Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Modernās vadības teorijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_122
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studējošajiem padziļinātas zināšanas par vadības teorijām un to izmantošanu. Programmas apguvi noslēdz eksāmens. Kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par modernām vadības teorijām; - veidot prasmi patstāvīga zinātniskā pētījuma izstrādei dažādos vadībzinātnes virzienos; - veidot prasmi analītiski un kritiski vērtēt pētāmo materiālu, integrēt teorētiskās zināšanas pētījuma procesā, atsegt problēmas, ģenerēt un attīstīt jaunas idejas; - veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai; - attīstīt vadītāja amatam nepieciešamās prasmes un iemaņas.

Priekšzināšanas

Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - izprast moderno vadības teoriju attīstības tendences; - izprast moderno vadības teorijas un to izmantošanas jomas.

Prasmes

1.Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku.

Kompetences

1.Sekmīga kursa apguve dod iespēju studentam patstāvīgi vadīt organizāciju, jo studenti spēs: - demonstrēt prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - demonstrēt prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Vadībzinātņu teoriju kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana. Sistemātisks literatūras pārskata un prezentācijas sagatavošana. Sociālo, ekonomisko un citu vides aspektu ietekmi uz vadības lēmumu pieņemšanu izpēte un analīze (Diskusija un ieskaite patstāvīgajā darbā). Vadībzinātņu teorijas analīze. Kritiska analīze, sintēze un izvērtēšana (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sistemātisks literatūras pārskats. Veic pētījumu ar sistemātisko literatūras analīzi saistītās pētniecības metodoloģijas elementus (Ieskaite patstāvīgajā darbā). Sagatavo prezentāciju par sistemātiskā pārskata rezultātiem un skaidrot ar pētniecību vai inovatīviem uzdevumiem saistītus jautājumus vadībzinātņu jomā (Ieskaite patstāvīgajā darbā. Pārskata prezentācija).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - sistemātiskā literatūras pārskata izstrādāšana un aizstāvēšana (30%). Gala vērtējums ietver eksāmena vērtējumu (līdz 50% no gala vērtējuma), individuālo, grupas darbu, seminārnodarbību, referātu u.c. pārbaudes veidu vērtējumu, kurā studējošais demonstrē: - zināšanas modernās vadības teorijās un to izmantošanas jomās; - prasmi iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt un salīdzināt informāciju, kas saistīta ar vadības teoriju problemātiku; - prasmi izmantot teorētiskos instrumentus un metodes vadības problēmas oriģinālai risināšanai; - prasmi prezentēt pētījumu rezultātus un tos pamatot. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme, individuālās attīstības dinamikā).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadības posmi un funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadībzinātnes attīstības vēsturiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu vadības teorijas un to klasifikācija un pamatlicēji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu vadības teorijas un to klasifikācija un pamatlicēji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāji un komandu veidošana, indivīdu un grupu vadīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Certo, S.C., Certo S.T. Modern Management: Concepts and Skills (What's New in Management) 15th Edition. UK: Pearson.- 576.p.

2.

Mathu, R. (2019) Principles and Theories in Modern Management. Independently published. - 64.lpp.

Papildu literatūra

1.

Caune, J. (2008) Stratēģiskā vadīšana R.: Lidojošā zivs, 384 lpp.

2.

Adizess, I., K. (2021) Tiecoties pēc uzplaukuma. R.: Zvaigzne ABC, 288.lpp.

3.

Adizess, I.,K. (2018) Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. R.: Zvaigzne ABC, 336.lpp.

4.

Šarmers, K.,O. (2018) U teorija. Vadība no topošās nākotnes. R.: Zvaigzne ABC, 448.lpp.

5.

Johnson, O. (2020) A Modern Approach to Entrepreneurship and Small Business Management. UK: ‎ Willford Press, 230 p.

6.

Griffin, R.W. (2016) Management. 12th Ed. Cengage Learning, 720 pp.

7.

Praude, V. (2012) Menedžments. 1.grāmata. Rīga: Burtene, 498 lpp.

8.

Praude, V. (2012) Menedžments. 2.grāmata. Rīga: Burtene, 306 lpp.