Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Konfliktu vadība organizācijās un darbinieku tiesības

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_234
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir attīstīt izpratni par konfliktu vadību organizācijās un veicināt praktiskās konfliktu risināšanas prasmes, īpašu uzmanību vēršot uz darba tiesību aktuālo problemātiku.

Priekšzināšanas

Biznesa pamati, tiesību pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie spēs aprakstīt mūsdienu konfliktu risināšanas veidus, metodes un stratēģijas, interpretēt normatīvo regulējumu darba tiesībās. Studējošie iegūs zināšanas par darījumu sarunām procesa fāzēm procesu un darījumu sarunu kā biznesa procesa vadību uzņēmumā, kā arī zināšanas par uzņēmējdarbībā raksturīgiem darījumu sarunu veidiem.

Prasmes

1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie pratīs atrast uz izmantot atbilstošāko konfliktu risināšanas stratēģiju, rast risinājumus darba tiesību pārkāpumiem un piemērot normatīvo regulējumu. Bez tam, studējošie attīstīs tādas prasmes kā darījumu sarunu plānošana, stratēģijas izstrāde, tai skaitā mērķu izvirzīšana, interešu apzināšana, alternatīvu identificēšana, darba kārtības jautājumu izvirzīšana, darījumu sarunu vadīšana, diskusijas veidošana, strupceļu pārvarēšana, emociju vadīšana darījumu sarunās, kontakta veidošana darījumu sarunās, darījuma noslēgšana, rezultātu fiksēšana, pašrefleksijas ieraduma veidošana, turpmākai darījumu sarunu prasmju uzlabošanai.

Kompetences

1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie spēj risināt konfliktus un ar darba tiesībām saistītas tiesību problēmas, tostarp izmantot iegūtās zināšanas pētnieciskajā un praktiskajā darbībā, kā arī spēj efektīvi pārstāvēt savas (vai uzņēmuma) intereses darījumu sarunās, orientēties darījumu sarunu procesa fāzēs un vadīt darījumu sarunas kā biznesa procesu uzņēmumā, spēj saglabāt savu nostāju darījumu sarunās. Kompetence uzņēmējdarbībā raksturīgo darījumu sarunu norisēs.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
E-studijās izpildīts elektroniskais tests par darba tiesību aktuālajām problēmām. Tiesas sprieduma analīze. Prezentācija par aktuālu darba tiesību problēmu. Darījumu pārrunu izspēle un gadījuma analīze. Pēc studiju kursa apguves studējošajam jāsniedz atgriezeniskā saite par studiju kursa īstenošanu, aizpildot studiju kursa novērtējuma anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido visu starppārbaudījumu vērtējumu summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Individuālais projekts un prezentācija: 25%, Darījumu pārrunu izspēle un gadījuma analīze: 25% Tests: 10%, Eksāmena atzīme – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba strīdu risināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācijas loma darba strīdu risināšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktu vadības teorija un prakse
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komercdarījumi un darījumu pārrunu teorijas attīstība, pētījumu virzieni
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktu vadības teorija un prakse
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba tiesību aktuālās problēmas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba strīdu risināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sagatavošanās pārrunām. Psiholoģiskie aspekti darījumu pārrunās, darījumu pārrunu vešanas stili
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba tiesību aktuālās problēmas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu prezentācijas par darba tiesību aktuālajām problēmām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija un pārliecināšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediācijas loma darba strīdu risināšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darījumu pārrunu izspēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darījumu pārrunu izspēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sagatavošanās pārrunām. Psiholoģiskie aspekti darījumu pārrunās, darījumu pārrunu vešanas stili
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studentu prezentācijas par darba tiesību aktuālajām problēmām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija un pārliecināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komercdarījumi un darījumu pārrunu teorijas attīstība, pētījumu virzieni
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darījumu pārrunu izspēle
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Darba likuma komentāri. I.Liepiņas, K.Rācenājas, N.Preisas redakcijā. Rīgā: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2020. 438.lpp. (latviešu plūsmai)

2.

Slaidiņa, V., Skultāne, I. Darba tiesības. Papildināts un pārstrādāts izdevums. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2023, 288.lpp. (latviešu plūsmai)

3.

Darba likums/Labor law

4.

Darba aizsardzības likums/Labor Protection Law

5.

Mediācijas likums/Mediation Law

6.

Latvijas Republikas Satversme/Constitution of the Republic of Latvia

Papildu literatūra

1.

Kārkliņa, A., Krēsliņš, Ē. Darba tiesību aktuālie problēmjautājumi//Jurista Vārds Nr. 12, 26.03.2019. (latviešu plūsmai)

2.

Raines, S.S. Conflict Management for Managers: Resolving Workplace, Client, and Policy Disputes. 2nd edition. Rowman & Littlefield Publishers, 2019, p.432

3.

Urbāne, M., Dovladbekova, I., Berķe-Berga, A. Legal Challenges of Teleworking in Latvia. Socrates, 2021, Nr.2 (20), p.58-66.

4.

Hategan, V. Communication perspectives in mediation and conflict resolution. International Journal of Communication. September 2020, Volume 10, Issue 3, p.303-308

5.

Eiropas cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija/European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms

6.

Schaerer, M. Power and negotiation: review of current evidence and future directions. Current Opinion in Psychology, Volume 33, 2020