Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Lietišķā un akadēmiskā angļu valoda medicīnā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VC_014
Zinātnes nozare
Valodniecība un literatūrzinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt angļu valodas lietošanas prasmes, kas nepieciešamas studijās, kā arī turpmākās karjeras veidošanā un medicīniskajā pētniecībā, meklējot informāciju, veicot pētījumus, sagatavojot ziņojumus un rakstus, un prezentējot pētījumu rezultātus.

Priekšzināšanas

Apgūts studiju kurss "Medicīnas terminoloģija angļu valodā" un nokārtots eksāmens.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais: • atpazīs un atšķirs dažādus tekstu veidus angļu valodā, kurus lieto medicīnas profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās angļu valodas izteiksmes līdzekļus un terminoloģiju, kuru izmanto rakstveida un mutvārdu komunikācijai profesionālajā darbībā un pētniecībā; • zinās pētījuma rakstveida noformēšanas un tā ziņojuma mutvārdu formas struktūru; • atšķirs dažādus mutvādu komunikācijas veidus un zinās to īpatnības.

Prasmes

1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais pratīs: • iegūt, atlasīt un sistematizēt nepieciešamo medicīnisko informāciju; • interpretēt, salīdzināt, analizēt un apkopot no dažādiem avotiem iegūto medicīnisko informāciju gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sagatavot visbiežāk lietojamo medicīnisko dokumentāciju; • uzrakstīt pētījuma ziņojumu un īsu rakstu, ievērojot pieņemto struktūru un valodas normas; • prezentēt mutvārdos pētījuma rezultātus; • izteikt argumentētus viedokļus diskusijās, darbsemināros un konferencēs, kā arī vadīt tos.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs patstāvīgi izmantot apgūtās angļu valodas prasmes un terminoloģiju gan profesionālajā, gan pētnieciskajā darbībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais, pāru un grupu darbs – informācijas meklēšana bibliotēkās un internetā, rakstveida ziņojumu un prezentāciju sagatavošana, grupu darba vadīšana, atbilstoši kursa tēmām un veicamajiem uzdevumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Nodarbību apmeklējums, aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti un kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutvārdu atbilžu kvalitāte, teorētisks pētījums par izvēlētu tēmu rakstveida noformējuma veidā, prezentācija atbilstoši izvēlētajai pētījuma tēmai, kontroldarbi – apgūto teorētisko zināšanu, jēdzienu izpratnes un praktiskā lietojuma pārbaude, atbilstoši kursa saturam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskās informācijas avoti angļu valodā (žurnālu datu bāzes, zinātniskie žurnāli, interneta resursi).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskās informācijas ieguves veidi, informācijas atlase un sistematizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskā dokumentācija, tās klasifikācija un sagatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskā dokumentācija, tās klasifikācija un sagatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīnas diskurss. Valodas izteiksmes līdzekļu un terminoloģijas lietojums rakstveida un mutvārdu komunikācijā medicīnā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīnas diskurss. Valodas izteiksmes līdzekļu un terminoloģijas lietojums rakstveida un mutvārdu komunikācijā medicīnā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskā statistika un tās interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīniskā statistika un tās interpretācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīnisko publikāciju analīze un sagatavošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rediģēšanas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Rediģēšanas process.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ziņojuma prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ziņojuma prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija, darbseminārs, konference.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Diskusija, darbseminārs, konference.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Medicīnas ētika.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Norris, C. B. Academic Writing in English, Language Services. University of Helsinki, 2022

2.

Bell, D. Passport to Academic Presentations. Garnet Education, 2014 (akceptējams izdevums)

3.

English, V., etc. Medical Ethics Today. The BMA's Handbook of Ethics and Law. BMJ Publishing Group, 2012 (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

Citi informācijas avoti

1.

Izdales materiāli nodarbībās. /Handouts in classes.

2.

Studējošie materiālus referātu prezentācijām var izmantot no interneta avotiem vai profesionālo medicīnas asociāciju publikācijām. /Students can use materials for paper presentations from Internet sources or publications of professional medical associations.