Epidemioloģija 2. daļa
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Spēs izskaidrot epidemioloģijas terminus • Aprakstīs populāciju pētniecības darbības principus un izmantošanu • Izskaidros veselības notikumu un stāvokļu cēloniskās interpretācijas problēmas • Aprakstīs pētniecisko dizainu, daudzfaktoru samērošanas darbības principus un izmantošanu • Izskaidros korelācijas, kas nav cēloniskas un pētījumu rezultātu novirzes • Novērtēs medicīnisko pētījumu kvalitāti.
Prasmes
1.• Apkopos būtisko informāciju par kvantitatīvo populāciju pētniecības metodoloģiju • Pielietos atbilstošu metodi izvēlētajā doktora pētnieciskajā projektā • Veiks populāciju pētījumus veselības un medicīnas jomā • Izvēlēsies atbilstošākos mainīgos, asociāciju rādītājus un statistiskās procedūras • Lietos zinātniskus pierādījumus secinājumu pamatojumos
Kompetences
1.• Projektēs un plānos kvantitatīvos zinātniskos pētījumus • Kritiski novērtēs epidemioloģiskus un citus kvantitatīvus populāciju pētījumus • Izmantos zināšanas un prasmes promocijas zinātniskā darba izveidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Pamata un papildu literatūras apguve. Iegūto zināšanu iestrāde individuālā promocijas darba projekta izveidē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
100% lekciju apmeklējums; tests par katru tēmu – pareizi atbildēti vismaz 70% jautājumi; ziņojums par koriģētu promocijas darba projektu atbilstoši modernās epidemioloģijas teorijai. Līdzdalība interaktīvas lekcijas diskusiju procesā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās kļūdas jeb nobīdes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sistēmiskās kļūdas jeb nobīdes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaucējfaktori un to kontrolēšana. Mijiedarbība, efekta modificēšana, heterogenitātes efekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaucējfaktori un to kontrolēšana. Mijiedarbība, efekta modificēšana, heterogenitātes efekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statifikācija, standartizācija, daudzfaktoru analīze: multiplā regresija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Statifikācija, standartizācija, daudzfaktoru analīze: multiplā regresija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Populāciju pētījuma kvalitātes nodrošināšana. Jutības, specifiskums, noturības rādītāji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Populāciju pētījuma kvalitātes nodrošināšana. Jutības, specifiskums, noturības rādītāji.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Szklo, M., Nieto, F. J. „Epidemiology Beyond the Basics. 4th Eddition”, Jones & Bartlet Learning, Burlington, Massachusetts 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
DiGiorgi, M. "Confounding, interaction, bias: Interaction".Piemērots angļu valodas plūsmai