Pašizpēte
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Raksturo zinātniski pamatotas psiholoģiskās izpētes metodes un izpētes pamata etapus. Apraksta psiholoģiskās izpētes instrumentus. Plāno datu ieguvi pētījumā. Raksturo ētikas principus attiecībā uz psiholoģisko izpēti.
Prasmes
1.Prezentē pētījuma projektu un diskutē par to. Pielieto ētikas principus psiholoģiskās izpētes procesā. Izdara pamatotus secinājumus par izpētes rezultātiem. Reflektē par izpētes rezultātiem. Sadarbojas ar citiem studentiem. Veic pašizpēti. Sniedz atgriezenisko saiti.
Kompetences
1.Veic psiholoģisko izpēti savas kompetences ietvaros un apraksta iegūtos pašizpētes rezultātus. Pamatojoties uz psiholoģiskās izpētes rezultātiem, korekti sniedz atgriezenisko saiti. Veic pašrefleksiju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti prezentē pētījuma projektus vai pētniecisko ideju. Studenti izvēlas noteiktu skaitu psiholoģijas pētniecisko projektu, kuros vēlas piedalīties un veic pašizpēti.
Studenti veic pašrefleksiju par pašizpētes rezultātiem un dalību pētnieciskajos projektos, sagatavo eseju un piedalās diskusijā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Piedalīšanās praktiskajās nodarbībās, prezentējot pētījuma projektu.
Studenti veic pašizpēti un pašrefleksiju par rezultātiem.
Studenti sniedz atgriezenisko saiti un piedalās diskusijā.
• Darbi ir iesniegti laikā.
• Darbi pilnībā atbilst pēc formas un satura.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pašizpētes mērķu definēšana. Psiholoģiskās pašizpētes instrumentāriji un rezultātu interpretācijas specifika. Ētiskie apsvērumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības iezīmju izpētes mērķi un pašizpētes metodes. Personības izpētes resultātu interpretācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Psihisko procesu izpētes mērķi un metodes. Psihisko procesu izpētes rezultātu interpretācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Personības attīstība un pašizaugsmes mērķi. Personības attīstības un pašizaugsmes plāna veidošanas. Pašrefleksija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Fordham, M. (2002). Explorations into the self. Series: Library of Analytical Psychology. v.7. London: Routledge. Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)
Papildu literatūra
Bram, A. (2013). Psychological testing and treatment implications: We can say more. Journal of Personality Assessment, 95(4), 319-331.
Kline, T. (2005). Psychological Testing. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Shapiro, D. (2012). Theoretical value of psychological testing. Journal of Personality Assessment, 94(6), 558-562.
Phillips, B., Thomas J., Plotkin, A., et.al. (2020). Creating Life Before Death Discover Your Amazing Self.
Ebner, K., Soucek, R., Kauffeld, S. (2020). Incongruities between Values, Motives, and Skills: Exploring Negative Effects of Self-Exploration in Career Coaching
Thole, S. P., Ramu, P. (2020). Design space exploration and optimization using self-organizing maps. Structural & Multidisciplinary Optimization. Vol. 62, Issue 3, p1071-1088. 18p.
Citi informācijas avoti
RSU Psiholoģijas laboratorijas reģistrs. RSU Psychological Laboratory register