Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Inovāciju vadīšana un radošums

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_171
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas inovatīvo ideju meklēšanā un inovatīvās uzņemējdarbības vadīšanā.

Priekšzināšanas

Teorētiskās pamatzināšanas uzņēmējdarbības vadīšanā un tirgzinībās.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti padziļināti izprot inovācijas un radošuma būtību, to sakarības un nozīmi, inovatīvās uzņēmējdarbības uzsākšanas un inovācijas procesa vadīšanas principus, apzinās aktuālas inovāciju un tehnoloģiju attīstības tendences, zina inovatīvo ideju meklēšanas un atlases principus.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj patstāvīgi uzsākt inovatīvo uzņēmējdarbību, vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēj atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti māk patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības uzsākšanu un vadīšanu, pielietot to vadības lēmumu pieņemšanas procesā, uzņemties atbildību par inovatīvās idejas īstenošanu, tās mijiedarbību ar sabiedrību un vidi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Referāta sagatavošana par vienu no studiju kursa tēmām (atsevišķas kursa tēmas padziļināta izpēte, referāta tēmu students izvēlas patstāvīgi, referāta apjoms – 8 – 10 lpp.). 2. Referāta prezentēšana (vizuālas prezentācijas sagatavošana, zinātniskā diskusija ar kolēģiem un pasniedzējiem, kopējais prezentācijas ilgums ne vairāk par 10 min). 3. Kopsavilkumu sagatavošana (kopsavilkumu sagatavo pēc katras lekcijas par lekcijā apskatīto tēmu un iesniedz elektroniski e-studiju vidē, kopsavilkuma apjoms – 2 – 4 lpp.).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studenti sagatavo referātu par vienu no studiju kursa tēmām, veicot to padziļināto izpēti, referāta tēmu students izvēlas patstāvīgi, referāta apjoms – 8-10 lpp., referātā ir jāiekļauj: 1. teorētiska materiāla izpēte (teorētiskā daļa); 2. teorijas atzinumu praktiskās pielietošanas iespējas (kā teoriju izmanto praksē?); 3. studenta viedoklis par izvēlēto tēmu (ko es par to domāju, mana personīga pieredze); 4. tēmas attīstības perspektīvas (teorētiskā and praktiskā izpausmē). Apkopojot referātā iekļauto informāciju, studenti sagatavo vizuālo prezentāciju, kopējais prezentācijas ilgums ne vairāk par 10 min. Referātu un prezentāciju ir jāiesniedz pasniedzējam elektroniski e-studiju vidē.
2.

Pārbaudījums

-
-
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros). 2. Pastāvīgais darbs (referāts) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā). 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības un radošuma vadīšanu). 4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas padziļināti izprast inovācijas procesa un radošuma vadīšanas būtību).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku un organizācijas radošums.
Apraksts
Anotācija: Semināra gaitā ir plānots izskatīt darbinieku un organizācijas radošuma sakarības un nozīmi. Studentiem tiks piedāvāts izpildīt, apspriest un izanalizēt radošuma novērtēšanas testu. Nodarbības jautājumi: 1. Kāda ir sakarība starp darbinieku individuālo un organizācijas radošumu? 2. Kā novērtēt darbinieku un organizācijas radošumu? 3. Kā izmantot novērtēšanas rezultātus organizācijas vadīšanā? Literatūra: 1. Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233. 2. Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation, Oxford University Press. 231-265, 405-439 3. Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology 4. Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation, Cambridge University Press. 55-69, 77-89 5. Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies, John Wiley & Sons, Incorporated. 6. Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation, Routledge. 247-275. 7. Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship, Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 163-196. 8. Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Perspektīvas inovācijas un nākotnes sabiedrība.
Apraksts
Anotācija: Seminārā ir paredzēts apspriest perspektīvas inovācijas, globalizācijas un sabiedrības attīstības ietekmi uz jaunradi un inovatīvas domas attīstību, izstrādāt nākotnes sabiedrības un patērētāju tirgus raksturojumus. Nodarbības jautājumi: 1. Kādas ir perspektīvas inovācijas, kas mainīs nākotnes sabiedrību? 2. Kā globalizācijas un sabiedrības attīstības tendences ietekmē inovatīvas domas attīstību? 3. Kāds varētu būt nākotnes sabiedrības un patērētāju tirgus raksturojums? 4. Kāds varētu būt nākotnes patērētaja raksturojums? Literatūra: 1. Trifilova, A. 2009. The future of innovation. MPG Books Group. 2. Interneta avoti, t.sk. futurologu blogi, vadošo inovatīvo uzņēmumu mājaslapas, konfereču materiāli.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Moderno tehnoloģiju attīstības tendences.
Apraksts
Anotācija: Seminārā ir paredzēts identificēt un apspriest perspektīvas tehnoloģiju attīstības tendences, jaunus produktus un pakalpojumus, kas tuvākajā nākotnē veidos pasaules tirgus ainavu. Nodarbības jautājumi: 1. Kādas tehnoloģijas mūsdienās rada vislielāko attīstības potenciālu? 2. Kādas ir perspektīvas tehnoloģiju attīstības tendences? 3. Kādi produkti un pakalpojumi tuvākajā nākotnē veidos pasaules tirgus ainavu? Literatūra: 1. Trifilova, A. 2009. The future of innovation. MPG Books Group. 2. Interneta avoti, t.sk. futurologu blogi, vadošo inovatīvo uzņēmumu mājaslapas, konfereču materiāli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošas industrijas un radošuma ekonomika.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt radošuma ekonomikas būtību, īpatnības, radošo industriju nozīmi mūsdienu ekonomikas attīstībā. Tiek izskatīti radošo industriju organizāciju vadīšanas principi un praktiskie piemēri. Papildus tiek aplūkotas mūsdienu radošas industrijas inovācijas, to nozīme sabiedrības un ekonomikas attīstībā. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir radošuma ekonomika? 2. Kas ir radošas industrijas? 3. Kāda ir radošo industriju nozīme mūsdienu ekonomikā? 4. Kādas inovācijas rada radošas industrijas? 5. Kāda ir radošo industriju radīto inovāciju nozīme mūsdienu ekonomikas attīstībā? Literatūra: 1. Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, London: Penguin Books. 2. United Nations. 2011. UNCTAD's work on the Creative Economy. United Nations Conference on Trade and Development. From: https://unctad.org [29.07.2019] 3. United Nations.2018. Creative economy outlook: Trends in international trade in creative industries and country profiles, United Nations Conference on Trade and Development. 4. Stoneman, P. 2010. Soft innovation: Economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford University Press, Inc. 47-57.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga).
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā ir plānots veikt mācību vizīti uz vienu no Rīgas uzņēmumiem. Vizītes laikā studenti iepazīstas ar reāla uzņēmuma darbības īpatnībām, tirgus situāciju nozarē, novērtē uzņēmuma inovatīvo potenciālu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmēja vai nozares speciālista lekcija.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir plānots uzklausīt uzņēmēja vai nozares speciālista prezentāciju par aktuālo un studentiem interesanto tēmu (tiek noteikta pēc studentu aptaujas). Studentiem tiek dota iespēja uzdot jautājumus un diskutēt ar prezentētāju.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā ir plānots uzklausīt studentu patstāvīgo darbu prezentācijas un rosināt diskusiju par darbu tēmām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā ir plānots uzklausīt studentu patstāvīgo darbu prezentācijas un rosināt diskusiju par darbu tēmām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana.
Apraksts
Anotācija: Lekcijas gaitā ir paredzēts izskatīt inovāciju veicinošas cilvēku vadīšanas būtību, nozīmi un īpatnības organizācijās. Tiek izskatīta inovāciju līdera, motivācijas, komandas gara, gudras rekrutēšanas, radošuma un talantu vadīšanas nozīme inovāciju radīšanā. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana? 2. Kā ir jāvada cilvēkus, lai veicinātu inovātīvo attīstību organizācijās? 3. Kā mūsdienās notiek cilvēku vadīšanas principu transformācija? 4. Kādi ir inovāciju veicinošas cilvēku vadīšanas principi? Literatūra: 1. Castro, C. L., Kuvaas, B., Hayton, J. (Eds.). 2011. Global human resource management casebook. ProQuest Ebook Central. 3-44. 2. Peacock, M. J. 2017. The human resource professional’s guide to change management: Practical tools and techniques to enact meaningful and lasting organizational change. ProQuest Ebook Central. 1-81. 3. Owens, D. A. 2011. Creative people must be stopped: 6 ways we kill innovation (without even trying). John Wiley & Sons, Incorporated. 25-95.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt tradicionālas un inovatīvas uzņēmējdarbības atšķirības, inovatīva uzņēmuma raksturīgas iezīmes, radošuma lomu inovatīvajā uzņēmumā, radošuma lomu konkurētspējas veicināšanā, inovatīvus uzņēmējdarbības riskus. Studentiem tiks piedāvāts aizpildīt testu, kas ļauj novērtēt uzņēmuma organizatorisko uzvedību. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovatīva un tradicionāla uzņēmējdarbība? Ar ko tie atšķiras? 2. Kādas ir inovatīvā uzņēmuma iezīmes? 3. Kāda ir radošuma loma inovatīvajā uzņēmumā? 4. Radošuma lomu uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā? 5. Kādi riski pastāv inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 6. Kā atšķirt inovatīvo uzņēmumu (tests)? Literatūra: 1. Hargadon, A. 2015. Sustainable Innovation: Build Your Company's Capacity to Change the World, Stanford University Press, 1-55. 2. Bodell, L. 2016. Kill the Company: End the Status Quo, Start an Innovation Revolution, New York: Routledge, 10-19. [see materials ir e-studies!] 3. Kim, C.W., Mauborgne, R. 2005. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, USA: Harvard Business School. 4. Karsten, L. 2016. The Science of Innovation: A Comprehensive Approach for Innovation Management. Walter de Gruyter GmbH. 119-137.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga).
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā ir plānots veikt mācību vizīti uz vienu no Rīgas uzņēmumiem. Vizītes laikā studenti iepazīstas ar reāla uzņēmuma darbības īpatnībām, tirgus situāciju nozarē, novērtē uzņēmuma inovatīvo potenciālu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības gaitā ir paredzēts izskatīt intelektuāla īpašuma veidus, to nozīmi inovatīvajā uzņēmējdarbībā, saistību ar uzņēmuma konkurētspēju, ka arī tā aizsardzības iespējas un principus. Studentiem tiek piedāvāts veikt intelektuāla īpašuma meklēšanu starptautiskajās datubāzēs. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir intelektuālais īpašums, kādi intelektuālā īpašuma veidi pastāv? 2. Kāda ir intelektuāla īpašuma nozīme inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 3. Kā notiek intelektuālā īpašuma aizsardzība? 4. Kā notiek intelektuāla īpašuma meklēšana starptautiskās datubāzēs? Literatūra: 1. BarCharts, Incorporated. 2012. Intellectual property. BarCharts, Inc. 2. Palfrey, J. 2011. Intellectual property strategy. MIT Press. 17-59. 3. European Patent Office/European Union Intellectual Property Office. 2016. Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the European Union: Industry-Level Analysis Report, Second edition. European Patent Office/European Union Intellectual Property Office 4. Silbey, J. 2014. The eureka myth: Creators, innovators, and everyday intellectual property. Stanford University Press. 5. World Intellectual Property Organization. 2019. World Intellectual Property Indicators 2019. Geneva: World Intellectual Property Organization.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts iepazīstināt studentus ar studiju kursa saturu, rezultātiem, studiju procesa organizāciju, pārbaudījumiem un to nokārtošanas prasībām. Lekcijas saturiskajā daļā tiks izskatīta inovāciju un radošuma būtība, sakari un nozīme mūsdienu uzņēmējdarbības vidē. Nodarbības jautājumi: Par ko ir šīs kurss? Kā šīs kurss palīdzēs man nākotnē un kāpēc man tas jāzina? Kas jādara, lai nokārtotu šo kursu? Kas ir inovācijas un radošums? Kādi sakari pastāv starp šīm jēdzieniem? Kāpēc radošums un inovācijas ir svarīgas mūsdienu uzņēmējdarbības vidē? Literatūra: 1. European Central Bank. 2017. How does innovation lead to growth? European Central Bank homepage. 2. Nefiodow, L., Nefiodow, S. 2014. The Sixth Kondratieff. The Growth Engine of the 21st Century. In: Grinin, L.E., Devezas, T.C., Korotayev, A.V., ed. Kondratieff Waves. Juglar – Kuznets – Kondratieff. Yearbook. Volgograd: ‘Uchitel’. 326-354. 3. Nunes, P., Breene, T., 19.07.2019. Jumping the S-Curve: Beat the Growth Cycle, Get on Top and Stay There [video]. From: Harward Business Review International Business homepage. 4. OECD. 2015. The Innovation Imperative: Contributing to Productivity, Growth and Well-Being, OECD Publishing, Paris, 15-66. 5. OECD/Eurostat. 2018. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg, 45-58. 6. Andersen, E.S. 2009. Schumpeter's Evolutionary Economics : A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Engine of Capitalism. New York: Anthem Press, 144-154. 