Simulācijas bērnu infektoloģijā
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst un nostiprina zināšanas, kas ļaus saprast un teorētiski aprakstīt praktiski veicamo manipulāciju indikācijas un izpildes procesu, kardiopulmonālās reanimācijas principus bērniem un pieaugušiem, septiskā šoka etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku un ārstēšanas principus.
Prasmes
1.Rezidents būs apguvis sekojošas prasmes simulētā vidē: • Ādas biopsija fibroblastu kultūrai • Kaulu smadzeņu aspirācija bērnam • Lumbālpunkcija bērniem • Perifēra katetra ievade bērniem • Suprapubikāla urīna aspirācija bērniem • Urīnpūšļa kateterizācija bērniem • Vēnas punkcija un katetra ievadīšana bērniem.
Kompetences
1.Tālākminētās kompetences ir būtiskas, bet ne izsmeļošas (kompetenču spektrs ir paplašināms, ja studiju laikā tam rodas priekšnoteikumi), tās apgūstamas saistībā ar attiecīgu simulācijas scenāriju izpildi: • nekavējoties nodrošināt aprūpi bērniem ārkārtas situācijās, tai skaitā pirmās palīdzības un reanimācijas pasākumus • pazīt un novērtēt akūtu neatliekamās pediatriskās palīdzības problēmu • nodrošināt pamata pirmo palīdzību • nodrošināt neatliekamu akūtu pediatrisku palīdzību • nodrošināt kardiopulmonālu reanimāciju neonatoloģiskiem un pediatriskiem pacientiem • sniegt pamatinformāciju un komunicēt ar kolēģiem un vecākiem sekojošas simulētās situācijās: Pamata un padziļinātu KPR bērniem - Sirds apstāšanās, asistole / BEA - Sirds apstāšanās, VF / bezpulsa VT - Stabila tahiartimija - Nestabila tahiaritmija (eletrotrauma) - Bradikardija (slīkšana / hipotermija) Elpošanas mazspēja: - Pneimonija - Augšējo elpceļu obstrukcija - Apakšējo elpceļu obstrukcija (astma, bronhiolīts) - Svešķermeņi elpceļos, gremošanas traktā Asinsrites mazspēja: - Hipovolēmiskais šoks - Septiskais šoks - Kardiogēnais šoks - Obstruktīvais šoks - Anafilaktiskais šoks - Distributīvais šoks (MIS-C) Vielmaiņas traucējumi: - Elektrolītu traucējumi (Hiperkaliēmija, Hipokaliēmija, Hipernatriēmija, Hiponatriēmija) - DKA - Hipoglikēmija Infekciju kontrole neatliekamās situācijās Komunikācija: - Komunikācija ar vecākiem sarežģītās situācijās (onkoloģija, atteikšanās no ārstēšanas u.c.) - Pacienta drošības gadījuma ziņošana.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursa laikā rezidentam jāapgūst teorētiskās zināšanas par simulāciju kursā veicamajām manipulācijām un simulāciju scenārijos minētājiem neatliekamajiem stāvokļiem, pievēršot uzmanību praktizējoša bērnu infektologa uzdevumiem šādu bērnu aprūpē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa plānotajos semināros tiek vērtētas rezidenta kompetences simulācijas scenāriju izpildē.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Docētājs kursa beigās dod praktisko iemaņu un teorētisko zināšanu vērtējumu 10 ballu sistēmā, ierakstot to rezidenta grāmatiņā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
Tēmas
|
Kardiopulmonālā reanimācija pieaugušajiem un bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
Tēmas
|
Kardiopulmonālā reanimācija pieaugušajiem un bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
Tēmas
|
Kardiopulmonālā reanimācija pieaugušajiem un bērniem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cherry, James D. “Feigin and Cherry's Textbook of Pediatric Infectious Diseases". 8th Edition, 2019