Zinātniskā leksika svešvalodā (angļu) veselības aprūpes jomā sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Apguva pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā un zinātniskos rakstos.
Prasmes
1.Lieto pamata terminoloģiju veselības aprūpes pētniecības jomā; lieto akadēmisku angļu valodu zinātniskos rakstos un prezentācijās; spēj prezentēt sevi, kā veselības aprūpes speciālistu.
Kompetences
1.Spēj izveidot, uzrakstīt valodā un aizstāvēt maģistra darba plānu akadēmiskajā angļu valodā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošana zinātniskos rakstos un prezentācijas laikā.
Studentiem:
-jāsagatavojas diskusijām un prezentācijai par veselības aprūpes un sporta zinātnes jomām maģistra darba plāna izstrādes ietvaros;
- jāsagatavojas testam (rakstiskā, mutiskā daļa) par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatiku.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem., kā arī novērtējot attieksmi un individuālās attīstības dinamiku.
Rakstiskais pārbaudījums:
Pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu.
pareiza vārda/termina vai izteiciena ievietošana teikumā – maksimāli 3 punkti;
uzrakstīt terminam sinonīmu vai antonīmu – maksimāli 3 punkti;
gramatisko konstrukiju korekta lietošana - maksimāli 3 punkti;
eseju – maksimāli 6 punkti;
Mutiskais pārbaudījums:
valodas lietošanas prasmes maģistra darba plāna izstrādes tēmas ietvaros, atbildes uz jautājumiem:
3 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas ļoti labā līmenī;
2 punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas labā līmenī, vai kāda no valodas prasmēm vājākā līmenī;
1 punkts: vairākas valodas prasmes tiek parādītas vājā līmenī;
Prezentācija un diskusija (maksimālais punktu skaits 14, ieskaitīts no 7 punktiem):
runa: 2 punkti - brīvi runā; 1punkts – lasa un runā;
valoda: 2 punkti – bagātīga valoda; 1 punkts – valoda ar nepilnībām;
saturs: 2 punkti – plaša, interesanta informācija; 1 punkts – nepilnīga informācija;
vizuālā prezentācija: 2 punkti pareizi veidota; 1 punkts – ar nepilnībām;
papildus materiāli: 2 punkti - dažādi atbilstoši papildus materiāli; 1 punkts – nepilnīgi papildus materiāli;
piedalīšanās diskusijā, uzod jautājums: 2 punkti uzdod vairākus, korekti formulētus jautājumus, 1 punkts – uzdod dažus jautājums/nekorekti formulēti jautājumi;
piedalīšanās diskusijā, atbild uz jautājumiem: 2 punkti – atbild uz visiem jautājumiem korekti, 1 punkts – atbild tikai uz dažiem jautājumiem korekti.
Vērtējot attieksmi (maksimāli 1 punkts), tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās:
1 punkts – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos;
0,5 punkti – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos.
Zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku (maksimāli 2 punkti):
1 punkts – epizodiskā
2 punkti – sistemātiski augšupejošs
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Veselības aprūpes un sporta zinātnes leksika angļu valodā. Valodas līmeņa noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskas angļu valodas lietošanu pētniecībā, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskas angļu valodas lietošana zinātniskos rakstos, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Akadēmiskas angļu valodas lietošana zinātniskos rakstos, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko darbu rezultātu prezentēšana angļu valodā, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnisko darbu rezultātu prezentēšana angļu valodā, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskusija par veselības aprūpes un sporta zinātnes nozaru problemātiku angļu valodā – maģistra darba plāna izstrādes ietvaros.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests par veselības aprūpes un sporta zinātnes leksiku angļu valodā, akadēmiskas valodas lietošanu zinātniskos rakstos, gramatika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija un diskusija maģistra darba plāna izstrādes ietvaros.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija un diskusija maģistra darba plāna izstrādes ietvaros.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Wallwork, A. (2023). English for Writing Research Papers (3rd ed.). Springer Cham
2. Wallwork, A. (2023). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style (2nd ed.). Springer Cham.
3. Wallwork, A. (2022). Giving an Academic Presentation in English: Intermediate Level (1st ed.). Springer Cham
Papildu literatūra
1.Boge, I., & Rudziņska, I. (2016). Speciālā sporta terminoloģija angļu valodā. LSPA.
2. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders.