Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zinātniskā pētniecība veselības aprūpes jomā, zinātniskā pētījuma struktūra

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_304
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus, apgūt pētījuma uzbūvi un metodoloģiju veselības aprūpes jomā sportā.

Priekšzināšanas

Bakalaura līmeņa zināšanas zinātnisko darbu metodoloģiskos pamatos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Var nosaukt un atšķirt dažādus pētniecības pieejas un dizainus veselības aprūpes jomā; izprot zinātniska darba struktūru; orientējas biomedicīnisko pētījumu ētiski-tiesiskajos jautājumos.

Prasmes

1.Analizē aktualitātes nozares pētniecībā un formulē savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus; spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus.

Kompetences

1.Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus, aizstāvēt maģistra darba plānu un vadīt savu pētījumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgā darba uzdevumi ir: definēt pētījuma tēmu, pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi; izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju; pamatot pētījuma bāzes izvēli; pamatot pētījuma norisi un saturu; izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos; izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu. Studentiem - jāpiedalās semināros ar patstāvīga darba rezultātiem atbilstoši studiju kursa plānojumam, - jāsagatavo un jāprezentē, jāaizstāv maģistra darba plāns.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem, procentuāli to veido: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (45%); - maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (35%). Maģistra darba plāna vērtēšanas kritēriji ir pieejami Nolikumā par maģistra darba plāna izstrādāšanu un aizstāvēšanu, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10. Patstāvīgo darbu vērtēšana – 3 punkti par katru, kopā maksimālais 15 punkti: 1 punkti - formāli veikts patstāvīgais darbs; 2 punkti – metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā; 3 punkti - analītiski metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, saskatītas pētījuma likumsakarības, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā. Produktīva darbība semināros – 3 punkti 1 punkts - vienā seminārā piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot pašanalīzi; 2 punkti - divos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi; 3 punkti - trijos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi. Attieksme pret izglītošanos – 2 punkti 1 punkts - patstāvība un atbildība par savu izglītošanos; 2 punkti - pauž interesi par pētniecības procesu, atzīst pētniecības nozīmīgumu, ir radies stimuls pētīt. Maģistranta individuālā attīstības dinamika – 2 punkti 1 punkts - epizodiska; 2 punkti - sistemātiski augšupejoša. Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles. Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba struktūra un saturs. Maģistra darba plāna struktūra un plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba plāna aizstāvēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs - pārbaudījums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Maģistra darba plāna aizstāvēšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

1.Mārtinsone, Pipere, Kamerāde-Hanta, Draguns, Dimdiņš, Tramdaka, Lazdiņa, Baiba. (2016). Pētniecība: Teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā ; [recenzenti: Juris G. Draguns, Ģirts Dimdiņš ; redaktore Gunta Tramdaka ; dizains: Baiba Lazdiņa]. Rīga: RaKa.

2.

2. Mārtinsone, K. (Ed.), & Pipere, A. (Ed.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte.

3.

3. Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc.

4.

4. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders.

Papildu literatūra

1.

1.Cropley, Raščevska, & Raščevska, Malgožata. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. (2. papildinātais izdevums. ed.).

2.

2. Silverman, D. (2022). Doing qualitative research / David Silverman. (Sixth ed.).

3.

3.Verde, G. (2021). Rehabilitation Methodology and Strategies. Cham: Springer International Publishing AG.

4.

4.Flick, U. (2018). An introduction to qualitative research / Uwe Flick. (6th ed.).

Citi informācijas avoti

1.

PEDro

2.

DiTA