Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psiholoģiskā izpēte

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_391
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Veselības psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Pilnveidot zināšanas par izziņas procesu un personības izpētes metodēm un izpētes rezultātu apstrādes un analīzes principiem. Trenēt prasmes administrēt psiholoģiskās izpētes metodes, veikt novērojumus, apstrādāt, analizēt un interpretēt izpētes rezultātus. Apgūt atgriezeniskās saites sniegšanas prasmes, par izpētes rezultātiem.

Priekšzināšanas

Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati, personības psiholoģija, kognitīvā psiholoģija, psiholoģiskās izpētes pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie apraksta psiholoģiskās izpētes plānu, izvēlas atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes, pamatojoties uz pieprasījumu un izpētes plānu.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti

2.Studējošie raksturo psiholoģiskās izpētes procesu, veic rezultātu protokolēšanu, analizēšanu, apraksta novērojumus un veic interpretāciju. Apraksta atgriezeniskās saites principus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti

Prasmes

1.Studējošie spēj patstāvīgi izvēlēties atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes, veikt metodes administrēšanu, protokolēšanu, rezultātu analīzi un interpretāciju, veikt novērojumus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti Kopsavilkums par personības izpēti

2.Sniegt atgriezenisko saiti, ievērojot vispārējās ētikas pamatprincipus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti

Kompetences

1.Studējošie skaidro atbilstošas psiholoģiskās izpētes metodes pielietošanu saskaņā ar pieprasījumu un izpētes plānu.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkuma prezentācija

2.Administrē izpētes metodes, veic novērojumus, apstrādā, analizē un interpretē iegūtos datus savas kompetences robežās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkuma prezentācija

3.Noformē izziņas procesu izpētes rezultātus. Veido kopsavilkumu, formulē secinājumus. Sagatavo atgriezenisko saiti, atbilstoši profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipiem.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Kopsavilkuma prezentācija

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Kopsavilkums par izziņas procesu izpēti

30,00% no gala vērtējuma
10 balles

Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite.

2.

Kopsavilkums par personības izpēti

30,00% no gala vērtējuma
10 balles

Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Kopsavilkuma prezentācija

40,00% no gala vērtējuma
10 balles

Iekļauts: metodes apraksts, aizpildīti izpētes protokoli, aprakstīti novērojumi, rezultātu analīze, interpretācija, secinājumi, atgriezeniskā saite.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
4. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju kursa norise, mērķis, prasības un vērtēšanas kritēriji. Psiholoģiskās izpētes treniņa process. Izpētes plāna sastādīšana atbilstoši pieprasījumam un dzīves gājuma analīzei. Atbilstošu izpētes metožu izvēle. Ētisko principu ievērošana veicot testu administrēšanas treniņu. Kopsavilkuma struktūra Atgriezeniskā saite par izpētes rezultātiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Klienta dzīves gājuma analīze. Atgriezeniskās saites pamatprincipi, ētiskie aspekti. Novērojumu veikšana psiholoģiskās izpētes laikā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Izziņas procesu izpētes metodes un testu administrēšanas process. Uzmanības izpēte, domāšanas izpēte. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Praktiskā nodarbība. Seminārs.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
60 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
4. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Studiju kursa norise, mērķis, prasības un vērtēšanas kritēriji. Psiholoģiskās izpētes treniņa process. Izpētes plāna sastādīšana atbilstoši pieprasījumam un dzīves gājuma analīzei. Atbilstošu izpētes metožu izvēle. Ētisko principu ievērošana veicot testu administrēšanas treniņu. Kopsavilkuma struktūra Atgriezeniskā saite par izpētes rezultātiem.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
Tiešsaiste
2

Tēmas

Klienta dzīves gājuma analīze. Atgriezeniskās saites pamatprincipi, ētiskie aspekti. Novērojumu veikšana psiholoģiskās izpētes laikā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Izziņas procesu izpētes metodes un testu administrēšanas process. Uzmanības izpēte, domāšanas izpēte. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Atmiņas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Uzmanības un koncentrēšanās spēju izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Domāšanas procesu izpēte, metodes un treniņš.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma izstrāde, rezultātu analīze, interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības izpētes metodes un metožu administrēšana. Kopsavilkuma izstrāde.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kopsavilkuma analīze, psiholoģiskās izpētes rezultātu interpretācija. Atgriezeniskā saite par psiholoģiskās izpētes rezultātiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Cooper, C. (2022). An introduction to psychometrics and psychological assessment. Routledge.

2.

Wright, A. J. (2019). Conducting psychological assessment: A guide for practitioners. Wiley.

3.

Groth-Marnat, G., & Wright, A. J. (2016). Handbook of psychological assessment (6th ed.). Wiley.

4.

Kaplan, R. M., & Saccuzzo, D. P. (2017). Psychological testing: Principles, applications, and issues (9th ed.). Cengage Learning.