Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrē zināšanas definējumiem un terminoloģiju par uzmanības un mācīšanās attīstības traucējumu (turpmāk – UMAT) veidiem. Izprot UMAT etioloģiju (redzes un dzirdes traucējumi utml.). Izprot UMAT smaguma pakāpes un to saistību ar audzēkņa vecuma faktoru. Demonstrē zināšanas par iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšanu sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
Prasmes
1.2. Prot plānot kustību spēju attīstības audzēkņiem ar UMAT. 3. Prot izmantot iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas metodes un vides organizēšanas principus sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT. 4. Prasmes lietot komunikācijas, tai skaitā alternatīvās komunikācijas, metodes un to praktisko pielietojumu sporta un veselības stundā.
Kompetences
1.5. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus par atbalsta līmeņiem PFA programmā un to praktisko pielietojumu, par praktiski veikto gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par 3 tēmām. Praktisko darbu patstāvīga veikšana. Gatavoties eksāmenam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos.
1. Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem. UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.).
2. UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas divos praktiskos darbos.
1. Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā.
2. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
Studējošie sagatavo praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvas pazīmes saistībā ar – PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem.
Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi.
Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Praktiskajos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Definējumi un terminoloģija par UMAT veidiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
UMAT etioloģija (redzes un dzirdes traucējumi utml.). UMAT smaguma pakāpes un to saistība ar audzēkņa vecuma faktoru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekļaušanas speciālās izglītības mācīšanas vides organizēšana sporta un veselības stundā audzēkņiem ar UMAT.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika un tās praktiskais pielietojums sporta un veselības stundā. Praktiski veikt gadījumu piemēru analīzi praktiskās nodarbībās skolas vidē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed.