Sociālais darbs ar ģimeni
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Iegūst zināšanas un izpratni par studiju kursa satura aprakstā norādītajām tēmām: ģimenes funkcionēšana un disfunkcija, deviances un to veidi, atkarības un to veidi, sociālās kompetences modelis, vardarbība un vardarbības veidi, riska faktoru grupas, vardarbības pazīmes un sekas, cilvēktirdzniecības veidi, prevencija un tās līmeņi, atklāšana un rehabilitācija, sociālā darbinieka darbības prakses līmeņos.
Prasmes
1.Apgūst novērtēšanas un iejaukšanās prasmes.
Kompetences
1.Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar ģimeni.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veic padziļinātu tēmu izpēti; lasa obligāto un ieteicamo literatūru; iepazīstas ar pētījumiem; iepazīstas ar likumdošanu; skatās video un ieteicamās filmas ar tam sekojošiem uzdevumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un nodarbību apmeklējums - 10%; līdzdalība mācību vizītēs - 10%; izpildīti patstāvīgie darbi - 10%; līdzdalība grupu darbos - 10%; nokārtots eksāmens - 60%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Ģimenes funkcijas. Ģimenes nozīme cilvēka sociālajā funkcionēšanā, sociālās funkcionēšanas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Ģimenes funkcijas. Ģimenes nozīme cilvēka sociālajā funkcionēšanā, sociālās funkcionēšanas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Neveselīga ģimene, ģimenes funkciju pazemināšanās. Disfunkcionālas ģimenes, šo ģimeņu tipoloģija. Riska faktori disfunkcionālās ģimenēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Neveselīga ģimene, ģimenes funkciju pazemināšanās. Disfunkcionālas ģimenes, šo ģimeņu tipoloģija. Riska faktori disfunkcionālās ģimenēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviances. Deviācijas būtība un jēdzienu traktējumi. Sociālo un morāles normu būtība un nozīme. Socializācija un deviance.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviances. Deviācijas būtība un jēdzienu traktējumi. Sociālo un morāles normu būtība un nozīme. Socializācija un deviance.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviances. Deviācijas būtība un jēdzienu traktējumi. Sociālo un morāles normu būtība un nozīme. Socializācija un deviance.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviantoloģijas socioloģiskā teorija. Diferencētās asociācijas teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pretsabiedriskās normas. Likumpārkāpumu veidi. Darbs ar likumpārkāpējiem (darbs institūcijā, uzvedības korekcija). Resocializācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pretsabiedriskās normas. Likumpārkāpumu veidi. Darbs ar likumpārkāpējiem (darbs institūcijā, uzvedības korekcija). Resocializācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pretsabiedriskās normas. Likumpārkāpumu veidi. Darbs ar likumpārkāpējiem (darbs institūcijā, uzvedības korekcija). Resocializācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Vardarbība. Vardarbība partnerattiecībās/ vardarbības cikls. Vardarbība pret bērnu. Vardarbība pret vecu cilvēku. Vardarbība vienaudžu vidū. Vardarbības veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Vardarbība. Vardarbība partnerattiecībās/ vardarbības cikls. Vardarbība pret bērnu. Vardarbība pret vecu cilvēku. Vardarbība vienaudžu vidū. Vardarbības veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Riska faktoru grupas: pieaugušais-varmāka, bērns-vardarbības upuris, ģimenes vide, sociālā vide, sabiedrība un kultūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Riska faktoru grupas: pieaugušais-varmāka, bērns-vardarbības upuris, ģimenes vide, sociālā vide, sabiedrība un kultūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Riska faktoru grupas: pieaugušais-varmāka, bērns-vardarbības upuris, ģimenes vide, sociālā vide, sabiedrība un kultūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Mīti un patiesība par vardarbību. Vardarbības sekas: psiholoģiskās, fiziskās, biheiviorālās, kognitīvās, sociālās. Vardarbības pazīmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Mīti un patiesība par vardarbību. Vardarbības sekas: psiholoģiskās, fiziskās, biheiviorālās, kognitīvās, sociālās. Vardarbības pazīmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Mīti un patiesība par vardarbību. Vardarbības sekas: psiholoģiskās, fiziskās, biheiviorālās, kognitīvās, sociālās. Vardarbības pazīmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēktirdzniecība. Cilvēktirdzniecības dimensijas. Cilvēktirdzniecības upuru identifikācija. Cilvēktirdzniecības juridiskie aspekti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēktirdzniecība. Cilvēktirdzniecības dimensijas. Cilvēktirdzniecības upuru identifikācija. Cilvēktirdzniecības juridiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Psihosociālais darbs ar vardarbībā cietušajiem un viņu ģimenēm. Psihosociālais darbs ar vardarbības veicējiem. Prevencija. Atklāšana. Rehabilitācija un/ vai sodīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Psihosociālais darbs ar vardarbībā cietušajiem un viņu ģimenēm. Psihosociālais darbs ar vardarbības veicējiem. Prevencija. Atklāšana. Rehabilitācija un/ vai sodīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Psihosociālais darbs ar vardarbībā cietušajiem un viņu ģimenēm. Psihosociālais darbs ar vardarbības veicējiem. Prevencija. Atklāšana. Rehabilitācija un/ vai sodīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Ģimenes funkcijas. Ģimenes nozīme cilvēka sociālajā funkcionēšanā, sociālās funkcionēšanas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Neveselīga ģimene, ģimenes funkciju pazemināšanās. Disfunkcionālas ģimenes, šo ģimeņu tipoloģija. Riska faktori disfunkcionālās ģimenēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Sociālās kompetences modelis (kā iemesls asociālas personības veidošanās procesam). Sociālā darbinieka profesionālā kompetence sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviances. Deviācijas būtība un jēdzienu traktējumi. Sociālo un morāles normu būtība un nozīme. Socializācija un deviance.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Deviances. Deviācijas būtība un jēdzienu traktējumi. Sociālo un morāles normu būtība un nozīme. Socializācija un deviance.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Devianču veidi. Atkarību veidi un pazīmes. Darbs ar atkarīgajiem (ģimenes, grupas, piedzīvojumu pedagoģija). Ārstēšanās iespējas un profilakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pretsabiedriskās normas. Likumpārkāpumu veidi. Darbs ar likumpārkāpējiem (darbs institūcijā, uzvedības korekcija). Resocializācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pretsabiedriskās normas. Likumpārkāpumu veidi. Darbs ar likumpārkāpējiem (darbs institūcijā, uzvedības korekcija). Resocializācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Vardarbība. Vardarbība partnerattiecībās/ vardarbības cikls. Vardarbība pret bērnu. Vardarbība pret vecu cilvēku. Vardarbība vienaudžu vidū. Vardarbības veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Vardarbība. Vardarbība partnerattiecībās/ vardarbības cikls. Vardarbība pret bērnu. Vardarbība pret vecu cilvēku. Vardarbība vienaudžu vidū. Vardarbības veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Riska faktoru grupas: pieaugušais-varmāka, bērns-vardarbības upuris, ģimenes vide, sociālā vide, sabiedrība un kultūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Riska faktoru grupas: pieaugušais-varmāka, bērns-vardarbības upuris, ģimenes vide, sociālā vide, sabiedrība un kultūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Mīti un patiesība par vardarbību. Vardarbības sekas: psiholoģiskās, fiziskās, biheiviorālās, kognitīvās, sociālās. Vardarbības pazīmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Mīti un patiesība par vardarbību. Vardarbības sekas: psiholoģiskās, fiziskās, biheiviorālās, kognitīvās, sociālās. Vardarbības pazīmes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēktirdzniecība. Cilvēktirdzniecības dimensijas. Cilvēktirdzniecības upuru identifikācija. Cilvēktirdzniecības juridiskie aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Psihosociālais darbs ar vardarbībā cietušajiem un viņu ģimenēm. Psihosociālais darbs ar vardarbības veicējiem. Prevencija. Atklāšana. Rehabilitācija un/ vai sodīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Psihosociālais darbs ar vardarbībā cietušajiem un viņu ģimenēm. Psihosociālais darbs ar vardarbības veicējiem. Prevencija. Atklāšana. Rehabilitācija un/ vai sodīšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Atkarības profilakse. Palīgs sociālajiem darbiniekiem. – Rīga, 2007
LATVIJA Pārskats par tautas attīstību 2015/2016 „Dzīves meistarība un informācijpratība”. Rīga: Latvijas Universitāte, 2018. 151 lpp.
Riska faktoru novērtēšana ģimenēs, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi (saskaņā ar MK noteikumu Nr. 338 „Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem” 1.pielikumā minētie kritēriji un 2.pielikumā noteiktā anketa)
MK noteikumi Nr.1613 Kārtība, kādā nepieciešamo palīdzību sniedz bērnam, kurš cietis no prettiesiskām darbībām
MK noteikumi Nr.790 Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas kārtība no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām
MK noteikumi Nr.914 Kārtība, kādā no psihoaktīvām vielām atkarīgās personas saņem sociālās rehabilitācijas pakalpojumus
Papildu literatūra
Dzīves jautājumi. – Rīga: SDSPA „Attīstība,” I-XII
Omārova S. Cilvēks dzīvo grupā: (Sociālā psiholoģija). Rīga, 2006
Boulbijs Dž. Drošais pamats. – Rīga: Rasa ABC, 1998
Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā. – Rīga: Latvijas Universitātes Socioloģijas katedra, - 1996. 104. – 110.lpp.
Т.И.Шульга, В.Слот, Х.Спаниярд, Методика работы с детьми «группы риска». - Москва; Издательство УРАО: 2001. 123 стр
Vilks A. Deviantoloģija (mācība par uzvedības sociālajām novirzēm).- Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2001.
Reinholde I., Vanaga D. Sociālais darbs ar augsta riska ģimenēm. – Rīga: SDSPA „Attīstība,” 2002.
Citi informācijas avoti
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. https://likumi.lv/doc.php?id=68488
MK noteikumi nr.338. Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem. https://likumi.lv/doc.php?id=291788
www.probacija.lv
www.ievp.gov.lv
www.lm.gov.lv
Filmas "Stikla pils," "Būda"
Filmas "Nestāstāmie stāsti," "Sievas," "Bars"
Filmas "Suņu vīrs un Tille"