7. Ābeltiņa A. 2008. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt izplatītāko inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūru (biznesa inkubatori, inovāciju centri, inovatīvas kopienas, utt.) darbības principus, to priekšrocības un trūkumus. Tiks izskatīti reāli inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūru izmantošanas piemēri. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras? 2. Kādas inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras pastāv? 3. Kādi ir inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūru darbības principi? 4. Kā praksē tiek izmantoti inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūru pakalpojumi? Literatūra: 1. Feld, B. 2012. Startup communities: building an entrepreneurial ecosystem in your city. John Wiley & Sons, Inc. [skat. materiālus e-studijās] 2. Feld, B., Cohen, D. 2010. Do more faster: Techstars lessons to accelerate your startup. John Wiley & Sons, Inc. 203-269. 3. Golomb V.M. 2017. Accelerated Startup: Everything You Need to Know to Make Your Startup Dreams Come True From Idea to Product to Company, Time Traveller Books. [skat. materiālus e-studijās] 4. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). 2011. Inovācijas atbalsta struktūras Latvijā. From: http://www.liaa.gov.lv [29.07.2019]
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt inovatīvas uzņēmējdarbības ideju rašanas avotus, uzņēmēju un darbinieku radošuma veicināšanas metodes. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovatīvā ideja un inovatīva domāšana? 2. Kas ir radošums un radošas domāšanas process? 3. Kā atrast pareizo ideju inovatīvās uzņēmējdarbības uzsākšanai? Literatūra: 1. Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233. 2. Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation, Oxford University Press. 231-265, 405-439 3. Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology 4. Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation, Cambridge University Press. 55-69, 77-89 5. Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies, John Wiley & Sons, Incorporated. 6. Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation, Routledge. 247-275. 7. Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship, Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 163-196. 8. Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovāciju finansēšanas mehānismi.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt inovāciju finansēšanas mehānismus, starta finansējuma piesaistes iespējas. Tiks izskatīti veiksmīgāko inovatīvo uzņēmumu starta finansējuma piesaistes praktiskie piemēri un dzīves stāsti. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovācijas finansēšana, tās būtība un principi? 2. Kādi inovāciju finansēšanas piesaistes mehānismi pastāv, kā tos izmantot? 3. Kā piesaistīt starta finansējumu? 4. Kā finansējumu piesaistīja veiksmīgākie inovatīvie uzņēmumi? Literatūra: 1. Saviotti, P.R. 2013. Innovation, financial activities and the future of the EU. In: Pyka, A., Burghof, H. ed. Innovation and finance. Routledge. 26-46. 2. Gregson, G. 2014. Financing new ventures: An entrepreneur's guide to business angel investment. Business Expert Press. 11-59, 103-159. 3. Metrick A., Yasuda A. 2010. Venture Capital and the Finance of Innovation, 2nd Edition, John Wiley & Sons. 4. UN Publications, Policy Options and Instruments for Financing Innovation: A Practical Guide to Early-stage Financing, UN Publishing, 2009
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvās uzņēmējdarbības mārketings.
Apraksts
Anotācija: Lekcijas laikā ir paredzēts izskatīt inovatīvās uzņēmējdarbības mārketinga būtību, īpatnības un nozīmi jauno inovatīvo produktu komercializācijas procesā. Tiek aplūkoti mūsdienu inovatīvās uzņēmējdarbības mārketinga praktiski piemēri, modernie un perspektīvie mārketinga komunikācijas kanāli un veidi. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovātīvās uzņēmējdarbības mārketings? 2. Kāda ir mārketinga nozīme jauno inovatīvo produktu komercializācijas procesā? 3. Kādi ir mūsdienu inovatīvās uzņēmējdarbības mārketinga praktiski piemēri? 4. Kādi ir mūsdienu inovatīvās uzņēmējdarbības mārketinga komunikācijas kanāli un veidi? Literatūra: 1. Kourdi, J. 2011. The marketing century : How marketing drives business and shapes society. John Wiley & Sons, Inс. 51-115. 2. Swaim, R. W. 2009. The strategic Drucker: Growth strategies and marketing insights from the works of Peter Drucker. John Wiley & Sons, Inc. 83-185. 3. Jaffe, J., & Albarta, M. 2013. Z.E.R.O.: Zero paid media as the new marketing model. John Wiley & Sons, Inc. 127-255. 4. Yarrow, K. (2014). Decoding the new consumer mind: How and why we shop and buy. Kit Yarrow.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovācijas procesa un radošuma vadīšana uzņēmumos.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt inovācijas procesa būtību, modeļus, to praktisko nozīmi un vadīšanas īpatnības, ka arī inovācijas stratēģiju būtību un to izvēles principus. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovāciju vadīšana, tās īpatnības un uzdevumi? 2. Kas ir inovācijas procesa modelis, kādi modeļi pastāv? 3. Kāda ir inovācijas procesa modeļu praktiskā pielietošana? 4. Kādas ir inovatīva uzņēmuma vadīšanas īpatnības mūsdienās? 5. Kās ir inovācijas stratēģija, kā to izvēlēties un īstenot? Literatūra: 1. Elliot, J. 2012. Leading Apple with Steve Jobs: Management Lessons from a Controversial Genius, John Wiley & Sons, Incorporated. 1-29, 61-73, 107-121. 2.Fitzgerald, E., Wankerl, A., Schramm, C. J. 2010. nside Real Innovation : How the Right Approach Can Move Ideas from R and D to Market - And Get the Economy Moving. World Scientific Publishing Co Pte Ltd. 3. Leonard-Barton, D. 2011. Managing Knowledge Assets, Creativity And Innovation. Singapore: World Scientific. 4. Jaruzelski, B., Dehoff, K. 28.11.2007. The Customer Connection: The Global Innovation 1000, Strategy+Business, Issue 49, Winter 2007. 5. Burt, M.J., & Jubenville, C.B. 2013. Zebras and cheetahs: Look different and stay agile to survive the business jungle. John Wiley & Sons, Incorporated. 127-169. 6. Birla, M. 2013. Unleashing creativity and innovation: Nine lessons from nature for enterprise growth and career success. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-13, 99-109 7. Trott, P. 2012. Innovation Management and New Product Development 5th ed., New York: Financial times.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēkvērtības un inovatīva attīstība.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt cilvēkvērtību nozīmi inovatīvajā uzņēmējdarbībā, liberālo vērtību un demokrātijas ietekmi uz valstu inovatīvo potenciālu, inovatīvās darbības ētiskus un sociālus aspektus, inovatīvā uzņēmēja atbildību sabiedrības priekšā. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir cilvēkvērtības un kāda ir to nozīme inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 2. Kā liberālas vērtības un demokrātija ietekmē valstu inovatīvo potenciālu, kā to veicināt? 3. Kādi ir inovatīvās uzņēmējdarbības ētiskie principi, kā tos pielietot praksē? 4. Kāda ir inovatīvā uzņēmēja atbildība sabiedrības priekšā? Literatūra: 1. Cropley, D. H., Cropley, A. J., & Kaufman, J. C. (Eds.). (2010). The dark side of creativity. Cambridge University Press. 2. Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class : revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books 3. Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, London: Penguin Books
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI).
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā ir plānots veikt mācību vizīti uz RSU Biznesa inkubatoru (RSU BI). Vizītes gaitā ir plānots uz reāliem piemēriem izskatīt jaunuzņēmumu dibināšanas principus, darbības īpatnības, finansēšanas un atbalsta iespējas. Nodarbības gaitā studentiem tiks dota iespēja komunicēt ar reāliem RSU BI dalībniekiem un darbiniekiem, noskaidrot interesējošus jautājumus un nostiprināt iepriekš iegūtas zināšanas. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir jaunuzņēmums? 2. Kāda ir jaunuzņēmuma nozīme inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 3. Kā nodibināt un vadīt januzņēmumu? 4. Kā darbojas reāls jaunuzņēmums? 5. Kādas jaunuzņēmuma finansēšanas un atbalsta iespējas pastāv? 6. Kā darbojas RSU Biznesa inkubators, kādu atbalstu tas sniedz jaunuzņēmumiem? Literatūra: 1. Smith, H. 2013. Learn small business startup in 7 days. WrihgtBooks. 2. Gruber, F. 2014. Startup mixology: Tech cocktail's guide to building, growing, and celebrating startup success. Tech Cocktail LLC.147-223. 3. Kander, D. 2014. All in startup: Launching a new idea when everything is on the line. John Wiley & Sons, Inc. 4. University of Illinois. 2014. The Start-up Handbook. The Board of Trustees of the University of Illinois.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā ir plānots uzklausīt studentu patstāvīgo darbu prezentācijas un rosināt diskusiju par darbu tēmām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā.
Apraksts
Anotācija: Seminārā tiek izskatīta radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā, tās ietekme uz uzņēmējdarbību un inovācijām. Nodarbības jautājumi: 1. Kā radošums ietekmē ekonomikas un reģionu attīstību? 2. Kā radošums ietekmē uzņēmējdarbības un inovācijas attīstību valstī un reģionā? 3. Kā novērtēt reģiona vai ekonomikas radošumu? 4. Kas ir radoša šķira, kā kļūt par tās daļu? Literatūra: 1. Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class: revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books 2. Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, London: Penguin Books. 3. Rojenko, V., Dahs, A. 2017. Demographic Determinants of Creativity: the Analysis of Creative Potential Development and Forecast for the Baltic States” Economics and Business 30 (1) 4. Rojenko V. 2014. Creative Competitive Advantages: Perspectives for Cooperation between the EU and EaP Countries. Eastern Partnership – from capacities to Excellence: Strengthening Research, Regional and Innovation Policies in the Context of Horizon 2020 (2014), ed. Muravska T., Riga: University of Latvia Press.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
