Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vizuālā uztvere: metodoloģijas un pieejas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_145
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Medicīnas pakalpojumi; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409159

Par studiju kursu

Mērķis

Kurss sniegs detalizētas zināšanas par visām galvenajām teorētiskajām un metodoloģiskajām tradīcijām un pētījumu pieejām vizuālās uztveres pētījumos.

Priekšzināšanas

Kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students iegūst dziļas un detalizētas zināšanas par vizuālās uztveres teorijām.

Prasmes

1.Students spēj pielietot atsevišķas vizuālās uztveres pētījumu metodes eksperimentālos vai korelatīvos pētījumos.

Kompetences

1.Students spēj veidot vizuālās uztveres pētījuma dizainu, stimulus, un praktiski īstenot pētījumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgais darbs sastāv no divām secīgām daļām: (1) Individuāla pētījuma idejas apraksts un pētījuma dizaina pamatojums, kas tiek prezentēts kādā no semināriem kursa otrajā daļā; (2) patstāvīga empīriska pētījuma veikšana par kādu no vizuālās uztveres pētniecības tēmām; pētījumam jāietver: (a) teorētiskā ietvara skaidrojums, (b) dizaina skaidrojums, (c) ievākto datu analīze, (d) rezultātu diskusija. Pētījuma apjoms 5-10 lpp. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Praktisko darbu veikšana 40%; 2. Dalība semināros / diskusijās kursa otrajā daļā: 40% 3. Noslēguma mutiskais eksāmens (individuāla pētījuma prezentācija) 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksperimentālie pētījuma dizaini un pētniecības pamatmetodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksperimentālie pētījuma dizaini un pētniecības pamatmetodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksperimentālie pētījuma dizaini un pētniecības pamatmetodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Goldstein, E. B. (Ed.) (2010). Encyclopedia of perception. 2 Vols. Los Angeles, London: SAGE

2.

Luck, S. J., & Hollingworth, A. (Eds.) (2008). Visual memory. Oxford: Oxford University Press.

3.

Palmer, S. E. (1999). Vision science: Photons to phenomenology. Cambridge, MA: MIT press.

4.

Snowden, R., Thompson, P., & Troscianko, T. (2006). Basic Vision: An introduction to visual perception. Oxford: Oxford University Press

Papildu literatūra

1.

Coren, S., Ward, L. M., Enns, J. T. (Eds.) Sensation and perception. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1999.

2.

Pashler, H. Stevens’ handbook of experimental psychology. 4 vols. 3rd. ed. New York: Wiley, 2002.

3.

Valberg, A. Light, vision, color. Chichester, West Sussex: John Wiley&Sons, 2005.

4.

Cosgrove, D. Geography and Vision: seeing, imagining and representing the world. London, New York: I.B. Tauris, 2008.

Citi informācijas avoti

1.

Vision

2.

Trends in Cognitive Science

3.

Cognitive Science

4.

Cognition