Sociālā darba teorijas
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēs analizēt un kritiski novērtēt teorijas, praksi un zinātnisko pētījumu mijiedarbību, analizēt teoriju ieguvumus un to robežas praktiskajā darbībā un pētījumu īstenošanā, pielietot teorētiskos modeļus problēmu novēršanā un risināšanā.
Prasmes
1.Spēs sistemātiski domāt, analizēt un kritiski izvērtēt katra teorētiskā modeļa principus, paņēmienus un to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.
Kompetences
1.Spēs strādāt grupā, sazināties un sadarboties, sākt un uzturēt profesionālas kompetences attiecības ar bērniem un jauniešiem, balstoties uz savstarpēju uzticību un cieņu. Spēs sniegt pakalpojumus, izprotot kultūras un kontekstu, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. Spēs meklēt informāciju, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gadījumu analīze, eseja, refleksija;
Dzimumu lomas un attiecību analīze; filmu analīze
Bērnības pieredzes analīze, refleksija;
Filmas “Mirušo dzejnieku biedrība” (1989) analīze un refleksija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība un darba grupas, semināra uzdevumu izpilde – 10%
Uzdevumi (gadījuma analīze, eseja) – 40%
Eksāmens – 50%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Payne, M. 2014. Modern social work theories. Oxford University Press.
Turner, F.J. 2011. Social work treatment. Interlocking theoretical approaches. 5th edition. Oxford University Press.
Payne, M. 2011. Humanistic Social Work: Core Principles in Practice. 1st edition. Oxford University Press.
Harms, L., Connolly, M. 2019. Social work: from theory to practices. Cambridge university Press.
Lotko, M. 2018. Social Work Case Analysis: Global Perspective: collection of articles about experience on case work and social case management of eleven countries. Riga. Rīgas Stradiņa universitāte.
Ronen, T., Freeman, A. 2007. Cognitive behavior therapy in clinical social work practice. New York: Springer.
Davis McK. M., M., Fanning P. 2007. Thoughts and Feelings. Taking Control of Your Moods and Your Life. A Workbook of Cognitive Behavioral Techniques. 3rd ed. New Harbinger Publications, Inc.
Papildu literatūra
Corcoran J. 2006. Cognitive behavioral methods for social workers. Boston.
Deacon L., Macdonald S. 2017. Social Work Theory and Practice (Mastering Social Work Practice) 1st ed. SAGE publications: Learning Matters.
Heslop P., Meredith C. 2019. Social work: from assessment to intervention. London. Sage.
Van Hook M. P. 2016. Social Work Practice with Families: a Resiliency-Based Approach. New York, NY: Oxford University Press.
Webb N. B. 2019. Social Work Practice with Children. New York; London: Guilford Press.