Organizācijas efektivitātes vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs organizāciju efektivitātes metožu pielietošanas nepieciešamību procesu struktūrvienību un organizāciju darbībā un spēs novērtēt organizācijas darbības efektivitāti, pielietojot mūsdienīgas efektivitātes noteikšanas metodes.
Prasmes
1.Studenti pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par efektivitāti organizācijās, veikt efektivitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt procesu uzlabošanas izmaksu-ieguvumu analīzi, interpretēt organizāciju efektivitātes rādītājus, prezentēt tos organizācijās, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem un lietojot atbilstošu terminoloģiju.
Kompetences
1.Studenti pratīs, savas kompetences ietvaros, zinātniski pamatot organizācijas efektivitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest efektivitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas efektivitātes uzlabojumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Organizācijas efektivitātes metode (prezentācija).
Padziļināta izpēte par organizācijas efektivitātes metodēm, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajā organizācijā (referāts).
Pētījums par organizācijas efektivitātes vadīšanu, pielietojot efektivitātes uzlabošanas metodes, secinājumu un praktisko rekomendāciju izstrādāšana, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētās organizācijas darbības specifiku (prezentācija).
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās, semināros (20%),
Grupu darbs (30%),
Eksāmens (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Modig N., Ahlstrom P. This is Lean. Resolving efficiency paradox. Stockholm: Rheologica publishing, 2012.
Ries E. The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011.
Womack J.P., Jones D.T. Lean Thinking. New York: Free Press, 2010.
Callender G. Efficiency and Management. USA: Routledge, 2009.
Coelli T.J. et. al. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis. USA: Springer, 2005.
Papildu literatūra
Gygi C., DeCarlo N., Williams B. Six Sigma for Dummies. USA: Wiley Publishing, 2005.
Jeston J., Nelis J. Business Process Management. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2008.
Schneid T. D. Workplace Safety and Health: Assessing Current Practices and Promoting Change in the Profession. CRC Press, 2014, pp 227.
Goldratt E.M., Cox J. The Goal. A process of ongoing improvement. USA: North River Press, 2008.
Citi informācijas avoti
Kalkis H., Rezepina I., Kalkis V. Fault Tree and Failure Mode and Effects Analysis in Woodworking Enterprise Process Quality Improvement. Collection of Scientific Papers 2010. Economics, Communication Sciences, Political Science, Sociology Social
Vintisa K., Kalvina A., Kalkis H. Management of Quality and Performance of Organizations During Change: A Case of Latvia, Ed. S. Borkowski & M. Krynke. Toyotarity. Production systems’ organization. Dnipropetrovsk: AWR Edytor, 2011, pp 103-118.