Psiholingvistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina ievērojamākās psiholingvistikas teorijas, to pamatjēdzienus un pielietojumus, izprot runas veidošanas un uztveres procesus.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie analizē un veido verbālus vēstījumus, izprotot psihoneiroloģiskos procesus, kas ir to pamatā.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēj kompetenti lietot un padziļināti analizēt runas un rakstu valodu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izlasīt literatūru, uzrakstīt un prezentēt noslēguma darbu, kurā analizēta viena no psiholingvistikas aktuālajām problēmām konkrētā teorētiskajā paradigmā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dalība lekcijās un semināros, atbilžu kvalitāte, referāta un prezentācijas kvalitāte (izpratnes dziļums, problēmas būtiskums, teorijas izpratne, spēja formulēt), eksāmens (jāatbild uz 2 jautājumiem).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Valoda un domāšana. Svarīgākās idejas un psiholingvistiskās domas vēsture.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Valoda un domāšana. Svarīgākās idejas un psiholingvistiskās domas vēsture.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholingvistikas pamati. Svarīgākie autori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semantiskie tīkli. Valodas nozīmes koncepcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semantiskās analīzes pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valodas veidošana un valodas saprašana psiholingvistiskajās koncepcijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgo darbu prezentācijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Asante M.K., Gudykunst W.B. Handbook of International and Intercultural Communication // London, 2000
Caywood C.L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications// New York, 1997
Field J. Psycholinguistics// London, 2004
Hardy C. Networks of meaning// London, 1998
Steinberg D. Psycholinguistics: Language, Mind and World// England, 2001
Vigotskis Ļ. Domāšana un runa// “Eve”, 2002
Белянин В. П. Психолингвистика// Москва, 2003
Papildu literatūra
Humbolts V. Izlase// Rīga “Zvaigzne”, 1985
Journal of Communication// Oxford University Press.
Social Psychology Quarterly// A Journal of the American Sociological Association.