Ievads socioloģijā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj definēt socioloģijas pamatjēdzienus un socioloģiskās perspektīvas, spēj argumentēt to atšķirīgo skatījumu uz sabiedrību, spēj diskutēt par sociālo institūtu būtību, to savstarpējo saistību.
Prasmes
1.Spēj izvēlēties un pielietot praksē atbilstošu socioloģisko perspektīvu un kritiski izvērtēt un analizēt sociālos procesus.
Kompetences
1.Orientējas sociālajos procesos un sociālajā realitātē, izprot dažādu sociālo faktoru un kultūras ietekmi uz atsevišķu indivīdu dzīvi, izprot mūsdienu sociālās realitātes daudzveidību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Obligātās literatūras apguve, gatavošanās semināriem, praktiskiem darbiem, kontroldarbiem, mājasdarbu gatavošana, referāta izstrāde.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Semināri / praktiskie darbi un kontroldarbi 20%, mājasdarbi 10%, referāts 20%, eksāmens 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Socioloģija kā sociālā zinātne. Socioloģijas vēsturiskā attīstība. Socioloģijas vispārējās teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības attīstība, sociālās pārmaiņas, globalizācija. Mūsdienu sabiedrība kā postindustriāla, informācijas un riska sabiedrība. Globalizācijas un individualizācijas procesu ietekme uz sabiedrību. Sociālās kustības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauniešu socializācijas galvenās problēmas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūra un sabiedrība. Kultūru daudzveidība kā mūsdienu sabiedrības realitāte. Vērtības, un normas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Socializācija: process, aģenti, teorijas. Deviance un sociālā kontrole.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā mijiedarbība. Sociālā struktūra, statuss, lomas, identitāte. Sociālās grupas un organizācijas. Sociālie institūti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā nevienlīdzība. Sociālā stratifikācija. Sociālā mobilitāte. Sociālā atstumtība un nabadzība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas sabiedrība: sociāldemogrāfisks raksturojums. Iedzīvotāju statistiskie rādītāji un ko tie mums pasaka?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie institūti, to raksturojums socioloģijas teorijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie institūti Latvijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Socioloģisks pētījums. Kvantitatīvās un kvalitatīvās datu ieguves un analīzes metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma projekta izstrāde un apspriešana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Andersen M., Howard F. Taylor. (2001). Sociology. The essentials. Australia, Canada: Wadsworth.
Calhoun C., Leight D., Keller S. (1997). Sociology. N.Y.: McGraw-Hill, Inc.
Giddens A. (1997). Sociology. Polity Press.
Laķis P. (2002). Socioloģija. Ievads socioloģijā. Lekciju kurss. Rīga: Zvaigzne ABC.
Paula L., Korpa V. Socioloģija. Mācību līdzeklis. Jelgava: LLU SZF Socioloģijas katedra.
Papildu literatūra
Introduction to Sociology. Wikibooks. https://en.wikibooks.org/wiki/Introduction_to_Sociology
Tisenkopfs T. (galv. red.) (2008). Socioloģijai Latvijā – 40. LU Raksti. 736. sējums. Socioloģija.
Volkovs V. (2007). Socioloģijas teorijas. Daugavpils Universitātes Akadēmiskais apgāds "Saule".