44 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības gaitā ir paredzēts izskatīt intelektuāla īpašuma veidus, to nozīmi inovatīvajā uzņēmējdarbībā, saistību ar uzņēmuma konkurētspēju, ka arī tā aizsardzības iespējas un principus. Studentiem tiek piedāvāts veikt intelektuāla īpašuma meklēšanu starptautiskajās datubāzēs. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir intelektuālais īpašums, kādi intelektuālā īpašuma veidi pastāv? 2. Kāda ir intelektuāla īpašuma nozīme inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 3. Kā notiek intelektuālā īpašuma aizsardzība? 4. Kā notiek intelektuāla īpašuma meklēšana starptautiskās datubāzēs? Literatūra: 1. BarCharts, Incorporated. 2012. Intellectual property. BarCharts, Inc. 2. Palfrey, J. 2011. Intellectual property strategy. MIT Press. 17-59. 3. European Patent Office/European Union Intellectual Property Office. 2016. Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the European Union: Industry-Level Analysis Report, Second edition. European Patent Office/European Union Intellectual Property Office 4. Silbey, J. 2014. The eureka myth: Creators, innovators, and everyday intellectual property. Stanford University Press. 5. World Intellectual Property Organization. 2019. World Intellectual Property Indicators 2019. Geneva: World Intellectual Property Organization.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga).
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā ir plānots veikt mācību vizīti uz vienu no Rīgas uzņēmumiem. Vizītes laikā studenti iepazīstas ar reāla uzņēmuma darbības īpatnībām, tirgus situāciju nozarē, novērtē uzņēmuma inovatīvo potenciālu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts iepazīstināt studentus ar studiju kursa saturu, rezultātiem, studiju procesa organizāciju, pārbaudījumiem un to nokārtošanas prasībām. Lekcijas saturiskajā daļā tiks izskatīta inovāciju un radošuma būtība, sakari un nozīme mūsdienu uzņēmējdarbības vidē. Nodarbības jautājumi: Par ko ir šīs kurss? Kā šīs kurss palīdzēs man nākotnē un kāpēc man tas jāzina? Kas jādara, lai nokārtotu šo kursu? Kas ir inovācijas un radošums? Kādi sakari pastāv starp šīm jēdzieniem? Kāpēc radošums un inovācijas ir svarīgas mūsdienu uzņēmējdarbības vidē? Literatūra: 1. European Central Bank. 2017. How does innovation lead to growth? European Central Bank homepage. 2. Nefiodow, L., Nefiodow, S. 2014. The Sixth Kondratieff. The Growth Engine of the 21st Century. In: Grinin, L.E., Devezas, T.C., Korotayev, A.V., ed. Kondratieff Waves. Juglar – Kuznets – Kondratieff. Yearbook. Volgograd: ‘Uchitel’. 326-354. 3. Nunes, P., Breene, T., 19.07.2019. Jumping the S-Curve: Beat the Growth Cycle, Get on Top and Stay There [video]. From: Harward Business Review International Business homepage. 4. OECD. 2015. The Innovation Imperative: Contributing to Productivity, Growth and Well-Being, OECD Publishing, Paris, 15-66. 5. OECD/Eurostat. 2018. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg, 45-58. 6. Andersen, E.S. 2009. Schumpeter's Evolutionary Economics : A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Engine of Capitalism. New York: Anthem Press, 144-154. 7. Ābeltiņa A. 2008. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt tradicionālas un inovatīvas uzņēmējdarbības atšķirības, inovatīva uzņēmuma raksturīgas iezīmes, radošuma lomu inovatīvajā uzņēmumā, radošuma lomu konkurētspējas veicināšanā, inovatīvus uzņēmējdarbības riskus. Studentiem tiks piedāvāts aizpildīt testu, kas ļauj novērtēt uzņēmuma organizatorisko uzvedību. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovatīva un tradicionāla uzņēmējdarbība? Ar ko tie atšķiras? 2. Kādas ir inovatīvā uzņēmuma iezīmes? 3. Kāda ir radošuma loma inovatīvajā uzņēmumā? 4. Radošuma lomu uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā? 5. Kādi riski pastāv inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 6. Kā atšķirt inovatīvo uzņēmumu (tests)? Literatūra: 1. Hargadon, A. 2015. Sustainable Innovation: Build Your Company's Capacity to Change the World, Stanford University Press, 1-55. 2. Bodell, L. 2016. Kill the Company: End the Status Quo, Start an Innovation Revolution, New York: Routledge, 10-19. [see materials ir e-studies!] 3. Kim, C.W., Mauborgne, R. 2005. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, USA: Harvard Business School. 4. Karsten, L. 2016. The Science of Innovation: A Comprehensive Approach for Innovation Management. Walter de Gruyter GmbH. 119-137.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā ir plānots uzklausīt studentu patstāvīgo darbu prezentācijas un rosināt diskusiju par darbu tēmām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā.
Apraksts
Anotācija: Seminārā tiek izskatīta radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā, tās ietekme uz uzņēmējdarbību un inovācijām. Nodarbības jautājumi: 1. Kā radošums ietekmē ekonomikas un reģionu attīstību? 2. Kā radošums ietekmē uzņēmējdarbības un inovācijas attīstību valstī un reģionā? 3. Kā novērtēt reģiona vai ekonomikas radošumu? 4. Kas ir radoša šķira, kā kļūt par tās daļu? Literatūra: 1. Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class: revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books 2. Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, London: Penguin Books. 3. Rojenko, V., Dahs, A. 2017. Demographic Determinants of Creativity: the Analysis of Creative Potential Development and Forecast for the Baltic States” Economics and Business 30 (1) 4. Rojenko V. 2014. Creative Competitive Advantages: Perspectives for Cooperation between the EU and EaP Countries. Eastern Partnership – from capacities to Excellence: Strengthening Research, Regional and Innovation Policies in the Context of Horizon 2020 (2014), ed. Muravska T., Riga: University of Latvia Press.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību izbraukums
2

