Izglītības psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un izpratni par izglītības psiholoģiju un metodēm, apakšnozarēm un virzieniem, uzdevumiem, pētījumu problemātiku, mācību motivāciju un dažādiem motivēšanas veidiem mācību procesa laikā, mācīšanās rezultātu novērtēšanas veidiem un pašnovērtēšanu.
Prasmes
1.Pratīs analizēt radušās problēmas mācību procesa laikā un veikt atbilstošas izmaiņas, lai uzlabotu mācīšanās procesu, veidot motivējošu un atbalstošu mācīšanās vidi, sadarboties un efektīvi vadīt komunikāciju izglītošanas procesa ietvaros.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi pielietot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā, situācijās, kas saistītas ar izglītošanas procesu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti patstāvīgi meklē, lasa un analizē zinātniskus rakstus par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas tēmām. Kursa laikā studenti gatavo prezentācijas un kopsavilkumu par izvēlētu problēmu izglītības psiholoģijā, prezentē to eksāmenā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (20%) un noslēguma pārbaudījums (kopsavilkums – prezentācija) (80%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads izglītības psiholoģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās teorijas (vispārīgs apskats). Mācīšanās un mācīšanas paņēmienu efektivitāte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biheiviorālā un kognitīvā pieeja izglītības psiholoģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klasiskā un humānistiskā pieeja izglītības psiholoģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Alternatīvās pedagoģijas pieeju vispārīgs raksturojums izglītības psiholoģijas kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposmu īpatnības izglītības psiholoģijas un pedagoģijas kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka kognitīvās sfēras un procesu attīstība dzīves gaitā. Mācību motivācija izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga psiholoģiskā kompetence, pedagoga funkcijas apmācības procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga psiholoģiskā kompetence, pedagoģiskās spējas un kompetences.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās process, mācīšanas stili, pieredzes un zināšanu nozīme mācīšanās procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskā saskarsme, labvēlīgas pedagoģiskās atmosfēras veidošanas priekšnosacījumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā komunikācija izglītošanas procesā, skolas sadarbība ar ģimeni, formas un iespējas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone K., Miltuze A. Psiholoģijas 3 sējumi. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015
Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Zvaigzne ABC, 1999
Lieģeniece D. Ievads andragoģijā. Rīga, RaKa 2002
Papildu literatūra
Contemporary Theories of Learning. Illeris K. (ed.) London and New York: Routledge, 2009.
Jensen E. Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2005.
Frey H., Ketteridge S., Marshall S. (ed.). A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice. London: Routledge, 2009.
Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC 1999
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Zvaigzne ABC
Pļavniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa 2002
Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Izglītības soļi SIA
Plaude I. Sociālā pedagoģija. Rīga, RaKa 2001
Квинн В.Н. Прикладная психология. Санкт-Петербург 2002