Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Naudas antropoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_251
Zinātnes nozare
Sociālā antropoloģija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā antropoloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot vēsturisku un analītisku perspektīvu uz dažādām naudas formām, funkcijām un nozīmēm.

Priekšzināšanas

Pamata zināšanas antropoloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīt un aprakstīt naudas vēsturisko izcelsmi un lomu dažāda rakstura sabiedrībās. Atpazīt un aprakstīt naudas sociālo dimensiju un ietekmi uz politisko un reliģisko struktūru izveidošanos.

Prasmes

1.Analizēt un vērtēt teorētiskus un populārus diskursus par naudu antropoloģiskā perspektīvā.

Kompetences

1.Kristiski vērtēt populārus diskursus par naudu un finanšu sistēmām antropoloģiskā perspektīvā. Artikulēt un pamatot šo kritiku.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras apguve; refleksijas un noslēguma esejas sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Dalība semināros – 20%; 2. Refleksija par grāmatu – 30%; 3. Eksāmena eseja – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads: divas naudas vēstures
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads: divas naudas vēstures
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komerciālās sabiedrības pirmsākumi; vardarbības un reliģiskie aspekti naudas vēsturē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komerciālās sabiedrības pirmsākumi; vardarbības un reliģiskie aspekti naudas vēsturē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nauda kā parāds
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nauda kā parāds
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nauda kā parāds II
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nauda kā parāds II
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modernā monetārā teorija, mūsdienu finanšu sistēmas un naudas metafizika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modernā monetārā teorija, mūsdienu finanšu sistēmas un naudas metafizika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētot naudu Latvijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētot naudu Latvijā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Polanyi, Karl. 2001. The Great Transformation: The Political and Economic Origins of Our Time. New York: Farrar and Rinehart. Akceptējams: hrestomātisks nozares teksts. (Arī ārvalstu studentiem).

2.

Bohannan, P. 1955. Some Principles of Exchange and Investment among the Tiv. American Anthropologist. 57 (1): 60-70. Izdevums akceptējams: hrestomātisks nozares teksts.

3.

Lazzarato, M. 2012. The Making of the Indebted Man: an Essay on the Neoliberal Condition. MIT Press. (Arī ārvalstu studentiem).

4.

Mann, B. 2003. Republic of Debtors: Bankruptcy in the Age of American Independence. Harvard University Press. (Arī ārvalstu studentiem).

5.

Hudson, Michael and Goodhart, Charles. 2008. Could/should Jubilee Debt cancellations be reintroduced today? If not, what alternative measures of debt relief and redistribution might be possible? Economics: The Open Access, Open-Assessment E-Journal, 12 (2008-45): 1-25. Akceptējams izdevums. (Arī ārvalstu studentiem).

6.

David Graeber. 2014. Debt, the first 5000 years. (Arī ārvalstu studentiem).

7.

Kelton, S. 2020. The Deficit Myth: Modern Monetary Theory and the Birth of People’s Economy. PublicAffairs. (Arī ārvalstu studentiem).

8.

Wray, R. 2015. Modern Money Theory: A Primer on Macroeconomics for Sovereign Monetary Systems. Palgrave Macmillan, Chapter 1-5. (Arī ārvalstu studentiem).

9.

Guyer, Jane. 2008. Prophecy and the Near Future: Thoughts on macroeconomic, evangelical, and punctuated time. American Ethnologist. Vol. 34 No. 3 pp. 409-421. (Arī ārvalstu studentiem).

10.

Tsing, Anna. 2013. Sorting out commodities: How capitalist value is made through gifts. HAU. Vol. 3 No. 1 pp.21-43. (Arī ārvalstu studentiem).