Lietišķā un akadēmiskā angļu valoda medicīnā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais: • atpazīs un atšķirs dažādus tekstu veidus angļu valodā, kurus lieto medicīnas profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās angļu valodas izteiksmes līdzekļus un terminoloģiju, kuru izmanto rakstveida un mutvārdu komunikācijai profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās pētījuma rakstveida noformēšanas un tā ziņojuma mutvārdu formas struktūru; • atšķirs dažādus mutvādu komunikācijas veidus un zinās to īpatnības.
Prasmes
1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais pratīs: • iegūt, atlasīt un sistematizēt nepieciešamo medicīnisko informāciju; • interpretēt, salīdzināt, analizēt un apkopot no dažādiem avotiem iegūto medicīnisko informāciju gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sagatavot visbiežāk lietojamo medicīnisko dokumentāciju; • uzrakstīt pētījuma ziņojumu un īsu rakstu, ievērojot pieņemto struktūru un valodas normas; • prezentēt mutvārdos pētījuma rezultātus; • izteikt argumentētus viedokļus diskusijās, darbsemināros un konferencēs, kā arī vadīt tos.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs patstāvīgi izmantot apgūtās angļu valodas prasmes un terminoloģiju gan profesionālajā, gan pētnieciskajā darbībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais, pāru un grupu darbs – informācijas meklēšana bibliotēkās un internetā, rakstveida ziņojumu un prezentāciju sagatavošana, grupu darba vadīšana, atbilstoši kursa tēmām un veicamajiem uzdevumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbību apmeklējums, aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti un kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutvārdu atbilžu kvalitāte, teorētisks pētījums par izvēlētu tēmu rakstveida noformējuma veidā, prezentācija atbilstoši izvēlētajai pētījuma tēmai, kontroldarbi – apgūto teorētisko zināšanu, jēdzienu izpratnes un praktiskā lietojuma pārbaude, atbilstoši kursa saturam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskās informācijas avoti angļu valodā (žurnālu datu bāzes, zinātniskie žurnāli, interneta resursi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskās informācijas ieguves veidi, informācijas atlase un sistematizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskā dokumentācija, tās klasifikācija un sagatavošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskā dokumentācija, tās klasifikācija un sagatavošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīnas diskurss. Valodas izteiksmes līdzekļu un terminoloģijas lietojums rakstveida un mutvārdu komunikācijā medicīnā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīnas diskurss. Valodas izteiksmes līdzekļu un terminoloģijas lietojums rakstveida un mutvārdu komunikācijā medicīnā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskā statistika un tās interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskā statistika un tās interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīnisko publikāciju analīze un sagatavošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rediģēšanas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Rediģēšanas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ziņojuma prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ziņojuma prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskusija, darbseminārs, konference.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskusija, darbseminārs, konference.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīnas ētika.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bell, D. Passport to Academic Presentations. Garnet Education, 2014 (akceptējams izdevums)
English, V., etc. Medical Ethics Today. The BMA's Handbook of Ethics and Law. BMJ Publishing Group, 2012 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
Izdales materiāli nodarbībās. /Handouts in classes.
Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no interneta avotiem vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām. /Students can use materials for paper presentations from Internet sources or publications of professional medical associations.