Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Psiholingvistika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_021
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentu kompetenci komunikācijā, izprotot valodu kā komunikācijas, izziņas un domāšanas līdzekli.

Priekšzināšanas

Komunikācijas psiholoģija un pedagoģija, Komunikācijas situāciju analīze.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina ievērojamākās psiholingvistikas teorijas, to pamatjēdzienus un pielietojumus, izprot runas veidošanas un uztveres procesus.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējošie analizē un veido verbālus vēstījumus, izprotot psihoneiroloģiskos procesus, kas ir to pamatā.

Kompetences

1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēj kompetenti lietot un padziļināti analizēt runas un rakstu valodu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Izlasīt literatūru, uzrakstīt un prezentēt noslēguma darbu, kurā analizēta viena no psiholingvistikas aktuālajām problēmām konkrētā teorētiskajā paradigmā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Dalība lekcijās un semināros, atbilžu kvalitāte, referāta un prezentācijas kvalitāte (izpratnes dziļums, problēmas būtiskums, teorijas izpratne, spēja formulēt), eksāmens (jāatbild uz 2 jautājumiem).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Valoda un domāšana. Svarīgākās idejas un psiholingvistiskās domas vēsture.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Valoda un domāšana. Svarīgākās idejas un psiholingvistiskās domas vēsture.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholingvistikas pamati. Svarīgākie autori.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semantiskie tīkli. Valodas nozīmes koncepcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semantiskās analīzes pamati.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgo darbu prezentācijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Asante M.K., Gudykunst W.B. Handbook of International and Intercultural Communication // London, 2000

2.

Caywood C.L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications// New York, 1997

3.

Field J. Psycholinguistics// London, 2004

4.

Hardy C. Networks of meaning// London, 1998

5.

Steinberg D. Psycholinguistics: Language, Mind and World// England, 2001

6.

Vigotskis Ļ. Domāšana un runa// “Eve”, 2002

7.

Белянин В. П. Психолингвистика// Москва, 2003

Papildu literatūra

1.

Humbolts V. Izlase// Rīga “Zvaigzne”, 1985

2.

Journal of Communication// Oxford University Press.

3.

Social Psychology Quarterly// A Journal of the American Sociological Association.