Zinātniskā pētniecība veselības aprūpes jomā, zinātniskā pētījuma struktūra
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Var nosaukt un atšķirt dažādus pētniecības pieejas un dizainus veselības aprūpes jomā; izprot zinātniska darba struktūru; orientējas biomedicīnisko pētījumu ētiski-tiesiskajos jautājumos.
Prasmes
1.Analizē aktualitātes nozares pētniecībā un formulē savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus; spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus.
Kompetences
1.Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus, aizstāvēt maģistra darba plānu un vadīt savu pētījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīgā darba uzdevumi ir: definēt pētījuma tēmu, pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi; izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju; pamatot pētījuma bāzes izvēli; pamatot pētījuma norisi un saturu; izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos; izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu.
Studentiem
- jāpiedalās semināros ar patstāvīga darba rezultātiem atbilstoši studiju kursa plānojumam,
- jāsagatavo un jāprezentē, jāaizstāv maģistra darba plāns.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem, procentuāli to veido:
- attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%);
- maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (45%);
- maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (35%).
Maģistra darba plāna vērtēšanas kritēriji ir pieejami Nolikumā par maģistra darba plāna izstrādāšanu un aizstāvēšanu, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10.
Patstāvīgo darbu vērtēšana – 3 punkti par katru, kopā maksimālais 15 punkti:
1 punkti - formāli veikts patstāvīgais darbs;
2 punkti – metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā;
3 punkti - analītiski metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, saskatītas pētījuma likumsakarības, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā.
Produktīva darbība semināros – 3 punkti
1 punkts - vienā seminārā piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot pašanalīzi;
2 punkti - divos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi;
3 punkti - trijos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi.
Attieksme pret izglītošanos – 2 punkti
1 punkts - patstāvība un atbildība par savu izglītošanos;
2 punkti - pauž interesi par pētniecības procesu, atzīst pētniecības nozīmīgumu, ir radies stimuls pētīt.
Maģistranta individuālā attīstības dinamika – 2 punkti
1 punkts - epizodiska;
2 punkti - sistemātiski augšupejoša.
Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles.
Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba struktūra un saturs. Maģistra darba plāna struktūra un plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba plāna aizstāvēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs - pārbaudījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Maģistra darba plāna aizstāvēšana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1.Mārtinsone, Pipere, Kamerāde-Hanta, Draguns, Dimdiņš, Tramdaka, Lazdiņa, Baiba. (2016). Pētniecība: Teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā ; [recenzenti: Juris G. Draguns, Ģirts Dimdiņš ; redaktore Gunta Tramdaka ; dizains: Baiba Lazdiņa]. Rīga: RaKa.
2. Mārtinsone, K. (Ed.), & Pipere, A. (Ed.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte.
3. Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc.
4. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders.
Papildu literatūra
1.Cropley, Raščevska, & Raščevska, Malgožata. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. (2. papildinātais izdevums. ed.).
2. Silverman, D. (2022). Doing qualitative research / David Silverman. (Sixth ed.).
3.Verde, G. (2021). Rehabilitation Methodology and Strategies. Cham: Springer International Publishing AG.
4.Flick, U. (2018). An introduction to qualitative research / Uwe Flick. (6th ed.).