Kritiskā domāšana uztura zinātnē un tās pielietojums komunikācijā ar medijiem
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzina kritiskās domāšanas pamatus un izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas uztura zinātnē; pārzina zinātnisko pētījumu izvērtēšanas specifiku; izprot komunikāciju ar dažādiem medijiem un populārzinātnisko rakstu veidošanās paņēmienus.
Prasmes
1.Spēj identificēt domāšanas un loģikas kļūdas medijos sastopamos rakstos par uzturu, spēj korekti nolasīt pētījumu un atspoguļot tā rezultātus populārzinātniskā valodā, spēj pasniegt informāciju korekti un bez sensacionālisma, spēj izveidot kvalitatīvu populārzinātnisku rakstu, kas ir optimāls pēc garuma un satura.
Kompetences
1.Spēj kritiski izvērtēt sniegto informāciju par uzturu un patstāvīgi izveidot kvalitatīvu rakstu populārzinātniskā valodā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais darbs – korekta populārzinātniska raksta izveidošana medijiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Raksta novērtējums referāta veidā 50% no gala vērtējuma. Prezentācija, kurā tiek demonstrēta korekta raksta būtība 50% no gala vērtējuma.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Korekta raksta izveidošanas paņēmieni
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Rubene Z. (2008) Kritiskā domāšana studiju procesā. LU Akadēmiskais apgāds, 223 lpp. (akceptējams izdevums)
Ennis R.H. (1996) Critical Thinking. – Upper Saddle River, NJ.: Prentice Hall. (akceptējams izdevums)
Fiske, J. (2011) Introduction to Communication Studies (Studies in Culture and Communication). 3rd ed. New York: Routlage. P.256. (akceptējams izdevums)
Baran, S. (2017). Introduction to Mass Communication, 3rd ed. Boston: Mc-Graw-Hill. P.523
Papildu literatūra: Jenicek, M. Critical Thinking and Clinical Reasoning in the Health Sciences, Facione and Facione (eds.), California Academic Press. 2008. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Inga Znotiņa - Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana.
Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību un mediju satura lietošanas paradumiem Sabiedrības aptauja un dziļās intervijas ar mediju ekspertiem. “Latvijas Fakti”, 2021.g. jūlijs - septembris