Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrēt zināšanas par sporta inventāra un palīginventāra izvēli audzēknim ar SIV. 2. Izprot: kustību ergonomiku audzēkņiem ar dažādām SIV. 3. Demonstrē zināšanas par sporta spēļu noteikumiem, telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumiem attiecībā uz to audzēkņu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta izglītībā.
Prasmes
1.4. Izmantojot mācīšanas stratēģijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs apgūtos teorētiskos pamatus, demonstrē prasmes pielāgot sporta inventāru un palīginventāru audzēknim ar SIV. 5. Prot izmantot piemērotus sporta spēļu noteikumus, telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumus attiecībā uz to audzēkņu izglītības vajadzībām sporta un veselības stundā, kuriem ir SIV.
Kompetences
1.6. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus. 7. Izmantot pareizu, īpaši pielāgotu inventāru, kas paredzēts iekļaujošās sporta izglītības veicināšanai. Pielietot pielāgotus sporta spēļu noteikumus, mācīšanas metodes un telpu izkārtojumu (pašreizējo vidi), lai veicinātu audzēkņu iesaistīšanos fiziskās aktivitātēs, sporta un veselības nodarbībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām:
1. Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
2. Kustību ergonomika.
3. Sporta spēļu noteikumu, telpu izkārtojumu un inventāra pielāgojumi. Gatavoties gala pārbaudījumam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros, par 3 tēmu blokiem tiek rakstīts pārbaudes darbs zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanai.
1. Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
2. Kustību ergonomika.
3. Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi
Beidzot Studiju kursu, ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi.
Prasmes tiek izvērtētas, veicot praktiskos grupas darbus.
Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par ergonomiskiem un drošības principiem sporta stundā.
Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem.
Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%.
Lai students varētu tikt pielaists pie ieskaites kārtošanas, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trīs paredzētajiem pārbaudes darbiem.
Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību darba kritērijiem, jāveic to interpretēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību ergonomika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta spēļu noteikumi, telpu izkārtojums un inventāra pielāgojumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta inventāra un palīginventāra izvēle audzēknim ar SIV.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York, NY: McGraw Hill.
Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.
Papildu literatūra
Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR).
Citi informācijas avoti
Scheuer, C., & Thill, J.L. (2015) Ethics and Values in Physical Education. Physical Education and Sport for Democracy and Human Rights (SPORT), EPAS, EC.