Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Augstskolas pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PIC_005
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Farmācija; Komunikācijas zinātne; Medicīnas pakalpojumi; Politikas zinātne; Psiholoģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Tiesību zinātne; Vadībzinātne; Veselības vadība
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Docētāju tālākizglītības nodaļa
Kontaktinformācija

Doktorantūras nodaļa: dn@rsu.lv, +371 67409120. Studiju kursa vadītājs: nora.jansone-ratinika@rsu.lv, +371 67061581. Rīga, Dzirciema iela 16, 4. stāvs D 410. c kabinets

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt iespējas doktorantiem bagātināt akadēmiskajam darbam un karjerai nepieciešamo kompetenci, lai izprastu aktualitātes augstākajā izglītībā, augstskolas pedagoģijā, un mērķtiecīgi īstenotu studentcentrētu studiju procesu.

Priekšzināšanas

Izpratne par pedagoģijas pamatiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.- interpretē augstākās izglītības pieredzes un attīstības kontekstus Latvijā un starptautiski; - orientējas studentcentrētas pedagoģijas teorijas un prakses nostādnēs; - zina kā izstrādāt uz studiju rezultātu sasniegšanu orientētu studiju kursa dizainu; - izprot mācīšanās un mācīšanas sasniegumu vērtēšanas būtību, pieejas un metodes.

Prasmes

1.- analizē augstākās izglītības un zinātnes telpā aktuālos pedagoģiskos izaicinājumus un attīstības virzienus; - izvēlas izvirzītajam pedagoģiskajam mērķim, studējošo mācīšanās vajadzībām atbilstošas, mērķtiecīgi pamatotas pedagoģiskās pieejas, mācību metodes, tehnoloģijas un tehnoloģiskos risinājumus; - integrē promocijas pētījumā gūtās atziņas savas pedagoģiskās darbības modelēšanā; - izvērtē studējošo mācīšanās procesu, rezultātus un augstskolas docētāja profesionālo darbību.

Kompetences

1.- patstāvīgi un argumentēti piedāvā konceptuālus risinājumus pedagoģisko inovāciju attīstībai augstākajā izglītībā; - pamatoti kritiski izvērtē savu un kolēģu pedagoģisko kompetenci īstenot starpdisciplināru pētniecībā un pierādījumos balstītu pedagoģisko darbību.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgo darbu šajā studiju kursā veido: (1) Doktorantu aktīva līdzdalība interaktīvās lekcijās (2) Kursa tematiskā satura apguvi veicinošu patstāvīgo uzdevumu risināšana individuāli, grupās, izstrādātā satura publiska prezentēšana un apspriešana (3) Patstāvīga literatūras atlase un analīze par izvēlēto tematu, kurā ir starpdisciplināra sasaiste starp augstskolas pedagoģiju un promocijas darba tematu (4) Refleksija par veikto RSU docētāja vadītās lekcijas vai nodarbības hospitēšanu (5) Patstāvīga studiju kursa dizaina apraksta izstrāde par sava promocijas darba tematiku Backward Design (atpakaļgaitas jeb retrospektīvais Wiggins, G. P., & McTighe, J. (2012). The Understanding by Design Guide to Advanced Concepts in Creating and Reviewing Units. ASCD) pieejā (6) Patstāvīga sava izstrādātā studiju kursa dizaina apraksta un gūtās pieredzes analīze (7) Viena kursa biedra izstrādātā studiju kursa dizaina apraksta izvērtēšana saskaņā ar docētāja izveidotajām vadlīnijām (8) Dalīšanās pieredzē starpdisciplinārās grupās par studiju kursa dizaina apraksta izstrādē gūtajām atziņām un galveno tēžu kopsavilkšana prezentācijā. ! Doktoranta ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana, par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• Aktīva līdzdalība lekcijās – 25%, • Patstāvīgo uzdevumu risināšana – 25% • Patstāvīga studiju kursa dizaina apraksta izstrāde, analīze un prezentēšana – 50%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Tēmā izgaismota studiju kursa dizaina veidošana un tā nozīme katra kursa komponenta mērķtiecības un pēctecības stiprināšanā. Izprotot to, cik svarīgs pedagoģiskajā dizainā ir pakāpeniskums, posmu un sastāvdaļu savstarpējā saistība, iespējams pārdomātāk modelēt mācību saturu, aktivitātes, vērtēšanu un izvērtēt arī kopējo pedagoģisko procesu un rezultātu. Nodarbības jautājumi: Kādas būtiskas sadaļas veido mācīšanos un mācīšanu studiju kursā jeb tā dizainu? Kā veidot studiju kursa satura un studiju rezultātu atbilstību? (How to match the content of a course to its outcomes) Kā studiju kursa sastatņu (scaffolding) vizualizēšana var palīdzēt veidot jēgpilnu pedagoģisko pieeju? Literatūra: - The European University Association (2020). Report.Internationalisation in learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20internationalisation_web.pdf - The European University Association (2020). Report. Evidence-based approaches to learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20evidence-based%20approaches_web.pdf - Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education) (2nd ed.). Routledge.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Tēmā izgaismota studiju kursa dizaina veidošana un tā nozīme katra kursa komponenta mērķtiecības un pēctecības stiprināšanā. Izprotot to, cik svarīgs pedagoģiskajā dizainā ir pakāpeniskums, posmu un sastāvdaļu savstarpējā saistība, iespējams pārdomātāk modelēt mācību saturu, aktivitātes, vērtēšanu un izvērtēt arī kopējo pedagoģisko procesu un rezultātu. Nodarbības jautājumi: Kādas būtiskas sadaļas veido mācīšanos un mācīšanu studiju kursā jeb tā dizainu? Kā veidot studiju kursa satura un studiju rezultātu atbilstību? (How to match the content of a course to its outcomes) Kā studiju kursa sastatņu (scaffolding) vizualizēšana var palīdzēt veidot jēgpilnu pedagoģisko pieeju? Literatūra: - The European University Association (2020). Report.Internationalisation in learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20internationalisation_web.pdf - The European University Association (2020). Report. Evidence-based approaches to learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20evidence-based%20approaches_web.pdf - Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education) (2nd ed.). Routledge.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Tēmā izgaismota studiju kursa dizaina veidošana un tā nozīme katra kursa komponenta mērķtiecības un pēctecības stiprināšanā. Izprotot to, cik svarīgs pedagoģiskajā dizainā ir pakāpeniskums, posmu un sastāvdaļu savstarpējā saistība, iespējams pārdomātāk modelēt mācību saturu, aktivitātes, vērtēšanu un izvērtēt arī kopējo pedagoģisko procesu un rezultātu. Nodarbības jautājumi: Kādas būtiskas sadaļas veido mācīšanos un mācīšanu studiju kursā jeb tā dizainu? Kā veidot studiju kursa satura un studiju rezultātu atbilstību? (How to match the content of a course to its outcomes) Kā studiju kursa sastatņu (scaffolding) vizualizēšana var palīdzēt veidot jēgpilnu pedagoģisko pieeju? Literatūra: - The European University Association (2020). Report.Internationalisation in learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20internationalisation_web.pdf - The European University Association (2020). Report. Evidence-based approaches to learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20evidence-based%20approaches_web.pdf - Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education) (2nd ed.). Routledge.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Tēmā izgaismota studiju kursa dizaina veidošana un tā nozīme katra kursa komponenta mērķtiecības un pēctecības stiprināšanā. Izprotot to, cik svarīgs pedagoģiskajā dizainā ir pakāpeniskums, posmu un sastāvdaļu savstarpējā saistība, iespējams pārdomātāk modelēt mācību saturu, aktivitātes, vērtēšanu un izvērtēt arī kopējo pedagoģisko procesu un rezultātu. Nodarbības jautājumi: Kādas būtiskas sadaļas veido mācīšanos un mācīšanu studiju kursā jeb tā dizainu? Kā veidot studiju kursa satura un studiju rezultātu atbilstību? (How to match the content of a course to its outcomes) Kā studiju kursa sastatņu (scaffolding) vizualizēšana var palīdzēt veidot jēgpilnu pedagoģisko pieeju? Literatūra: - The European University Association (2020). Report.Internationalisation in learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20internationalisation_web.pdf - The European University Association (2020). Report. Evidence-based approaches to learning and teaching. https://eua.eu/downloads/publications/eua%20report%20evidence-based%20approaches_web.pdf - Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education) (2nd ed.). Routledge.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Yan, Z., & Yang, L. (2022). Assessment as Learning: Maximising Opportunities for Student Learning and Achievement. Routledge. (EBSCO e-grāmata)

2.

Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education). 2nd ed. Routledge. (EBSCO e-grāmata.)

3.

Harden, Ronald M. (2012). Essential skills for a medical teacher: an introduction to teaching and learning in medicine / Ronald M. Harden, Jennifer M. Laidlaw; foreword by Steven L. Kanter. Edinburgh: Churchill Livingstone/Elsevier.

4.

Race, P. (2015). The Lecturer's Toolkit: a practical guide to learning, teaching and assessment. London: Routledge.

5.

Schunk, D. (2019). Learning Theories: An Educational Perspective. 8th ed. Pearson.

6.

Marshall, S. (2020). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education. 5th ed. Routledge.

Papildu literatūra

1.

Barkley, E. F. (2010). Student Engagement Techniques: a Handbook for College Faculty. San Francisco: Jossey-Bass.

2.

Dickman, N. and Schuster, B. (2020). Active education for future doctors. Springer. (EBSCO e-grāmata.)

3.

International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.

4.

Learning and Teaching in Higher Education. (EBSCOhost Academic Search Complete ar viena gada embargo.)

5.

Šteinberga, A. (2011). Pedagoģiskā psiholoģija augstskolā. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte.

6.

Robinson, V. M. (2011). Student-Centered Leadership. San Francisco: Jossey-Bass; Chichester: John Wiley.

7.

Visvizi, A., Lytras, M. D., Daniela, L. (2018). The Future of Innovation and Technology in Education: Policies and Practices for Teaching and Learning Excellence. (Emerald Studies in Higher Education, Innovation and Technology). United Kingdom: Emerald.

Citi informācijas avoti

1.

European University Association (EUA)

2.

The European Higher Education Area (EHEA)