Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo kompetences attīstību kvalitatīvā pētījuma metodoloģijas pielietošanā problēmu risināšanā sporta un veselības izglītībā.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Jaunākie pētījumi pedagoģijā un sporta un veselības izglītības jomā. 2. Kvalitatīvā pētījuma pieeju un principu izpratne izglītībā un sporta, veselības izglītībā, kvalitatīvās pētījuma metodes un kvalitatīvo datu ieguves un analīzes procedūras.
Prasmes
1.3. Izvēlēties pētāmās problēmas risināšanai atbilstošu kvalitatīvā pētījuma shēmu (dizainu), formulēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 4. Argumentēti diskutēt par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli. 5. Vākt datus izglītības jomas pētījumam.
Kompetences
1.6. Spēj patstāvīgi apstrādāt, analizēt un vērtēt sporta un veselības izglītības jomā kvalitatīvā pētījuma gaitā iegūtos kvalitatīvos datus, izvēloties tiem atbilstošas datu apstrādes un interpretācijas metodes, izvirzot secinājumus un novērtējot to ticamību, spēj parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studējošie patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus:
1. Veikt kvalitatīvo pētījumu problemātikas izvērtējumu izvēlētajā tematikā pedagoģijā, sporta un veselības izglītībā.
2. Patstāvīgi izstrādāt kvalitatīvā pētījuma plānu izvēlētajā tematikā pedagoģijā vai sporta un veselības izglītībā.
3. Prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par izvēlētā kvalitatīvā pētījuma izlases metožu izvēli un datu vākšanas metožu satura izvēli, balstoties uz izstrādāto kvalitatīvā pētījuma plānu.
4. Patstāvīgi veikt datu vākšanu, grupā apstrādāt apkopotos datus, analizēt un izvērtēt rezultātus un izdarīt secinājumus.
5. Patstāvīgi izveidot prezentāciju un prezentēt un argumentēti diskutēt grupā par veiktā pētījuma rezultātiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji:
1. Aktīva darbība semināros 30%
2. Studējošā veiktie patstāvīgie darbi 50%
3. Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums 20%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pieeja pētījumiem izglītībā un sporta, veselības izglītībā, tās potenciāls un problēmas, pētījuma veidi tajā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma principi, koncepcija un plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma izlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma metodes, to kombinācija un triangulācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo datu ieguves, apstrādes un interpretācijas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma ticamība un ētiskie aspekti izglītībā un sporta, veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Pitney, W., A., & Parker, J. (2009). Qualitative Research in Physical Activity and the Health Professions. Champaign, IL: Human Kinetics, 219p.
2. Jones, I. (2015). Research methods for sports studies. London: Routledge, 343p.
3. Thomas, J., R. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics, 457 p.
4. Andrews, D., L., Mason, D., S., & Silk M. L. (2005). Qualitative Methods in Sports Studies. Oxford: Berg, 226p.
5. Gratton, C., & Jones, I. (2004). Research Methods for Sport Studies. London: Routledge, 288p.
Papildu literatūra
6. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2000). Introduction: Entering the Field of Qualitative Research. In (eds) Handbook of Qualitative Research. London: Sage.
7. Kroplijs, A., & Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 190lpp.
Citi informācijas avoti
Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central; THOMSON REUTERS - Web of Science; SCOPUS - Bibliographic database; SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine;