Deontoloģija un profesionālā komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais izprot medicīniskās ētikas pamatprincipus, ir pilnveidojis izpratni par dažādām ētiskajām dilemmām profesionālajā darbībā un zina par vadlīnijām ētisku lēmumu pieņemšanā.
Prasmes
1.Studējošais iepazinies ar profesionālās saskarsmes nozīmīgākajiem aspektiem un prot izvēlēties efektīvas saskarsmes un uzvedības formas darbā ar dažādām pacientu grupām.
Kompetences
1.Spēj izprast un novērtēt medicīniskās ētikas pamatprincipus profesionālajā darbībā, un pieņemt ētiskus lēmumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Paplašināt zināšanas par ētisku lēmumu pieņemšanu dažādās ētisku dilemmu situācijās, kā arī veicināt spēju izvēlēties efektīvas saskarsmes un uzvedības formas darbā ar dažādām pacientu grupām. Patstāvīgs darbs ar literatūru.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa beigās teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Deontoloģija un profesionālā komunikācija
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Ekspertu profesionālās ētikas pamatprasības. Ētikas pamatprincipi un pieejas veidi medicīnā. Ētiskā dilemma un vērtību sistēma. Multikulturālā ētika.
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Ētiskā saskarsme. Dažādu attiecību shēmas. Saskarsme un komunikācija starp kolēģiem un klientiem. Interešu un konfliktu risināšanas metodes.
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Savstarpējā saskarsme un komunikācija.Verbālā un neverbālā komunikācija. Saskarsmes un darba kultūras būtība.
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Emocijas un to klasifikācija. Emociju fizioloģija un funkcijas. Emociju un jūtu polaritāte. Empātija un tolerance. Stresa vadīšanas modeļi.
|
-
Prakse
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
Tēmas
|
Emocionālais izsīkums. Depersonalizācija. Personīgo sasniegumu redukcija. Izdegšanas sindroms, tā fizioloģija un būtība. Izdegšanas sindroma riska grupas. Izdegšanas sindroma profilakse un novēršanas iespējas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Wilkinson, D., Herring, J. and Savulescu, J. 2019. Medical Ethics and Law: A curriculum for the 21st Century. 3rd ed. Netherlands: Elsevier
Hester, D. M. and Schonfeld, T. L. 2022. Guidance for Healthcare Ethics Committees. 2nd ed. United Kingdom: Cambridge University Press.
Hawkins, P. and Shohet, R. 2000. Supervision in the helping Professions. An individual, group and organizational approach. Philadelphia: Open University Press.
Corey, G., Corey, M. S. and Corey, C. 2019. Issues and ethics in the helping professions. 10th ed. United States: Cengage Learning
Page, S. and Wosket, V. 2015. Supervising the Counsellor: A Cyclical Model. 3rd ed. London and New York: Routledge.
Papildu literatūra
Beauchamp, T. L. and Childress, J. F. 1994. Principles of biomedical ethics. New York: Oxford University Press.
Citi informācijas avoti
Interneta medicīniskās bāzes: