Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālā darba teorijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_253
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Paplašināt un padziļināt studentu zināšanas par sociālā darba teorijām, analizēt to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem; izpētīt un novērtēt dažādas iejaukšanās stratēģijas dažādos sociālā darba prakses līmeņos ar bērniem un jauniešiem.

Priekšzināšanas

Bakalaura līmenī apgūtas zināšanas par cilvēka sociālo uzvedību un attīstību.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēs analizēt un kritiski novērtēt teorijas, praksi un zinātnisko pētījumu mijiedarbību, analizēt teoriju ieguvumus un to robežas praktiskajā darbībā un pētījumu īstenošanā, pielietot teorētiskos modeļus problēmu novēršanā un risināšanā.

Prasmes

1.Spēs sistemātiski domāt, analizēt un kritiski izvērtēt katra teorētiskā modeļa principus, paņēmienus un to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.

Kompetences

1.Spēs strādāt grupā, sazināties un sadarboties, sākt un uzturēt profesionālas kompetences attiecības ar bērniem un jauniešiem, balstoties uz savstarpēju uzticību un cieņu. Spēs sniegt pakalpojumus, izprotot kultūras un kontekstu, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. Spēs meklēt informāciju, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gadījumu analīze, eseja, refleksija; Dzimumu lomas un attiecību analīze; filmu analīze Bērnības pieredzes analīze, refleksija; Filmas “Mirušo dzejnieku biedrība” (1989) analīze un refleksija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība un darba grupas, semināra uzdevumu izpilde – 10% Uzdevumi (gadījuma analīze, eseja) – 40% Eksāmens – 50%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
2

Tēmas

Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Payne, M. 2014. Modern social work theories. Oxford University Press.

2.

Turner, F.J. 2011. Social work treatment. Interlocking theoretical approaches. 5th edition. Oxford University Press.

3.

Payne, M. 2011. Humanistic Social Work: Core Principles in Practice. 1st edition. Oxford University Press.

4.

Harms, L., Connolly, M. 2019. Social work: from theory to practices. Cambridge university Press.

5.

Lotko, M. 2018. Social Work Case Analysis: Global Perspective: collection of articles about experience on case work and social case management of eleven countries. Riga. Rīgas Stradiņa universitāte.

6.

Ronen, T., Freeman, A. 2007. Cognitive behavior therapy in clinical social work practice. New York: Springer.

7.

Davis McK. M., M., Fanning P. 2007. Thoughts and Feelings. Taking Control of Your Moods and Your Life. A Workbook of Cognitive Behavioral Techniques. 3rd ed. New Harbinger Publications, Inc.

Papildu literatūra

1.

Corcoran J. 2006. Cognitive behavioral methods for social workers. Boston.

2.

Deacon L., Macdonald S. 2017. Social Work Theory and Practice (Mastering Social Work Practice) 1st ed. SAGE publications: Learning Matters.

3.

Heslop P., Meredith C. 2019. Social work: from assessment to intervention. London. Sage.

4.

Van Hook M. P. 2016. Social Work Practice with Families: a Resiliency-Based Approach. New York, NY: Oxford University Press.

5.

Webb N. B. 2019. Social Work Practice with Children. New York; London: Guilford Press.