Psiholoģiskā izpēte
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Pilnveidot zināšanas par izziņas procesu un personības izpētes metodēm un izpētes rezultātu apstrādes un analīzes principiem. Trenēt prasmes administrēt psiholoģiskās izpētes metodes, veikt novērojumus, apstrādāt, analizēt un interpretēt izpētes rezultātus. Apgūt atgriezeniskās saites sniegšanas prasmes, par izpētes rezultātiem.
Priekšzināšanas
Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati, personības psiholoģija, kognitīvā psiholoģija, psiholoģiskās izpētes pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie apraksta psiholoģiskās izpētes plānu, izvēlas atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes, pamatojoties uz pieprasījumu un izpētes plānu.
Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti
2.Studējošie raksturo psiholoģiskās izpētes procesu, veic rezultātu protokolēšanu, analizēšanu, apraksta novērojumus un veic interpretāciju. Apraksta atgriezeniskās saites principus.
Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti
Prasmes
1.Studējošie spēj patstāvīgi izvēlēties atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes, veikt metodes administrēšanu, protokolēšanu, rezultātu analīzi un interpretāciju, veikt novērojumus.
Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti • Kopsavilkums par personības izpēti
2.Sniegt atgriezenisko saiti, ievērojot vispārējās ētikas pamatprincipus.
Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti
Kompetences
1.Studējošie skaidro atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes pielietošanu saskaņā ar pieprasījumu un izpētes plānu.
Kopsavilkuma prezentācija
2.Administrē izpētes metodes, veic novērojumus, apstrādā, analizē un interpretē iegūtos datus savas kompetences robežās.
Kopsavilkuma prezentācija
3.Noformē izziņas procesu izpētes rezultātus. Veido kopsavilkumu, formulē secinājumus. Sagatavo atgriezenisko saiti, atbilstoši profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipiem.
Kopsavilkuma prezentācija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite. |
||
|
2.
Kopsavilkums par personības izpēti |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Kopsavilkuma prezentācija |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa norise, mērķis, prasības un vērtēšanas kritēriji. Psiholoģiskās izpētes treniņa process. Izpētes plāna sastādīšana atbilstoši pieprasījumam un dzīves gājuma analīzei. Atbilstošu izpētes metožu izvēle. Ētisko principu ievērošana veicot testu administrēšanas treniņu. Kopsavilkuma struktūra Atgriezeniskā saite par izpētes rezultātiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Klienta dzīves gājuma analīze. Atgriezeniskās saites pamatprincipi, ētiskie aspekti. Novērojumu veikšana psiholoģiskās izpētes laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu izpētes metodes un testu administrēšanas process. Uzmanības izpēte, domāšanas izpēte. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība. Seminārs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa norise, mērķis, prasības un vērtēšanas kritēriji. Psiholoģiskās izpētes treniņa process. Izpētes plāna sastādīšana atbilstoši pieprasījumam un dzīves gājuma analīzei. Atbilstošu izpētes metožu izvēle. Ētisko principu ievērošana veicot testu administrēšanas treniņu. Kopsavilkuma struktūra Atgriezeniskā saite par izpētes rezultātiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Klienta dzīves gājuma analīze. Atgriezeniskās saites pamatprincipi, ētiskie aspekti. Novērojumu veikšana psiholoģiskās izpētes laikā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu izpētes metodes un testu administrēšanas process. Uzmanības izpēte, domāšanas izpēte. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Wright, A. J. (2019). Conducting psychological assessment: A guide for practitioners. Wiley.
Groth-Marnat, G., & Wright, A. J. (2016). Handbook of psychological assessment (6th ed.). Wiley.
Kaplan, R. M., & Saccuzzo, D. P. (2017). Psychological testing: Principles, applications, and issues (9th ed.). Cengage Learning.