Tēmas

Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI).
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā ir plānots veikt mācību vizīti uz RSU Biznesa inkubatoru (RSU BI). Vizītes gaitā ir plānots uz reāliem piemēriem izskatīt jaunuzņēmumu dibināšanas principus, darbības īpatnības, finansēšanas un atbalsta iespējas. Nodarbības gaitā studentiem tiks dota iespēja komunicēt ar reāliem RSU BI dalībniekiem un darbiniekiem, noskaidrot interesējošus jautājumus un nostiprināt iepriekš iegūtas zināšanas. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir jaunuzņēmums? 2. Kāda ir jaunuzņēmuma nozīme inovatīvajā uzņēmējdarbībā? 3. Kā nodibināt un vadīt januzņēmumu? 4. Kā darbojas reāls jaunuzņēmums? 5. Kādas jaunuzņēmuma finansēšanas un atbalsta iespējas pastāv? 6. Kā darbojas RSU Biznesa inkubators, kādu atbalstu tas sniedz jaunuzņēmumiem? Literatūra: 1. Smith, H. 2013. Learn small business startup in 7 days. WrihgtBooks. 2. Gruber, F. 2014. Startup mixology: Tech cocktail's guide to building, growing, and celebrating startup success. Tech Cocktail LLC.147-223. 3. Kander, D. 2014. All in startup: Launching a new idea when everything is on the line. John Wiley & Sons, Inc. 4. University of Illinois. 2014. The Start-up Handbook. The Board of Trustees of the University of Illinois.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā ir paredzēts izskatīt inovatīvas uzņēmējdarbības ideju rašanas avotus, uzņēmēju un darbinieku radošuma veicināšanas metodes. Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir inovatīvā ideja un inovatīva domāšana? 2. Kas ir radošums un radošas domāšanas process? 3. Kā atrast pareizo ideju inovatīvās uzņēmējdarbības uzsākšanai? Literatūra: 1. Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233. 2. Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation, Oxford University Press. 231-265, 405-439 3. Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology 4. Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation, Cambridge University Press. 55-69, 77-89 5. Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies, John Wiley & Sons, Incorporated. 6. Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation, Routledge. 247-275. 7. Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship, Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 163-196. 8. Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kim, C.W., Mauborgne, R. 2005. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, USA: Harvard Business SchoolPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London: Penguin Books.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Hargadon, A. 2015. Sustainable Innovation: Build Your Company's Capacity to Change the World. Stanford University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology.Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. Oxford University Press. 231-265, 405-439Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship. Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 123-159, 483-511, 163-196Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

European Central Bank. 2017. How does innovation lead to growth? [29.07.2019.]Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Nefiodow, L., Nefiodow, S. 2014. The Sixth Kondratieff. The Growth Engine of the 21st Century. In: Grinin, L.E., Devezas, T.C., Korotayev, A.V., ed. Kondratieff Waves. Juglar – Kuznets – Kondratieff. Yearbook. Volgograd: ‘Uchitel’, 326-354.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Nunes, P., Breene, T., 19.07.2019. Jumping the S-Curve: Beat the Growth Cycle, Get on Top and Stay There [video].Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

OECD. 2015. The Innovation Imperative: Contributing to Productivity, Growth and Well-Being. OECD Publishing, Paris, 15-66.Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

OECD/Eurostat. 2018. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg, 45-48. Available from: https://www.oecd-ilibrary.org

6.

Andersen, E.S. 2009. Schumpeter's Evolutionary Economics : A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Engine of Capitalism. New York: Anthem Press, 144-154.Piemērots angļu valodas plūsmai

7.

Ābeltiņa A. 2008. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība

8.

Bodell, L. 2016. Kill the Company: End the Status Quo, Start an Innovation Revolution. New York: Routledge, 10-19.Piemērots angļu valodas plūsmai

9.

Karsten, L. 2016. The Science of Innovation: A Comprehensive Approach for Innovation Management. Walter de Gruyter GmbH. 119-137.Piemērots angļu valodas plūsmai

10.

Mitsuru, K. 2010. Knowledge Integration Dynamics: Developing Strategic Innovation Capability. World Scientific Publishing Co Pte Ltd. 43-67.Piemērots angļu valodas plūsmai

11.

Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233Piemērots angļu valodas plūsmai

12.

Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation. Cambridge University Press, 55-69, 77-89Piemērots angļu valodas plūsmai

13.

Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies. John Wiley & Sons, Incorporated.Piemērots angļu valodas plūsmai

14.

Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation. Routledge. 247-275.Piemērots angļu valodas plūsmai

15.

Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154. Available from: https://www.augstskola.lv/upload/2014_EKA_10_EKEKTR.pdf

16.

Fitzgerald, E., Wankerl, A., Schramm, C. J. 2010. Inside Real Innovation : How the Right Approach Can Move Ideas from R and D to Market - And Get the Economy Moving. World Scientific Publishing Co Pte Ltd.

17.

Elliot, J. 2012. Leading Apple with Steve Jobs: Management Lessons from a Controversial Genius. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-29, 61-73, 107-121.

18.

Leonard-Barton, D. 2011. Managing Knowledge Assets, Creativity And Innovation. Singapore: World Scientific.

19.

Jaruzelski, B., Dehoff, K. 28.11.2007. The Customer Connection: The Global Innovation 1000, Strategy+Business, Issue 49, Winter 2007.Piemērots angļu valodas plūsmai

20.

Burt, M.J., & Jubenville, C.B. 2013. Zebras and cheetahs: Look different and stay agile to survive the business jungle. John Wiley & Sons, Incorporated. 127-169.

21.

Birla, M. 2013. Unleashing creativity and innovation: Nine lessons from nature for enterprise growth and career success. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-13, 99-109.

22.

Trott, P. 2012. Innovation Management and New Product Development. 5th ed., New York: Financial times.

23.

Castro, C. L., Kuvaas, B., Hayton, J. (eds.). 2011. Global human resource management casebook. ProQuest Ebook Central. 3-44.

24.

Peacock, M. J. 2017. The human resource professional’s guide to change management: Practical tools and techniques to enact meaningful and lasting organizational change. ProQuest Ebook Central. 1-81.

25.

Owens, D. A. 2011. Creative people must be stopped: 6 ways we kill innovation (without even trying). John Wiley & Sons, Incorporated. 25-95.

26.

Trifilova, A. 2009. The future of innovation. MPG Books Group.

27.

Saviotti, P.R. 2013. Innovation, financial activities and the future of the EU. In: Pyka, A., Burghof, H. ed. Innovation and finance. Routledge. 26-46.

28.

Gregson, G. 2014. Financing new ventures: An entrepreneur's guide to business angel investment. Business Expert Press. 11-59, 103-159.

29.

Metrick A., Yasuda A. 2010. Venture Capital and the Finance of Innovation. 2nd ed., John Wiley & Sons.

30.

United Nations. 2009. Policy Options and Instruments for Financing Innovation: A Practical Guide to Early-stage Financing. New York: UN Publishing.Piemērots angļu valodas plūsmai

31.

Feld, B. 2012. Startup communities: building an entrepreneurial ecosystem in your city. John Wiley & Sons, Inc.Piemērots angļu valodas plūsmai

32.

Feld, B., Cohen, D. 2010. Do more faster: Techstars lessons to accelerate your startup. John Wiley & Sons, Inc. 203-269.

33.

Golomb V.M. 2017. Accelerated Startup: Everything You Need to Know to Make Your Startup Dreams Come True From Idea to Product to Company, Time Traveller Books.

34.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). 2011. Inovācijas atbalsta struktūras Latvijā. [29.07.2019]Piemērots angļu valodas plūsmai

35.

Smith, H. 2013. Learn small business startup in 7 days. WrihgtBooks.

36.

Gruber, F. 2014. Startup mixology: Tech cocktail's guide to building, growing, and celebrating startup success. Tech Cocktail LLC.147-223.

37.

Kander, D. 2014. All in startup: Launching a new idea when everything is on the line. John Wiley & Sons, Inc.

38.

University of Illinois. 2014. The Start-up Handbook. The Board of Trustees of the University of Illinois

39.

BarCharts, I. 2012. Intellectual property. BarCharts, Inc.

40.

Palfrey, J. 2011. Intellectual property strategy. MIT Press. 17-59.

41.

European Patent Office/European Union Intellectual Property Office. 2016. Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the European Union: Industry-Level Analysis Report, Second edition. European Patent Office/Europea.Piemērots angļu valodas plūsmai

42.

Silbey, J. 2014. The eureka myth: Creators, innovators, and everyday intellectual property. Stanford University Press.

43.

World Intellectual Property Organization. 2019. World Intellectual Property Indicators 2019. Geneva: World Intellectual Property Organization.Piemērots angļu valodas plūsmai

44.

Kourdi, J. 2011. The marketing century : How marketing drives business and shapes society. John Wiley & Sons, Inс. 51-115

45.

Swaim, R. W. 2009. The strategic Drucker: Growth strategies and marketing insights from the works of Peter Drucker. John Wiley & Sons, Inc. 83-185.

46.

Jaffe, J., & Albarta, M. 2013. Z.E.R.O.: Zero paid media as the new marketing model. John Wiley & Sons, Inc. 127-255.

47.

Yarrow, K. 2014. Decoding the new consumer mind: How and why we shop and buy. Kit Yarrow.

48.

United Nations. 2011. UNCTAD's work on the Creative Economy. United Nations Conference on Trade and Development. [29.07.2019]Piemērots angļu valodas plūsmai

49.

United Nations.2018. Creative economy outlook: Trends in international trade in creative industries and country profiles, United Nations Conference on Trade and Development.Piemērots angļu valodas plūsmai

50.

Stoneman, P. 2010. Soft innovation: Economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford University Press, Inc. 47-57.

51.

Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class: revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books

52.

Rojenko, V., Dahs, A. 2017. Demographic Determinants of Creativity: the Analysis of Creative Potential Development and Forecast for the Baltic States” Economics and Business 30 (1).Piemērots angļu valodas plūsmai

53.

Rojenko V. 2014. Creative Competitive Advantages: Perspectives for Cooperation between the EU and EaP Countries. Eastern Partnership – from capacities to Excellence: Strengthening Research, Regional and Innovation Policies in the Context of Horizon 2.Piemērots angļu valodas plūsmai

54.

Cropley, D. H., Cropley, A. J., & Kaufman, J. C. (Eds.). 2010. The dark side of creativity. Cambridge University Press.