Konfliktu vadība organizācijās un darbinieku tiesības
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie spēs aprakstīt mūsdienu konfliktu risināšanas veidus, metodes un stratēģijas, interpretēt normatīvo regulējumu darba tiesībās. Studējošie iegūs zināšanas par darījumu sarunām procesa fāzēm procesu un darījumu sarunu kā biznesa procesa vadību uzņēmumā, kā arī zināšanas par uzņēmējdarbībā raksturīgiem darījumu sarunu veidiem.
Prasmes
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie pratīs atrast uz izmantot atbilstošāko konfliktu risināšanas stratēģiju, rast risinājumus darba tiesību pārkāpumiem un piemērot normatīvo regulējumu. Bez tam, studējošie attīstīs tādas prasmes kā darījumu sarunu plānošana, stratēģijas izstrāde, tai skaitā mērķu izvirzīšana, interešu apzināšana, alternatīvu identificēšana, darba kārtības jautājumu izvirzīšana, darījumu sarunu vadīšana, diskusijas veidošana, strupceļu pārvarēšana, emociju vadīšana darījumu sarunās, kontakta veidošana darījumu sarunās, darījuma noslēgšana, rezultātu fiksēšana, pašrefleksijas ieraduma veidošana, turpmākai darījumu sarunu prasmju uzlabošanai.
Kompetences
1.Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studējošie spēj risināt konfliktus un ar darba tiesībām saistītas tiesību problēmas, tostarp izmantot iegūtās zināšanas pētnieciskajā un praktiskajā darbībā, kā arī spēj efektīvi pārstāvēt savas (vai uzņēmuma) intereses darījumu sarunās, orientēties darījumu sarunu procesa fāzēs un vadīt darījumu sarunas kā biznesa procesu uzņēmumā, spēj saglabāt savu nostāju darījumu sarunās. Kompetence uzņēmējdarbībā raksturīgo darījumu sarunu norisēs.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
E-studijās izpildīts elektroniskais tests par darba tiesību aktuālajām problēmām. Tiesas sprieduma analīze. Prezentācija par aktuālu darba tiesību problēmu. Darījumu pārrunu izspēle un gadījuma analīze.
Pēc studiju kursa apguves studējošajam jāsniedz atgriezeniskā saite par studiju kursa īstenošanu, aizpildot studiju kursa novērtējuma anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido visu starppārbaudījumu vērtējumu summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā.
Individuālais projekts un prezentācija: 25%, Darījumu pārrunu izspēle un gadījuma analīze: 25% Tests: 10%, Eksāmena atzīme – 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba strīdu risināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediācijas loma darba strīdu risināšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konfliktu vadības teorija un prakse
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komercdarījumi un darījumu pārrunu teorijas attīstība, pētījumu virzieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu process: fāžu modelis, mērķu noteikšana, alternatīvu izvērtēšana, informācija iegūšana, darba kārtības izveidošana, stratēģijas izvēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konfliktu vadības teorija un prakse
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba tiesību aktuālās problēmas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba strīdu risināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sagatavošanās pārrunām. Psiholoģiskie aspekti darījumu pārrunās, darījumu pārrunu vešanas stili
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba tiesību aktuālās problēmas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu prezentācijas par darba tiesību aktuālajām problēmām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija un pārliecināšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediācijas loma darba strīdu risināšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu izspēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu izspēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sagatavošanās pārrunām. Psiholoģiskie aspekti darījumu pārrunās, darījumu pārrunu vešanas stili
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu prezentācijas par darba tiesību aktuālajām problēmām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentēsana un pārliecināšana, ētikas dilemmu risināšana darījumu pārrunās
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija un pārliecināšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komercdarījumi un darījumu pārrunu teorijas attīstība, pētījumu virzieni
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darījumu pārrunu izspēle
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Darba likuma komentāri. I.Liepiņas, K.Rācenājas, N.Preisas redakcijā. Rīgā: Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, 2020. 438.lpp. (latviešu plūsmai)
Slaidiņa, V., Skultāne, I. Darba tiesības. Papildināts un pārstrādāts izdevums. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2023, 288.lpp. (latviešu plūsmai)
Papildu literatūra
Kārkliņa, A., Krēsliņš, Ē. Darba tiesību aktuālie problēmjautājumi//Jurista Vārds Nr. 12, 26.03.2019. (latviešu plūsmai)
Raines, S.S. Conflict Management for Managers: Resolving Workplace, Client, and Policy Disputes. 2nd edition. Rowman & Littlefield Publishers, 2019, p.432
Urbāne, M., Dovladbekova, I., Berķe-Berga, A. Legal Challenges of Teleworking in Latvia. Socrates, 2021, Nr.2 (20), p.58-66.
Hategan, V. Communication perspectives in mediation and conflict resolution. International Journal of Communication. September 2020, Volume 10, Issue 3, p.303-308
Eiropas cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencija/European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms