Doktorantu seminārs I: promocijas darba izstrādes metodoloģija un metodes
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants korekti pielieto zinātnisko psiholoģijas terminoloģiju, aprakstot sava darba metodoloģiju, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai.
Prasmes
1.Doktorants definē sava promocijas darba metodoloģiskus principus, atbilstoši zinātniskiem kritērijiem izvēlas un analizē literatūru par savu darbu, sagatavo prezentāciju par sava darba tēmu, ietverot teorētiskos un metodoloģijas aspektus, diskutē grupā par savu un citu doktorantu pētījuma metodoloģijas stiprajām un vājajām pusēm, pamatojoties uz vairākiem kritērijiem: zinātniskā novitāte, darba aktualitātes, problēmas un mērķa formulējums/precizitāte/saskaņotība, teorētiskā bāze, sagatavo sava darba bibliogrāfiju.
Kompetences
1.Doktorants akadēmiski korekti noformulē pētniecisko projektu, to prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju psiholoģijā; atbilstoši izvēlas zināšanu izplatīšanas un zinātnisko aktivitāšu pasākumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veikt padziļinātu savas un citu doktorantu disertācijas tēmas izpēti, sagatavot prezentāciju par sava darba ideju, teorētisko ietvaru un (plānoto) pielietoto metodoloģiju, sagatavot sava darba bibliogrāfiju; atbilstoši darba izstrādes stadijai, izvēlēties un aprakstīt zināšanu izplatīšanas veidu, formulējot konkrētu darbības plānu; izvēlēties atbilstošas konferences prezentācijām un žurnālus publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par prezentācijas kvalitāti (25%); par bibliogrāfiju (25%); par zinātnisko diskusiju (25%); par plānoto zināšanu izplatīšanas pasākumu, zinātnisko prezentāciju un publikāciju atbilstību (25%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psychol
Becker, L. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE Publications, Inc.
Cargill, M., & O'Connor, P. (2013). Writing Scientific Research Articles Strategy and Steps (2nd Edition). Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons.
Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology: The APA publications..
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU izdevniecība.
Papildu literatūra
Bell, P. B., Staines, P., & Mitchell, J. (2001). Evaluating, Doing and Writing Research in Psychology: A Step-by-Step Guide for Students. Thousand Oaks, CA:
Bryman, A. (2008). Social research methods (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Creswell, J.W. & Creswell J.D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. London: Sage.
Creswell, J. W. (2018). Qualitative Inquiry & Research Design Choosing Among 5 Approaches (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE Publications, Inc.
Denzin, N.K., Linkoln, Y. S. (ed. ). (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.
Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design (8th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Heiman, G. (2002). Research Methods in Psychology. New York: Houghton Mifflin Company.
Lawrence, W. N. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th edition. London: Pearson.
Leavy, P. (ed.). (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. Oxford University Press, NY.
Mārtinsone K., Pipere A. un Kamerāde D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa
Newman, W.L. (2011). Social Research methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th ed). Pearson.
Robson, C. (2016) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Walliman, N. (2016). Social Research Methods: the Essentials. London: Sage.
Citi informācijas avoti
Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši promocijas darbam
Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (zin. red. Mārtinsone, K., Pipere A.): https://www.rsu.lv/en/petniecibas-terminu-vardnica