Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_159
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt un pielietot zināšanas par pielāgotām mācīšanas stratēģijām sporta izglītībā audzēkņu ar SIV vajadzībām, lai nodrošinātu individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrē zināšanas definējumiem un terminoloģiju par uzmanības un mācīšanās attīstības traucējumu (turpmāk – UMAT) veidiem. Izprot UMAT etioloģiju (redzes un dzirdes traucējumi utml.). Izprot UMAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.

Prasmes

1.2. Prot plānot kustību spēju attīstības audzēkņiem ar UMAT. 3. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT. 4. Prasmes lietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.

Kompetences

1.5. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par 3 tēmām. Praktisko darbu patstāvīga veikšana. Gatavoties eksāmenam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos. 1. Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem. UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). 2. UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru. Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas divos praktiskos darbos. 1. Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. 2. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē. Studējošie sagatavo praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvas pazīmes saistībā ar – PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskajos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.