Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izglītības psiholoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_293
Zinātnes nozare
Pedagoģiskā psiholoģija; Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt jaunāko teorētisko zināšanu apguvi par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas jautājumiem un sekmēt šo zināšanu izmantošanu profesionālajā darbībā veselības aprūpē.

Priekšzināšanas

Pedagoģija, vispārīgā psiholoģijā

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un izpratni par izglītības psiholoģiju un metodēm, apakšnozarēm un virzieniem, uzdevumiem, pētījumu problemātiku, mācību motivāciju un dažādiem motivēšanas veidiem mācību procesa laikā, mācīšanās rezultātu novērtēšanas veidiem un pašnovērtēšanu.

Prasmes

1.Pratīs analizēt radušās problēmas mācību procesa laikā un veikt atbilstošas izmaiņas, lai uzlabotu mācīšanās procesu, veidot motivējošu un atbalstošu mācīšanās vidi, sadarboties un efektīvi vadīt komunikāciju izglītošanas procesa ietvaros.

Kompetences

1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi pielietot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā, situācijās, kas saistītas ar izglītošanas procesu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti patstāvīgi meklē, lasa un analizē zinātniskus rakstus par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas tēmām. Kursa laikā studenti gatavo prezentācijas un kopsavilkumu par izvēlētu problēmu izglītības psiholoģijā, prezentē to eksāmenā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (20%) un noslēguma pārbaudījums (kopsavilkums – prezentācija) (80%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads izglītības psiholoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās teorijas (vispārīgs apskats). Mācīšanās un mācīšanas paņēmienu efektivitāte.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biheiviorālā un kognitīvā pieeja izglītības psiholoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klasiskā un humānistiskā pieeja izglītības psiholoģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Alternatīvās pedagoģijas pieeju vispārīgs raksturojums izglītības psiholoģijas kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecumposmu īpatnības izglītības psiholoģijas un pedagoģijas kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka kognitīvās sfēras un procesu attīstība dzīves gaitā. Mācību motivācija izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga psiholoģiskā kompetence, pedagoga funkcijas apmācības procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga psiholoģiskā kompetence, pedagoģiskās spējas un kompetences.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās process, mācīšanas stili, pieredzes un zināšanu nozīme mācīšanās procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskā saskarsme, labvēlīgas pedagoģiskās atmosfēras veidošanas priekšnosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālā komunikācija izglītošanas procesā, skolas sadarbība ar ģimeni, formas un iespējas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone K., Miltuze A. Psiholoģijas 3 sējumi. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015

2.

Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Zvaigzne ABC, 1999

3.

Lieģeniece D. Ievads andragoģijā. Rīga, RaKa 2002

Papildu literatūra

1.

Contemporary Theories of Learning. Illeris K. (ed.) London and New York: Routledge, 2009.

2.

Jensen E. Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2005.

3.

Frey H., Ketteridge S., Marshall S. (ed.). A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice. London: Routledge, 2009.

4.

Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC 1999

5.

Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Zvaigzne ABC

6.

Pļavniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa 2002

7.

Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Izglītības soļi SIA

8.

Plaude I. Sociālā pedagoģija. Rīga, RaKa 2001

9.

Квинн В.Н. Прикладная психология. Санкт-Петербург 2002

Citi informācijas avoti