Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pašizpēte

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_274
Zinātnes nozare
Personības psiholoģija; Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt izpratni par psiholoģisko testēšanu un psiholoģiskās izpētes instumentāriju, tā veidiem, pielietošanas nosacījumiem un rezultātu interpretācijas specifiku, kā arī nodrošināt iespēju veikt pašizpētes uzdevumus dažādos projektos, tā sekmējot padziļinātu izpratni par sevi, balstoties uz iegūtajiem izpētes rezultātiem.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Raksturo zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes metodes un izpētes pamata etapus. Apraksta psiholoģiskās izpētes instrumentus. Plāno datu ieguvi pētījumā. Raksturo ētikas principus attiecībā uz psiholoģisko izpēti.

Prasmes

1.Prezentē pētījuma projektu un diskutē par to. Pielieto ētikas principus psiholoģiskās izpētes procesā. Izdara pamatotus secinājumus par izpētes rezultātiem. Reflektē par izpētes rezultātiem. Sadarbojas ar citiem studentiem. Veic pašizpēti. Sniedz atgriezenisko saiti.

Kompetences

1.Veic psiholoģisko izpēti savas kompetences ietvaros un apraksta iegūtos pašizpētes rezultātus. Pamatojoties uz psiholoģiskās izpētes rezultātiem, korekti sniedz atgriezenisko saiti. Veic pašrefleksiju.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studenti prezentē pētījuma projektus vai pētniecisko ideju. Studenti izvēlas noteiktu skaitu psiholoģijas pētniecisko projektu, kuros vēlas piedalīties un veic pašizpēti. Studenti veic pašrefleksiju par pašizpētes rezultātiem un dalību pētnieciskajos projektos, sagatavo eseju un piedalās diskusijā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Piedalīšanās praktiskajās nodarbībās, prezentējot pētījuma projektu. Studenti veic pašizpēti un pašrefleksiju par rezultātiem. Studenti sniedz atgriezenisko saiti un piedalās diskusijā. • Darbi ir iesniegti laikā. • Darbi pilnībā atbilst pēc formas un satura.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Domino, G., & Domino, M. L. (2006). Psychological testing: An introduction.

2.

Urbina, S. (2014). Essentials of psychological testing.

3.

Fordham, M. (2002). Explorations into the self. Series: Library of Analytical Psychology. v.7. London: Routledge. Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)

Papildu literatūra

1.

Bram, A. (2013). Psychological testing and treatment implications: We can say more. Journal of Personality Assessment, 95(4), 319-331.

2.

Kline, T. (2005). Psychological Testing. Thousand Oaks: SAGE Publications.

3.

Shapiro, D. (2012). Theoretical value of psychological testing. Journal of Personality Assessment, 94(6), 558-562.

4.

Phillips, B., Thomas J., Plotkin, A., et.al. (2020). Creating Life Before Death Discover Your Amazing Self.

5.

Ebner, K., Soucek, R., Kauffeld, S. (2020). Incongruities between Values, Motives, and Skills: Exploring Negative Effects of Self-Exploration in Career Coaching

6.

Thole, S. P., Ramu, P. (2020). Design space exploration and optimization using self-organizing maps. Structural & Multidisciplinary Optimization. Vol. 62, Issue 3, p1071-1088. 18p.

Citi informācijas avoti

1.

RSU Psiholoģijas laboratorijas reģistrs. RSU Psychological Laboratory register

2.

Grant, Melva R., Butler, Brandon M. (2018). Why Self-Study? An Exploration of Personal, Professional, and Programmatic Influences in the Use of Self-Study Research. Studying Teacher Education, v14 n3 p320-330.