Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Doktorantu seminārs I: promocijas darba izstrādes metodoloģija un metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_336
Zinātnes nozare
Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Veikt doktorantu disertācijas izstrādes metodoloģijas un metožu apspriešanu un izvērtēšanu grupā docētāju vadībā; plānot zināšanu izplatīšanas pasākumus, prezentācijas un publikācijas.

Priekšzināšanas

Maģistra darba pieredze pētniecībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Doktorants korekti pielieto zinātnisko psiholoģijas terminoloģiju, aprakstot sava darba metodoloģiju, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai.

Prasmes

1.Doktorants definē sava promocijas darba metodoloģiskus principus, atbilstoši zinātniskiem kritērijiem izvēlas un analizē literatūru par savu darbu, sagatavo prezentāciju par sava darba tēmu, ietverot teorētiskos un metodoloģijas aspektus, diskutē grupā par savu un citu doktorantu pētījuma metodoloģijas stiprajām un vājajām pusēm, pamatojoties uz vairākiem kritērijiem: zinātniskā novitāte, darba aktualitātes, problēmas un mērķa formulējums/precizitāte/saskaņotība, teorētiskā bāze, sagatavo sava darba bibliogrāfiju.

Kompetences

1.Doktorants akadēmiski korekti noformulē pētniecisko projektu, to prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju psiholoģijā; atbilstoši izvēlas zināšanu izplatīšanas un zinātnisko aktivitāšu pasākumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Veikt padziļinātu savas un citu doktorantu disertācijas tēmas izpēti, sagatavot prezentāciju par sava darba ideju, teorētisko ietvaru un (plānoto) pielietoto metodoloģiju, sagatavot sava darba bibliogrāfiju; atbilstoši darba izstrādes stadijai, izvēlēties un aprakstīt zināšanu izplatīšanas veidu, formulējot konkrētu darbības plānu; izvēlēties atbilstošas konferences prezentācijām un žurnālus publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Par prezentācijas kvalitāti (25%); par bibliogrāfiju (25%); par zinātnisko diskusiju (25%); par plānoto zināšanu izplatīšanas pasākumu, zinātnisko prezentāciju un publikāciju atbilstību (25%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psychol

2.

Becker, L. (2015). Writing successful reports and dissertations. London: SAGE Publications, Inc.

3.

Cargill, M., & O'Connor, P. (2013). Writing Scientific Research Articles Strategy and Steps (2nd Edition). Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons.

4.

Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology: The APA publications..

5.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU izdevniecība.

Papildu literatūra

1.

Bell, P. B., Staines, P., & Mitchell, J. (2001). Evaluating, Doing and Writing Research in Psychology: A Step-by-Step Guide for Students. Thousand Oaks, CA:

2.

Bryman, A. (2008). Social research methods (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.

3.

Creswell, J.W. & Creswell J.D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. London: Sage.

4.

Creswell, J. W. (2018). Qualitative Inquiry & Research Design Choosing Among 5 Approaches (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.

5.

Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE Publications, Inc.

6.

Denzin, N.K., Linkoln, Y. S. (ed. ). (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research (4th ed.). London: SAGE Publications, Inc.

7.

Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design (8th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

8.

Heiman, G. (2002). Research Methods in Psychology. New York: Houghton Mifflin Company.

9.

Lawrence, W. N. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th edition. London: Pearson.

10.

Leavy, P. (ed.). (2014). The Oxford Handbook of Qualitative Research. Oxford University Press, NY.

11.

Mārtinsone K., Pipere A. un Kamerāde D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa

12.

Newman, W.L. (2011). Social Research methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th ed). Pearson.

13.

Robson, C. (2016) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

14.

Walliman, N. (2016). Social Research Methods: the Essentials. London: Sage.

Citi informācijas avoti

1.

Pētījumi datu bāzēs, atbilstoši promocijas darbam

2.

Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca (zin. red. Mārtinsone, K., Pipere A.): https://www.rsu.lv/en/petniecibas-terminu-vardnica