Angioķirurģiskas palīdzības organizācija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Individuālas mācību programmas pamatā ir pētījumi, kas ir daļa no klīniskā darba. To var realizēt akadēmiskā institūtā, kura bāze ir universitātes slimnīca. Teorētiskā programmā paredzēts apmācīt: * ievads veselības ekonomikā * zinatniskas metodes pielietošanā un statistikā * iemācīt kritiski novērtēt situāciju un zinātnisko rakstu saturu * repetitora kursi un apgūt mākslu uzstāties publiski * apgūt patofizioloģisko fundametntu, kas ļaus neatkarīgi domāt un aizstāvēt viedokli. Pirmo divu gadu laika periodā, turpinot izglītību t.s. semināros, žurnālu klubā, e-vidē, apgūst veselības aizsardzības elementus un kvalitātes administrēšanas prasmi. Pēdējos trīs gadus rezidents apmēram 20 % no darba laika velta zinātniskiem pētījumiem, gatavojot publikācijas žurnālos, piedalās mācību procesos studentiem, kā arī pirmo divu gadu rezidentu apmacībā.
Prasmes
1.1) Ķirurģiskas spējas izpildīt saplānoto iejaukšanos, izmantojot teorētisko sagatavošanu attiecīgajā operatīvā katologā. 2) savstarpējas komunikācijas un organizatora spējas ar rezidentiem, ārstiem, slimniekiem un personālu, kas ļauj nodrošināt darba procesu (menedžmentu).
Kompetences
1.Profesionāli veikt neatliekamo un plānveida palīdzību pie izplatītām asinsvadu patoloģijām, kas nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem dzīves kvalitātes uzlabošanu un ievērojami samazinās mirstību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Aktīvi aicināt pieredzējušo speciālistu un radiologu ārstēšanā brahiocefālo artēriju, krušu un vēdera dobuma maģistrālo asinsvadu bojājumu gadījumos.
Izmaksu izdevīguma salīdzinājums un izmaksu optimizācija. Klīnisko pētījumu izmeklēšanas parasti salīdzina ar metodes efektivitāti. Bet ekonomiskās analīzes mērķis ir maksimāli uzlabot ārstēšanas rezultātus iekļaujoties limitētā budžetā. Kursa
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstiskas atbildes uz profesionāliem jautājumiem, kas skar ne tikai ķirurģiju bet arī organizāciju.
Situācijas uzdevumu atbildes.
Rakstiskas atbildes uz jautājumiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Komunikatīvas un organizatoriskas spējas klīniskā un zinātniskā darba procesu īstenošanā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Komunikatīvas un organizatoriskas spējas klīniskā un zinātniskā darba procesu īstenošanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Vascular surgery Ed.by L.Hands, M.Murphy, M.Sharp
Oxford University Press 2007, 480 p.
E.Walberg, P.Olafsson, J.Goldstone
Emergency Vasular Surgery A.Practical Guide.
Springer, 2007, 201 p.
Rutherford Vasular Surgery
W.B.Saunders Company 2014, I - II V 3057 p.
A.Dua, S.S.Desai, J.B.Holcomb, A.R.Burgess, J.A.Freischlag
Clinical Review of Vascular Trauma Springer 2014, 367 p.
T.Koeppel, M.Jacobs
The ideal educational curriculum of the vascular specialist in edited by M.Jacobs Best
Practice in Vascular Procedures. Edizioni Minerva Medica, Turin 2010, 170 - 188 p.
Papildu literatūra
Vascular and Endovascular Surgery Highlights 2010 - 11.
Ed. Alun H.Davies, 2011, p 61-66.