēģinājuma prototips
Uzdevums, kurā studējošais individuāli demonstrēs paša izvēlētu kognitīva mākoņpakalpojuma (piemēram, datorredze, balss, čats utt.) prototipu, tādējādi iepazīstoties ar izstādes procesā saistītajiem rīkiem. 25% no kopvērtējuma.
4) Modeļa mācīšana un inference skaitļošanas mākoņpakalpojumā
Izmantojot izmēģinājuma vai citu versiju, studējošie trenēs un inferēs mašīnmācīšanās modeli, lai šajā procesā praktiski apgūtu iesaistītos rīkus. Vērtēšana tiks veikta balstoties uz veiksmīga darbības iznākuma apstiprinājuma. 25% no kopvērtējuma
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studējošo zināšanas tiek vērtētas 10 baļļu sistēmā balstoties uz uzdevumu un testa rezultātiem. Katrs no četriem darbiem sastādīs 25% ko kopvērtējuma. Sīkāk par vērtēšanas kritērijiem lūdzu skatīt sadaļā "Patstāvīgais darbs".
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads, MI aizsākumi no skaitļošanas tehnoloģijām un lielajiem datiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu zinātne un MI organizācijās - rīku ainava
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
DevOps MI un datu zinātnes risinājumu izstrādē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kognitīvie pakalpojumi un to pielietošana ar praktisko darbu
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dziļā mācīšanās un neironu tīkli / Alternatīvi vieslektors vai praktiskā darba laiks
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Malu skaitļošana (edge computing)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ģeneratīvais MI: rīki un iespējas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MI modeļu radīšana un pārvaldība mākonī: no trenēšanas līdz inferencei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MI modeļu radīšana un pārvaldība mākonī: no trenēšanas līdz inferencei / Vai vieslektors
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MI modeļu izvietošana lokāli
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Riski un ētika MI risinājumu izstrādē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
MI un MI rīku nākotnes tendences un noslēgums
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Eric Anderson, Florian Zettelmeyer. 2022. Leading with AI and Analytics Build Your Data Science IQ to Drive Business Value. McGraw-Hill EducationPiemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
Bob Swan. 2024. How to Build a Thriving AI Ecosystem with Lisa Su, CEO of AMDPiemērots angļu valodas plūsmai
Lex Fridman. 2024. Pieter Levels: Programming, Viral AI Startups, and Digital Nomad Life.Piemērots angļu valodas plūsmai
NVDIA. 2024. AI and The Next Computing Platforms With Jensen Huang and Mark ZuckerbergPiemērots angļu valodas plūsmai