Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sports un fiziskās aktivitātes mūsdienu psiholoģisko teoriju gaismā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_353
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem zināšanas par mūsdienu zinātnes teorijām un pētījumu rezultātiem, par dažādu cilvēku uzvedības psiholoģiskajiem mehānismiem.

Priekšzināšanas

Maģistra grāds sporta zinātnē vai radniecīgājā zinātnes jomā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas un izpratne par sporta zinātnēs pielietojamām modernākajām zinātnes teorijām, modeļiem un koncepcijām dažādās psiholoģijas jomās. Zināšanas un izpratne par jaunāko pasaules mēroga psiholoģijas zinātnisko pētījumu rezultātiem, kas noder sporta zinātnēs.

Prasmes

1.Spēj analizēt un radoši sintezēt zinātniskos un radošos sasniegumus dažādās psiholoģijas jomās, lai identificētu un risinātu pētnieciskās problēmas sporta psiholoģijā.

Kompetences

1.Gatavs kritiski izvērtēt dažādu psiholoģijas jomu sasniegumus un kritiski izvērtēt savu ieguldījumu sporta psiholoģijas attīstībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Jaunāko pasaules psiholoģijas zinātnisko pētījumu rezultāti, kas noderīgi sporta zinātnē. Izvēlēto psiholoģisko koncepciju lietderība sporta zinātnē. Mūsdienīgākās zinātniskās teorijas, modeļi un koncepcijas dažādās psiholoģijas jomās, kas pielietojamas sporta zinātnēs.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. rakstveida pārbaudes eksāmens (nokārtošanas kritērijs - 60%). 2. eseja Izvēlēto psiholoģisko jēdzienu lietderības analīze sporta zinātnē.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu personības modeļi un teorijas. Mūsdienu motivācijas modeļi un teorijas. Emocijas kā parādība un uzvedības regulators.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu stresa teorijas. Veselības uzvedības modeļi mainās. Mūsdienu zināšanas par sociālo izziņu, sociālo uztveri, sociālās ietekmes izdarīšanu un grupas procesiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Andersen M.B. (ed.) (2005). Sport psychology in practice. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).

2.

Burton D., Raedeke T. D. (2008). Sport psychology for coaches. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).

3.

Englert, C., Taylor, I. (2021). Motivation and Self-regulation in Sport and Exercise, 1st Edition, NY: Routledge

4.

Karageorghis C.I., Terry P.C. (2011). Inside sport psychology. Champaign: Human Kinetics (selected chapters).

5.

Zimbardo Ph., Johnson R.L., McCann V. (2009). Psychology: Core concepts. Allyn & Bacon.

Citi informācijas avoti

1.

Stolarski, M., Waleranczyk, W., Pruszczak, D. (2019). Introducing Temporal Theory to the Field of Sport Psychology: Toward a Conceptual Model of Time Perspectives in Athletes’ Functioning, Front. Psychol., Sec. Performance Science. Volume 9 - 2018

2.

Journal of Sport and Exercise Psychology;

3.

Journal of Sport Psychology in Action;

4.

International Journal of Sport Psychology, Psychology of Sport and Exercise.