Bālinta grupas
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kristapa iela 30, pmpk@rsu.lv, +371 67210989
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt zināšanas un praktisko pieredzi dalībai Bālinta grupā. Izvērsti apskatīt ārsta-pacienta attiecību veidošanas pamatprincipus, to terapeitiskos aspektus. Veicināt studentu spēju reflektēt par procesiem, kas notiek ārsta - pacienta attiecībās. Sekmēt izpratni par emocionālo faktoru ietekmi darbā ar “grūtiem”, izaicinošiem pacientiem fokusējoties uz ārsta - pacienta attiecībām.
Priekšzināšanas
Pieredze darbā ar pacientiem. Priekšstats par psihes dabaszinātnisko un humanitāro dabu.
Apgūts kurss Psihosomātiskā medicīna un psihoterapija, PMUPK_008.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot ārsta-pacienta attiecību veidošanas likumsakarības, to terapeitiskos aspektus.
2.Analizē ārsta-pacienta attiecību atšķirības, dažādu problēm-situāciju gadījumos.
3.Izprot Bālinta grupu darba procesu, ieguvumus un nozīmi.
Prasmes
1.Spēja reflektēt par procesiem, kas notiek ārsta - pacienta attiecībās.
2.Spēja veiksmīgāk izprast un risināt grūtības, kas rodas ārsta un pacienta attiecībās.
Kompetences
1.Iemaņas reflektēt un analizēt procesus, kas notiek ārsta - pacienta attiecībās.
2.Kopmetence problēm situāciju risināšanā un komunikācijas stiprināšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Literatūras studēšana |
-
|
-
|
|
Iepazīties ar atbilstošu literatūru pirms katras nodarbības, sagatavot jautājumus. |
||
|
2.
Klīniskā gadījuma apraksts |
-
|
-
|
|
Sagatavot klīnisko gadījumu aprakstus par pacientiem no savas prakses, atbilstoši nodarbības tēmai. |
||
|
3.
Studiju kursa novērtēšanas anketa |
-
|
-
|
|
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Eksāmens |
-
|
10 balles
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ārsta-pacienta attiecības. Ārsta-pacienta attiecību īpatnības stomatoloģijas klīnikā. Ievads Bālinta grupu norisē, mērķi, attīstība, biežākās tēmas, grupas vadītāju loma, dalībnieku ieguvumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studentu klīnisko gadījumu analīze. Noslēguma jautājumi. Eksāmens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bālinta grupas. Romāns Beskrovnijs, Lana Šišlo. Latvijas Ārsts, Februāris (2023), 65.-66., 68. lpp.