Pētniecības metodes
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes
1.Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.
Kompetences
1.Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstu datu bāzēs – atpazīt un uzrādīt zinātniskās kategorijas, secinājumus
2. Analizēt pētījumu instrumetu paraugus – anketas, intervijas, novērojuma un dokumentu analīzes protokolus, atbilstoši teorētiskajam kursam, norādīt kļūdas
3. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu, noteikt zinātniskās kategorijas
4. Veidot pētījuma instrumentu
5. Lasīt zinātnisku rakstu, izstrādāt secinājumus
6. Veidot prezentāciju par izvēlēto pētniecības tēmu
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, efektīva pētījuma instrumenta izveide.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skalu pielietojums pētniecībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības tēma, mērķis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
Geske A. Izglītības pētniecība. LU akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums)
Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014
Lasmanis A. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedegoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2002. (akceptējams izdevums)
Kroplijs A., Rašcevska M., 4. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 2010. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Baltinš M. Lietišķā epidemioloģija.Zinātne, 2003.
Citi informācijas avoti
RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati