Sports un fiziskās aktivitātes mūsdienu psiholoģisko teoriju gaismā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas un izpratne par sporta zinātnēs pielietojamām modernākajām zinātnes teorijām, modeļiem un koncepcijām dažādās psiholoģijas jomās. Zināšanas un izpratne par jaunāko pasaules mēroga psiholoģijas zinātnisko pētījumu rezultātiem, kas noder sporta zinātnēs.
Prasmes
1.Spēj analizēt un radoši sintezēt zinātniskos un radošos sasniegumus dažādās psiholoģijas jomās, lai identificētu un risinātu pētnieciskās problēmas sporta psiholoģijā.
Kompetences
1.Gatavs kritiski izvērtēt dažādu psiholoģijas jomu sasniegumus un kritiski izvērtēt savu ieguldījumu sporta psiholoģijas attīstībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Jaunāko pasaules psiholoģijas zinātnisko pētījumu rezultāti, kas noderīgi sporta zinātnē. Izvēlēto psiholoģisko koncepciju lietderība sporta zinātnē. Mūsdienīgākās zinātniskās teorijas, modeļi un koncepcijas dažādās psiholoģijas jomās, kas pielietojamas sporta zinātnēs.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. rakstveida pārbaudes eksāmens (nokārtošanas kritērijs - 60%).
2. eseja Izvēlēto psiholoģisko jēdzienu lietderības analīze sporta zinātnē.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Andersen M.B. (ed.) (2005). Sport psychology in practice. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).
Burton D., Raedeke T. D. (2008). Sport psychology for coaches. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).
Englert, C., Taylor, I. (2021). Motivation and Self-regulation in Sport and Exercise, 1st Edition, NY: Routledge
Karageorghis C.I., Terry P.C. (2011). Inside sport psychology. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).
Zimbardo Ph., Johnson R.L., McCann V. (2009). Psychology: Core concepts. Allyn & Bacon.
Citi informācijas avoti
Stolarski, M., Waleranczyk, W., Pruszczak, D. (2019). Introducing Temporal Theory to the Field of Sport Psychology: Toward a Conceptual Model of Time Perspectives in Athletes’ Functioning, Front. Psychol., Sec. Performance Science. Volume 9 - 2018
Journal of Sport and Exercise Psychology;
Journal of Sport Psychology in Action;
International Journal of Sport Psychology, Psychology of Sport and Exercise.