Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Organizācijas efektivitātes vadīšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_111
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem izpratni par organizācijas efektivitāti, tās vadīšanas nozīmi mūsdienu darba tirgū, apzināt problēmas esošajos organizācijas biznesa procesos, iepazīstināt ar organizāciju efektivitātes metodēm, kā arī izstrādāt risinājumus efektivitātes uzlabošanai.

Priekšzināšanas

Organizāciju teorija un vadība, menedžmenta pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs organizāciju efektivitātes metožu pielietošanas nepieciešamību procesu struktūrvienību un organizāciju darbībā un spēs novērtēt organizācijas darbības efektivitāti, pielietojot mūsdienīgas efektivitātes noteikšanas metodes.

Prasmes

1.Studenti pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par efektivitāti organizācijās, veikt efektivitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt procesu uzlabošanas izmaksu-ieguvumu analīzi, interpretēt organizāciju efektivitātes rādītājus, prezentēt tos organizācijās, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem un lietojot atbilstošu terminoloģiju.

Kompetences

1.Studenti pratīs, savas kompetences ietvaros, zinātniski pamatot organizācijas efektivitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest efektivitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas efektivitātes uzlabojumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Organizācijas efektivitātes metode (prezentācija). Padziļināta izpēte par organizācijas efektivitātes metodēm, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajā organizācijā (referāts). Pētījums par organizācijas efektivitātes vadīšanu, pielietojot efektivitātes uzlabošanas metodes, secinājumu un praktisko rekomendāciju izstrādāšana, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētās organizācijas darbības specifiku (prezentācija). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība lekcijās, semināros (20%), Grupu darbs (30%), Eksāmens (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Modig N., Ahlstrom P. This is Lean. Resolving efficiency paradox. Stockholm: Rheologica publishing, 2012.

2.

Ries E. The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011.

3.

Womack J.P., Jones D.T. Lean Thinking. New York: Free Press, 2010.

4.

Callender G. Efficiency and Management. USA: Routledge, 2009.

5.

Coelli T.J. et. al. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis. USA: Springer, 2005.

Papildu literatūra

1.

Gygi C., DeCarlo N., Williams B. Six Sigma for Dummies. USA: Wiley Publishing, 2005.

2.

Jeston J., Nelis J. Business Process Management. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2008.

3.

Schneid T. D. Workplace Safety and Health: Assessing Current Practices and Promoting Change in the Profession. CRC Press, 2014, pp 227.

4.

Goldratt E.M., Cox J. The Goal. A process of ongoing improvement. USA: North River Press, 2008.

Citi informācijas avoti

1.

Kalkis H., Rezepina I., Kalkis V. Fault Tree and Failure Mode and Effects Analysis in Woodworking Enterprise Process Quality Improvement. Collection of Scientific Papers 2010. Economics, Communication Sciences, Political Science, Sociology Social

2.

Vintisa K., Kalvina A., Kalkis H. Management of Quality and Performance of Organizations During Change: A Case of Latvia, Ed. S. Borkowski & M. Krynke. Toyotarity. Production systems’ organization. Dnipropetrovsk: AWR Edytor, 2011, pp 103-118.